본 연구에서 조선소, 자동차와 풍력발전에서 화석연료 고갈 및 기후변화협약 등의 환경규제의 심화에 따른 친환경 자동차의 필요성이 증가하고 있다. Al 합금을 많이 사용하는 추세이고, 알루미늄 판을 가공 할 때 절단 표면의 품질은 절단 속도, 파워, 판 두께, 절단 재료 및 적용된 가스 압력과 같은 절단 조건에 크게 영향을 받는다. 절단에 영향을 끼치는 변수로는 절단 재료와 두께, 절단 속도, 가스종류, 가스압력, 초점 포인트와 레이저 출력 등을 들 수 있다. 이 중 실험에서는 표면 품질에 가장 영향을 미치는 절단속도, 레이저 파워 그리고 절단에 이용되는 가스의 압력을 변수로 하였다. 각각의 조건에 따라서 절단 폭과 ...
본 연구에서 조선소, 자동차와 풍력발전에서 화석연료 고갈 및 기후변화협약 등의 환경규제의 심화에 따른 친환경 자동차의 필요성이 증가하고 있다. Al 합금을 많이 사용하는 추세이고, 알루미늄 판을 가공 할 때 절단 표면의 품질은 절단 속도, 파워, 판 두께, 절단 재료 및 적용된 가스 압력과 같은 절단 조건에 크게 영향을 받는다. 절단에 영향을 끼치는 변수로는 절단 재료와 두께, 절단 속도, 가스종류, 가스압력, 초점 포인트와 레이저 출력 등을 들 수 있다. 이 중 실험에서는 표면 품질에 가장 영향을 미치는 절단속도, 레이저 파워 그리고 절단에 이용되는 가스의 압력을 변수로 하였다. 각각의 조건에 따라서 절단 폭과 표면거칠기(Rmax)를 측정하고, 절단면의 관찰 및 각 조건에 따른 절단 표면 특성을 비교, 검토하였다. Al 합금 판(A5052)의 절단 실험은 레이저 절단기를 사용하여 수행되었다. 절삭면의 표면 거칠기(Rmax)는 폭의 상한 및 하한을 다양한 절삭 조건에서 측정 하였다. 시험 된 Al 합금의 절삭면의 형태는 다양한 최적 절삭 조건실험을 하였다. 본 연구 실험결과 레이저 절단의 모든 조건에서 윗면의 폭(kerf)은 넓고, 값이 비슷했다. 반면 아랫면의 폭(kerf)은 윗면의 폭(kerf)보다 작고 레이저의 절단 조건에서 레이저의 파워는 6,000W, 가스압력은 20bar, 속도는 2,000mm/min일 때 윗면의 폭(kerf)과 아랫면의 폭(kerf)사이이가 0.26mm로 가장 적었다. 그리고 레이저의 속도는 감소할수록 레이저의 파워와 가스압력은 높을수록 드로스의 성장이 작아지는 것을 확인 하였고, 표면거칠기는 A 부위(Upper)보다 B 부위(Lower)가 더 거친 것을 확인 하였다. 파워가 6,000W, 가스압력은 20bar, 속도는 2,000mm/min 조건일 때 표면거칠기가 가장 양호했고, 이때 표면거칠기는 A 부위(Upper)가 16.4Rmax이고, B 부위(Lower)는 27.5Rmax으로 확인할 수 있었다.
본 연구에서 조선소, 자동차와 풍력발전에서 화석연료 고갈 및 기후변화협약 등의 환경규제의 심화에 따른 친환경 자동차의 필요성이 증가하고 있다. Al 합금을 많이 사용하는 추세이고, 알루미늄 판을 가공 할 때 절단 표면의 품질은 절단 속도, 파워, 판 두께, 절단 재료 및 적용된 가스 압력과 같은 절단 조건에 크게 영향을 받는다. 절단에 영향을 끼치는 변수로는 절단 재료와 두께, 절단 속도, 가스종류, 가스압력, 초점 포인트와 레이저 출력 등을 들 수 있다. 이 중 실험에서는 표면 품질에 가장 영향을 미치는 절단속도, 레이저 파워 그리고 절단에 이용되는 가스의 압력을 변수로 하였다. 각각의 조건에 따라서 절단 폭과 표면거칠기(Rmax)를 측정하고, 절단면의 관찰 및 각 조건에 따른 절단 표면 특성을 비교, 검토하였다. Al 합금 판(A5052)의 절단 실험은 레이저 절단기를 사용하여 수행되었다. 절삭면의 표면 거칠기(Rmax)는 폭의 상한 및 하한을 다양한 절삭 조건에서 측정 하였다. 시험 된 Al 합금의 절삭면의 형태는 다양한 최적 절삭 조건실험을 하였다. 본 연구 실험결과 레이저 절단의 모든 조건에서 윗면의 폭(kerf)은 넓고, 값이 비슷했다. 반면 아랫면의 폭(kerf)은 윗면의 폭(kerf)보다 작고 레이저의 절단 조건에서 레이저의 파워는 6,000W, 가스압력은 20bar, 속도는 2,000mm/min일 때 윗면의 폭(kerf)과 아랫면의 폭(kerf)사이이가 0.26mm로 가장 적었다. 그리고 레이저의 속도는 감소할수록 레이저의 파워와 가스압력은 높을수록 드로스의 성장이 작아지는 것을 확인 하였고, 표면거칠기는 A 부위(Upper)보다 B 부위(Lower)가 더 거친 것을 확인 하였다. 파워가 6,000W, 가스압력은 20bar, 속도는 2,000mm/min 조건일 때 표면거칠기가 가장 양호했고, 이때 표면거칠기는 A 부위(Upper)가 16.4Rmax이고, B 부위(Lower)는 27.5Rmax으로 확인할 수 있었다.
