"항공 업무"라 함은 항공기 운항, 항공 교통 관제, 비행 운영 관리, 항공기, 발동기, 프로펠러, 장비 또는 부품의 유지 보수, 수리, 개조 (이하 "항공 성"이라 칭함)에 안전하게 운행 할 수있는 능력을 말한다. "항공기의 유지 보수"라 함은 계획된 운항 요구 사항을 모두 충족시키기 위해 운항중인 항공기를 유지 보수 또는 반환하는 일련의 활동을 말하며 일상적인 유지 보수, 문제 해결, 유지 보수, 청소, 검사, 교정, 관리 및 생산. 육군 항공은 현재 새 모델 (AH-64E, ...
"항공 업무"라 함은 항공기 운항, 항공 교통 관제, 비행 운영 관리, 항공기, 발동기, 프로펠러, 장비 또는 부품의 유지 보수, 수리, 개조 (이하 "항공 성"이라 칭함)에 안전하게 운행 할 수있는 능력을 말한다. "항공기의 유지 보수"라 함은 계획된 운항 요구 사항을 모두 충족시키기 위해 운항중인 항공기를 유지 보수 또는 반환하는 일련의 활동을 말하며 일상적인 유지 보수, 문제 해결, 유지 보수, 청소, 검사, 교정, 관리 및 생산. 육군 항공은 현재 새 모델 (AH-64E, KUH-1)과 500MD (UH-1H)를 운영하고 있으며, 이는 도태에 가깝습니다. 수리 부품 제조업체의 중단과 새 모델의 채널 불확실성으로 항공기 가동률이 감소했습니다. 3D 프린터는 밀링 또는 절단 장치가 아니라 일반적인 잉크젯 프린터에서 사용되는 것과 유사한 계층화 된 방식으로 3 차원 물체를 생성하는 장치입니다. 최근 3D 프린터는 의료, 건축, 자동차, 패션 및 민간 항공 분야에서 소비자가 원하는 다양한 모양을 생산하는 데 사용되었습니다. 따라서 우리는 내부 및 외부에서 전체 산업에 적용되는 3D 프린터를 살펴보고이를 사용하여 군용 항공기 부품을 생산하는 방법을 제안하고 경제적 인 군용 항공기 작동 및 항공 안전 활동에 기여할 것입니다. 3D 프린터를 사용하여 군용 항공기 부품을 선택하는 첫 번째 단계는 해당 구성 요소를 선택하고 도면을 확보하는 것입니다. 둘째, 장비 및 아웃소싱입니다. 단기적으로는 아웃소싱이 유리하지만 장기적으로는 군사 장비를 확보해야합니다. 셋째, 열처리 및 후 처리. 부품의 강도가 결정됩니다. 넷째, 인장 강도 시험편을 시험하여 힘을 확인합니다. 다섯째, 군사 감 항 인증 절차에 따라 인증을 받아야합니다. 마지막으로 군용 항공기에도 적용됩니다. 예를 들어, 전단력 볼트 (MS14181H04012L)는 특별한 내항성 절차에 따라 군용 항공기 적용을 위해 검사되었습니다. 내항성 인증 절차가 수립되고 3D 프린터 국내 기술이 확인되었습니다. 현재 육군 항공 작전 사령부에 속한 항공기 중 일부는 제한된 수리 부품으로 인해 운항 제한을 받고 있습니다. 특히, KUH-1 수리 - 초기 작동 사이의 구성 요소 결함으로 인해 항공기 가동률이 현저하게 저하됩니다. 따라서 항공 전투 사령부는 3D 인쇄 시스템을 통해 항공기의 가동률과 안전성을 확보하기 위해 군 사령부 및 항공국과 협조해야한다. 우리는 소량 생산이 가능한 군용 항공기 부품 생산 시스템을 구축 할 필요가있다. 본 연구의 향후 방향은 방위청 및 한국 항공 우주 산업과 협력하여 3D 프린터 사용에 필요한 부품 도면을 그려 저작권 문제를 해결하는 것이다. 또한 3D 인쇄를 통해 항공기 부품 생산 시스템을 구축하기 위해서는 육군, 해군 및 공군과의 협력을 통한 다양한 관점에서 심층적 인 연구가 이루어져야한다.
