본 논문은 새로운 성장 동력을 찾는 정부 및 기업들의 요구사항과 더불어 기술과 산업의 빠른 변화 양상을 반영하기 위해 연구를 시작하였다. 최근의 정부는 일자리와 저성장 문제를 해결하기 위해 기업들의 신사업을 독려하는 정책 및 지원을 진행하고 있다. 기업들 또한 이러한 정부 정책과 시장 환경에 맞춰 신사업을 추진하려는 의지를 보이고 있다. 다만 문제의식과 필요성을 공감하는 수준을 나아가 실제로 신사업 아이디어를 획득하고, 신기술과 자원들을 활용하여 신사업 비즈니스를 추진하는 것에 많은 애로사항을 겪는다. 이러한 문제 상황의 핵심은 시장과 산업계의 변화 및 ...
본 논문은 새로운 성장 동력을 찾는 정부 및 기업들의 요구사항과 더불어 기술과 산업의 빠른 변화 양상을 반영하기 위해 연구를 시작하였다. 최근의 정부는 일자리와 저성장 문제를 해결하기 위해 기업들의 신사업을 독려하는 정책 및 지원을 진행하고 있다. 기업들 또한 이러한 정부 정책과 시장 환경에 맞춰 신사업을 추진하려는 의지를 보이고 있다. 다만 문제의식과 필요성을 공감하는 수준을 나아가 실제로 신사업 아이디어를 획득하고, 신기술과 자원들을 활용하여 신사업 비즈니스를 추진하는 것에 많은 애로사항을 겪는다. 이러한 문제 상황의 핵심은 시장과 산업계의 변화 및 인공지능, 빅데이터, 핀테크, 가상현실 등의 새로운 기술 트렌드를 이해하지 못하는 경향 때문이다. 또한 기업에서 변화에 적응하고 트렌드를 활용하기 위해서는 적합한 신사업을 추진해야 한다. 따라서 본 연구는 시장과 산업의 변화 및 새로운 기술 트렌드를 토대로 신사업을 추진하는 가이드 제공을 한다. 신사업을 추진하는 양상은 기업의 상황과 목적 등에 따라 다른데 현재는 신사업을 추진하는 유형과 특성에 대한 연구가 부족한 실정이다. 이를 해결하기 위해 본 연구에서는 사업을 추진할 때 활용하는 기업의 혁신 유형을 조사하고 이들을 조합하여 새로운 신사업 유형을 제안 한다. 이후 이 신사업 유형을 시나리오화하여 실제 경영진이 이를 통해 통찰을 얻을 수 있게 목표하여 연구를 진행한다.
본 논문은 새로운 성장 동력을 찾는 정부 및 기업들의 요구사항과 더불어 기술과 산업의 빠른 변화 양상을 반영하기 위해 연구를 시작하였다. 최근의 정부는 일자리와 저성장 문제를 해결하기 위해 기업들의 신사업을 독려하는 정책 및 지원을 진행하고 있다. 기업들 또한 이러한 정부 정책과 시장 환경에 맞춰 신사업을 추진하려는 의지를 보이고 있다. 다만 문제의식과 필요성을 공감하는 수준을 나아가 실제로 신사업 아이디어를 획득하고, 신기술과 자원들을 활용하여 신사업 비즈니스를 추진하는 것에 많은 애로사항을 겪는다. 이러한 문제 상황의 핵심은 시장과 산업계의 변화 및 인공지능, 빅데이터, 핀테크, 가상현실 등의 새로운 기술 트렌드를 이해하지 못하는 경향 때문이다. 또한 기업에서 변화에 적응하고 트렌드를 활용하기 위해서는 적합한 신사업을 추진해야 한다. 따라서 본 연구는 시장과 산업의 변화 및 새로운 기술 트렌드를 토대로 신사업을 추진하는 가이드 제공을 한다. 신사업을 추진하는 양상은 기업의 상황과 목적 등에 따라 다른데 현재는 신사업을 추진하는 유형과 특성에 대한 연구가 부족한 실정이다. 이를 해결하기 위해 본 연구에서는 사업을 추진할 때 활용하는 기업의 혁신 유형을 조사하고 이들을 조합하여 새로운 신사업 유형을 제안 한다. 이후 이 신사업 유형을 시나리오화하여 실제 경영진이 이를 통해 통찰을 얻을 수 있게 목표하여 연구를 진행한다.
This paper has begun research to reflect the rapid changes in technology and industry, along with the requirements of governments and businesses seeking new growth engines. The government has recently implemented policies and support to encourage companies to engage in new businesses to solve jobs a...
This paper has begun research to reflect the rapid changes in technology and industry, along with the requirements of governments and businesses seeking new growth engines. The government has recently implemented policies and support to encourage companies to engage in new businesses to solve jobs and low-growth problems. Companies are also showing willingness to pursue the new business in line with these government policies and market conditions. However, it is going through a lot of difficulties in actually acquiring new business ideas. At the heart of this problem situation is a tendency to fail to understand new technology trends such as AI, big data, fintech, virtual reality, and other changes in markets and industries. In addition, in order for companies to take advantage of the adaptations and trends in change, they should be used to promote the new business. The way in which a new business is being pushed depends on the situation and purpose of the company, but there is a lack of research on the types and characteristics of the new business. To address this, the present types of innovation used to drive a business are investigated and combined to propose new types of business. The purpose of the scenario is to enable actual management to gain insights.
This paper has begun research to reflect the rapid changes in technology and industry, along with the requirements of governments and businesses seeking new growth engines. The government has recently implemented policies and support to encourage companies to engage in new businesses to solve jobs and low-growth problems. Companies are also showing willingness to pursue the new business in line with these government policies and market conditions. However, it is going through a lot of difficulties in actually acquiring new business ideas. At the heart of this problem situation is a tendency to fail to understand new technology trends such as AI, big data, fintech, virtual reality, and other changes in markets and industries. In addition, in order for companies to take advantage of the adaptations and trends in change, they should be used to promote the new business. The way in which a new business is being pushed depends on the situation and purpose of the company, but there is a lack of research on the types and characteristics of the new business. To address this, the present types of innovation used to drive a business are investigated and combined to propose new types of business. The purpose of the scenario is to enable actual management to gain insights.
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