2013년 등장하게 된 중국 시진핑 주석의 ‘일대일로’ 전략은 육상과 해상 실크로드의 부활을 통하여 참여 연선국가들의 무역을 발전시키려는 경제벨트 구상이다. 이 전략은 과거 중국의 실크로드에 기원을 두고 있으나 현재의 상황에 맞게 수정된 대규모 무역 전략인 것이다. 이 전략은 자금의 규모에 있어서나 참여국과 기관의 규모에 있어서도 엄청난 규모를 자랑하고 있으며 전략의 성공에 따라 중국은 내부적인 경제문제를 해결할 수 있게 되며, 참여국은 중국과...
2013년 등장하게 된 중국 시진핑 주석의 ‘일대일로’ 전략은 육상과 해상 실크로드의 부활을 통하여 참여 연선국가들의 무역을 발전시키려는 경제벨트 구상이다. 이 전략은 과거 중국의 실크로드에 기원을 두고 있으나 현재의 상황에 맞게 수정된 대규모 무역 전략인 것이다. 이 전략은 자금의 규모에 있어서나 참여국과 기관의 규모에 있어서도 엄청난 규모를 자랑하고 있으며 전략의 성공에 따라 중국은 내부적인 경제문제를 해결할 수 있게 되며, 참여국은 중국과 연선국가들의 도움을 통하여 경제적으로 성장할 수 있는 기회를 가지게 된다. 이러한 중국의 ‘일대일로’ 전략은 그 내용과 목적을 어디에 두고 있으며, 전략추진을 위한 세부내용은 어떠한 것들이 있는지를 살펴본다. 그리고 중국의 ‘일대일로’ 전략은 지금은 중단되었으나 ‘유라시아 이니셔티브’ 전략과 어떠한 유사점과 차이점이 있는지를 본 논문에서는 분석해 보았다. 두 전략의 비교 후에는 ‘일대일로’ 전략이 가지고 있는 선결과제로 해결해야만 하는 분쟁과 문제점들을 분석해 보았는데, 이러한 문제점들은 선행과제로 먼저 답을 찾아야지만 본인은 이 전략이 정말 아시아와 참여국의 성공적인 전략이 될 수 있으리라 전망을 해 본 것이다. 그렇다면 문제점이 해결되었다면 이 ‘일대일로’ 전략은 한국과 아시아의 무역에 있어 어떠한 영향을 미치게 될 것인가? 그리고 그에 대한 한국정부와 기업들은 어떠한 대책을 세워야 할 것인가에 대하여 본 논문은 중점적으로 다루어 보았다.
2013년 등장하게 된 중국 시진핑 주석의 ‘일대일로’ 전략은 육상과 해상 실크로드의 부활을 통하여 참여 연선국가들의 무역을 발전시키려는 경제벨트 구상이다. 이 전략은 과거 중국의 실크로드에 기원을 두고 있으나 현재의 상황에 맞게 수정된 대규모 무역 전략인 것이다. 이 전략은 자금의 규모에 있어서나 참여국과 기관의 규모에 있어서도 엄청난 규모를 자랑하고 있으며 전략의 성공에 따라 중국은 내부적인 경제문제를 해결할 수 있게 되며, 참여국은 중국과 연선국가들의 도움을 통하여 경제적으로 성장할 수 있는 기회를 가지게 된다. 이러한 중국의 ‘일대일로’ 전략은 그 내용과 목적을 어디에 두고 있으며, 전략추진을 위한 세부내용은 어떠한 것들이 있는지를 살펴본다. 그리고 중국의 ‘일대일로’ 전략은 지금은 중단되었으나 ‘유라시아 이니셔티브’ 전략과 어떠한 유사점과 차이점이 있는지를 본 논문에서는 분석해 보았다. 두 전략의 비교 후에는 ‘일대일로’ 전략이 가지고 있는 선결과제로 해결해야만 하는 분쟁과 문제점들을 분석해 보았는데, 이러한 문제점들은 선행과제로 먼저 답을 찾아야지만 본인은 이 전략이 정말 아시아와 참여국의 성공적인 전략이 될 수 있으리라 전망을 해 본 것이다. 그렇다면 문제점이 해결되었다면 이 ‘일대일로’ 전략은 한국과 아시아의 무역에 있어 어떠한 영향을 미치게 될 것인가? 그리고 그에 대한 한국정부와 기업들은 어떠한 대책을 세워야 할 것인가에 대하여 본 논문은 중점적으로 다루어 보았다.
Chinese President Xi Jinping's "One belt and one road" strategy, which emerged in 2013, is an economic belt initiative to develop trade among participating countries through the revival of land and maritime Silk Road. This strategy is based on the Silk Road of China in the past, but it is a large-sc...
Chinese President Xi Jinping's "One belt and one road" strategy, which emerged in 2013, is an economic belt initiative to develop trade among participating countries through the revival of land and maritime Silk Road. This strategy is based on the Silk Road of China in the past, but it is a large-scale trade strategy modified to the current situation. This strategy boasts a huge scale in terms of the size of funds and the size of participating countries and institutions. With the success of the strategy, China can solve internal economic problems, and participating countries have the opportunity to grow economically through the help of China and the connected countries. This ‘One belt and one road’ strategy of China is where its contents and purposes are, and what details are for the promotion of the strategy. And this paper analyzed the similarities and differences between China's 'One belt and one road' strategy and 'Eurasia initiative' strategy, After comparing the two strategies, I analyzed the conflicts and problems that should be solved as a prerequisite of the 'One belt and one road' strategy. These problems should be answered first as a prerequisite task, but I have predicted that this strategy will be a successful strategy in Asia and participating countries, If the problem is solved, how will this 'One belt and one road' strategy affect the trade between Korea and Asia?,And this paper focuses on what measures should be taken by the Korean government and companies.
Chinese President Xi Jinping's "One belt and one road" strategy, which emerged in 2013, is an economic belt initiative to develop trade among participating countries through the revival of land and maritime Silk Road. This strategy is based on the Silk Road of China in the past, but it is a large-scale trade strategy modified to the current situation. This strategy boasts a huge scale in terms of the size of funds and the size of participating countries and institutions. With the success of the strategy, China can solve internal economic problems, and participating countries have the opportunity to grow economically through the help of China and the connected countries. This ‘One belt and one road’ strategy of China is where its contents and purposes are, and what details are for the promotion of the strategy. And this paper analyzed the similarities and differences between China's 'One belt and one road' strategy and 'Eurasia initiative' strategy, After comparing the two strategies, I analyzed the conflicts and problems that should be solved as a prerequisite of the 'One belt and one road' strategy. These problems should be answered first as a prerequisite task, but I have predicted that this strategy will be a successful strategy in Asia and participating countries, If the problem is solved, how will this 'One belt and one road' strategy affect the trade between Korea and Asia?,And this paper focuses on what measures should be taken by the Korean government and companies.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.