"항공 업무"라 함은 항공기 운항, 항공 교통 관제, 비행 운영 관리, 항공기, 발동기, 프로펠러, 장비 또는 부품의 유지 보수, 수리, 개조 (이하 "항공 성"이라 칭함)에 안전하게 운행 할 수있는 능력을 말한다. "항공기의 유지 보수"라 함은 계획된 운항 요구 사항을 모두 충족시키기 위해 운항중인 항공기를 유지 보수 또는 반환하는 일련의 활동을 말하며 일상적인 유지 보수, 문제 해결, 유지 보수, 청소, 검사, 교정, 관리 및 생산. 육군 항공은 현재 새 모델 (AH-64E, KUH-1)과 500MD (UH-1H)를 운영하고 있으며, 이는 도태에 가깝습니다. 수리 부품 제조업체의 중단과 새 모델의 채널 불확실성으로 항공기 가동률이 감소했습니다. 3D 프린터는 밀링 또는 절단 장치가 아니라 일반적인 잉크젯 프린터에서 사용되는 것과 유사한 계층화 된 방식으로 3 차원 물체를 생성하는 장치입니다. 최근 3D 프린터는 의료, 건축, 자동차, 패션 및 민간 항공 분야에서 소비자가 원하는 다양한 모양을 생산하는 데 사용되었습니다. 따라서 우리는 내부 및 외부에서 전체 산업에 적용되는 3D 프린터를 살펴보고이를 사용하여 군용 항공기 부품을 생산하는 방법을 제안하고 경제적 인 군용 항공기 작동 및 항공 안전 활동에 기여할 것입니다. 3D 프린터를 사용하여 군용 항공기 부품을 선택하는 첫 번째 단계는 해당 구성 요소를 선택하고 도면을 확보하는 것입니다. 둘째, 장비 및 아웃소싱입니다. 단기적으로는 아웃소싱이 유리하지만 장기적으로는 군사 장비를 확보해야합니다. 셋째, 열처리 및 후 처리. 부품의 강도가 결정됩니다. 넷째, 인장 강도 시험편을 시험하여 힘을 확인합니다. 다섯째, 군사 감 항 인증 절차에 따라 인증을 받아야합니다. 마지막으로 군용 항공기에도 적용됩니다. 예를 들어, 전단력 볼트 (MS14181H04012L)는 특별한 내항성 절차에 따라 군용 항공기 적용을 위해 검사되었습니다. 내항성 인증 절차가 수립되고 3D 프린터 국내 기술이 확인되었습니다. 현재 육군 항공 작전 사령부에 속한 항공기 중 일부는 제한된 수리 부품으로 인해 운항 제한을 받고 있습니다. 특히, KUH-1 수리 - 초기 작동 사이의 구성 요소 결함으로 인해 항공기 가동률이 현저하게 저하됩니다. 따라서 항공 전투 사령부는 3D 인쇄 시스템을 통해 항공기의 가동률과 안전성을 확보하기 위해 군 사령부 및 항공국과 협조해야한다. 우리는 소량 생산이 가능한 군용 항공기 부품 생산 시스템을 구축 할 필요가있다. 본 연구의 향후 방향은 방위청 및 한국 항공 우주 산업과 협력하여 3D 프린터 사용에 필요한 부품 도면을 그려 저작권 문제를 해결하는 것이다. 또한 3D 인쇄를 통해 항공기 부품 생산 시스템을 구축하기 위해서는 육군, 해군 및 공군과의 협력을 통한 다양한 관점에서 심층적 인 연구가 이루어져야한다.
"Air service" means the ability to operate safely on aircraft operations, air traffic control, flight operations management, maintenance, repair, modification of aircraft, movers, propellers, equipment or parts (hereinafter referred to as "Airworthiness“) Aircraft mechanics conduct "maintenance of a...