In this study, the need for eco - friendly automobiles is increasing due to deepening of environmental regulations such as fossil fuel depletion and climate change agreement in shipyard, automobile and wind power generation. Al alloys, and the quality of the cutting surface when machining an aluminu...
In this study, the need for eco - friendly automobiles is increasing due to deepening of environmental regulations such as fossil fuel depletion and climate change agreement in shipyard, automobile and wind power generation. Al alloys, and the quality of the cutting surface when machining an aluminum plate is heavily influenced by cutting conditions such as cutting speed, power, plate thickness, cutting material and applied gas pressure. Variables that affect cutting include cutting material and thickness, cutting speed, gas type, gas pressure, focal point and laser power. In this experiment, cutting speed, laser power, and pressure of gas used for cutting were considered as variables that most influenced surface quality. Cutting width and surface roughness (Rmax) were measured according to each condition, and observation of cut surfaces and characteristics of cut surface according to each condition were compared and examined. The cutting test of the Al alloy plate (A5052) was carried out using a laser cutter. The surface roughness (Rmax) of the cutting surface was measured at various cutting conditions under the upper and lower limits of the width. The shape of the cut surface of the tested Al alloy was experimented with various optimal cutting conditions. The results of this research show that the width of the upper surface (kerf) is wide and similar in all conditions of laser cutting. On the other hand, the width of the lower surface (kerf) is smaller than the width of the upper surface (kerf), the laser power is 6,000 W, the gas pressure is 20 bar and the velocity is 2,000 mm/min The width of kerf was the smallest at 0.26 mm. As laser power and gas pressure increased, the growth of dross decreased. The surface roughness of the laser was higher than that of the upper part (B). The surface roughness was the best when the power was 6,000 W, the gas pressure was 20 bar, and the speed was 2,000 mm/min. At this time, the surface roughness was found to be 16.4 Rmax in the upper part and 27.5 Rmax in the lower part I could.
In this study, the need for eco - friendly automobiles is increasing due to deepening of environmental regulations such as fossil fuel depletion and climate change agreement in shipyard, automobile and wind power generation. Al alloys, and the quality of the cutting surface when machining an aluminum plate is heavily influenced by cutting conditions such as cutting speed, power, plate thickness, cutting material and applied gas pressure. Variables that affect cutting include cutting material and thickness, cutting speed, gas type, gas pressure, focal point and laser power. In this experiment, cutting speed, laser power, and pressure of gas used for cutting were considered as variables that most influenced surface quality. Cutting width and surface roughness (Rmax) were measured according to each condition, and observation of cut surfaces and characteristics of cut surface according to each condition were compared and examined. The cutting test of the Al alloy plate (A5052) was carried out using a laser cutter. The surface roughness (Rmax) of the cutting surface was measured at various cutting conditions under the upper and lower limits of the width. The shape of the cut surface of the tested Al alloy was experimented with various optimal cutting conditions. The results of this research show that the width of the upper surface (kerf) is wide and similar in all conditions of laser cutting. On the other hand, the width of the lower surface (kerf) is smaller than the width of the upper surface (kerf), the laser power is 6,000 W, the gas pressure is 20 bar and the velocity is 2,000 mm/min The width of kerf was the smallest at 0.26 mm. As laser power and gas pressure increased, the growth of dross decreased. The surface roughness of the laser was higher than that of the upper part (B). The surface roughness was the best when the power was 6,000 W, the gas pressure was 20 bar, and the speed was 2,000 mm/min. At this time, the surface roughness was found to be 16.4 Rmax in the upper part and 27.5 Rmax in the lower part I could.
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