본 연구에서는 스포츠 스타모델을 통한 광고 효과가 구매의도와 전환 장벽에 미치는 영향에 대해서 D시 한 대학교 남자 학생들을 심층 면담을 통해 관찰했으며 브랜드 및 스타에 대한 충성심, 구매의도와 전환 장벽 등을 알아보았다. 연구 결과 다음과 같은 사실들을 발견하였다.
첫째, 스포츠 스타에 의한 브랜드 광고는 스포츠 소비자의 브랜드 선택에 영향을 미치며, 스포츠 스타에 대한 충성심은 특정 제품 구매의도와 관련이 있다.
둘째, 스포츠 소비자는 자신이 좋아하는 스포츠 스타가 타 브랜드로 이동하였을 때 브랜드...
본 연구에서는 스포츠 스타모델을 통한 광고 효과가 구매의도와 전환 장벽에 미치는 영향에 대해서 D시 한 대학교 남자 학생들을 심층 면담을 통해 관찰했으며 브랜드 및 스타에 대한 충성심, 구매의도와 전환 장벽 등을 알아보았다. 연구 결과 다음과 같은 사실들을 발견하였다.
첫째, 스포츠 스타에 의한 브랜드 광고는 스포츠 소비자의 브랜드 선택에 영향을 미치며, 스포츠 스타에 대한 충성심은 특정 제품 구매의도와 관련이 있다.
둘째, 스포츠 소비자는 자신이 좋아하는 스포츠 스타가 타 브랜드로 이동하였을 때 브랜드 전환을 고려하였다.
셋째, 디자인, 기능, 서비스 등의 요인들은 스포츠 소비자의 제품 구매의도에 영향을 미쳤다.
본 연구에서는 스포츠 스타모델을 통한 광고 효과가 구매의도와 전환 장벽에 미치는 영향에 대해서 D시 한 대학교 남자 학생들을 심층 면담을 통해 관찰했으며 브랜드 및 스타에 대한 충성심, 구매의도와 전환 장벽 등을 알아보았다. 연구 결과 다음과 같은 사실들을 발견하였다.
첫째, 스포츠 스타에 의한 브랜드 광고는 스포츠 소비자의 브랜드 선택에 영향을 미치며, 스포츠 스타에 대한 충성심은 특정 제품 구매의도와 관련이 있다.
둘째, 스포츠 소비자는 자신이 좋아하는 스포츠 스타가 타 브랜드로 이동하였을 때 브랜드 전환을 고려하였다.
셋째, 디자인, 기능, 서비스 등의 요인들은 스포츠 소비자의 제품 구매의도에 영향을 미쳤다.
The purpose of this study was to find out the effect of celebrity athlete models in media advertising on buying intention and conversion barrier. In order to examine the designated hypotheses of the present study, the researcher conducted in-depth interviews with research participants at a universit...
The purpose of this study was to find out the effect of celebrity athlete models in media advertising on buying intention and conversion barrier. In order to examine the designated hypotheses of the present study, the researcher conducted in-depth interviews with research participants at a university in Daejeon.
The findings were as follows.
First, this study found that advertising of brands featuring celebrity athlete models affected consumers' willingness to buy products.
Second, the findings of this study indicated that consumers' willingness to buy changed when the celebrity athlete models moved to other brand.
Third, this study found that factors such as design, service, function, peripherals, and cost affected the consumer's willingness to purchase products.
The purpose of this study was to find out the effect of celebrity athlete models in media advertising on buying intention and conversion barrier. In order to examine the designated hypotheses of the present study, the researcher conducted in-depth interviews with research participants at a university in Daejeon.
The findings were as follows.
First, this study found that advertising of brands featuring celebrity athlete models affected consumers' willingness to buy products.
Second, the findings of this study indicated that consumers' willingness to buy changed when the celebrity athlete models moved to other brand.
Third, this study found that factors such as design, service, function, peripherals, and cost affected the consumer's willingness to purchase products.
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