"Air service" means the ability to operate safely on aircraft operations, air traffic control, flight operations management, maintenance, repair, modification of aircraft, movers, propellers, equipment or parts (hereinafter referred to as "Airworthiness“) Aircraft mechanics conduct "maintenance of aircraft" for airworthiness. "Maintenance of an aircraft" refers to a series of activities to maintain or return to service the aircraft in operation, in order to fulfill all of the planned operational requirements. These maintenance activities include daily maintenance, troubleshooting, maintenance, cleaning, inspection, calibration, control and production. Army aviation is currently operating a new model (AH-64E, KUH-1) and 500MD (UH-1H), which are close to culling. The operating rate of aircraft has been decreasing due to the discontinuation of the manufacturer of the repair parts and the uncertainty of the channel for the new model. A 3D printer is not a milling or cutting device, but a device that produces a three-dimensional object in a layered manner similar to that used in conventional inkjet printers. Recently, 3D printers have been used to produce various shapes desired by consumers in the fields of health care, architecture, automobile, fashion, and civil aviation. Therefore, We will look at 3D printers applied to the whole industry from inside and outside, and suggest ways of manufacturing military aircraft parts using them, and contribute to economical military aircraft operation and aviation safety activities. The first step in selecting military aircraft parts using 3D printers is to select the applicable components and secure drawings. Second, it is equipment and outsourcing. In the short term, outsourcing is advantageous, but in the long term, military equipment needs to be secured. Third, heat treatment and post-treatment. the strength of the part is determined. Fourth, strength and tensile Test the specimen to check the force. Fifth, the parts must be certified according to military airworthiness certification procedure. Finally, it applies to military aircraft. For example, shear bolts (MS14181H04012L) were examined for military aircraft application based on special airworthiness procedures. Airworthiness certification procedure has been established, and 3D printer domestic technology has been confirmed. Currently, some of the aircraft that are in the Army Air Operations Command are under operating restriction due to limited repair parts. In particular, KUH-1 repair-on has a significant deterioration in aircraft operation rate due to component defects between initial operations. Accordingly, the Air Combat Command Command and Control Brigade should cooperate with the Military Command and Aviation Department to secure the operation rate and safety of the aircraft through the 3D printing system. We need to construct military aircraft parts production system which can produce small quantity and quick production. Future direction of this study should be to solve the copyright problem by drawing the parts drawings necessary to use 3D printer in cooperation with Defense Agency and Korea Aerospace Industries. In addition, in order to construct aircraft parts production system through 3D printing, deep research should be continued from various perspectives through cooperating with the Army, Navy and Air Force.
"Air service" means the ability to operate safely on aircraft operations, air traffic control, flight operations management, maintenance, repair, modification of aircraft, movers, propellers, equipment or parts (hereinafter referred to as "Airworthiness“) Aircraft mechanics conduct "maintenance of aircraft" for airworthiness. "Maintenance of an aircraft" refers to a series of activities to maintain or return to service the aircraft in operation, in order to fulfill all of the planned operational requirements. These maintenance activities include daily maintenance, troubleshooting, maintenance, cleaning, inspection, calibration, control and production. Army aviation is currently operating a new model (AH-64E, KUH-1) and 500MD (UH-1H), which are close to culling. The operating rate of aircraft has been decreasing due to the discontinuation of the manufacturer of the repair parts and the uncertainty of the channel for the new model. A 3D printer is not a milling or cutting device, but a device that produces a three-dimensional object in a layered manner similar to that used in conventional inkjet printers. Recently, 3D printers have been used to produce various shapes desired by consumers in the fields of health care, architecture, automobile, fashion, and civil aviation. Therefore, We will look at 3D printers applied to the whole industry from inside and outside, and suggest ways of manufacturing military aircraft parts using them, and contribute to economical military aircraft operation and aviation safety activities. The first step in selecting military aircraft parts using 3D printers is to select the applicable components and secure drawings. Second, it is equipment and outsourcing. In the short term, outsourcing is advantageous, but in the long term, military equipment needs to be secured. Third, heat treatment and post-treatment. the strength of the part is determined. Fourth, strength and tensile Test the specimen to check the force. Fifth, the parts must be certified according to military airworthiness certification procedure. Finally, it applies to military aircraft. For example, shear bolts (MS14181H04012L) were examined for military aircraft application based on special airworthiness procedures. Airworthiness certification procedure has been established, and 3D printer domestic technology has been confirmed. Currently, some of the aircraft that are in the Army Air Operations Command are under operating restriction due to limited repair parts. In particular, KUH-1 repair-on has a significant deterioration in aircraft operation rate due to component defects between initial operations. Accordingly, the Air Combat Command Command and Control Brigade should cooperate with the Military Command and Aviation Department to secure the operation rate and safety of the aircraft through the 3D printing system. We need to construct military aircraft parts production system which can produce small quantity and quick production. Future direction of this study should be to solve the copyright problem by drawing the parts drawings necessary to use 3D printer in cooperation with Defense Agency and Korea Aerospace Industries. In addition, in order to construct aircraft parts production system through 3D printing, deep research should be continued from various perspectives through cooperating with the Army, Navy and Air Force.
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