최근 인터넷 쇼핑몰을 이용한 전자상거래가 소비자의 소비생활에서 차지하는 비중이 높아짐에 따라, 전자상거래에 대한 관심이 커지고 있는 추세이다. 전자상거래가 빠른 속도로 발전함에 따라 온라인 구전은 소비자가 제품의 품질을 평가할 수 있는 중요한 수단으로써 소비자가 상품 구매 시 참고할 수 있는 중요한 정보가 되었다. SNS 마케팅은 제품 및 서비스에 대한 정보를 실시간 배포할 수 있도록 해주며, 높은 전파력을 유발하는 가장 효과적인 마케팅 방법에 하나이다. 기술정보의 발전과 OTA의 발달로 많은 국가에서 온라인 호텔시장은 많은 인기를 누리고 있으며 꾸준히 성장해 가고 있다. 이에따라 이 연구에서는 다양한 온라인 구전정보를 공유하고 있는 호텔 소비자들이 그 정보를 통해서 수신된 지각행위가 구전확산 및 ...
최근 인터넷 쇼핑몰을 이용한 전자상거래가 소비자의 소비생활에서 차지하는 비중이 높아짐에 따라, 전자상거래에 대한 관심이 커지고 있는 추세이다. 전자상거래가 빠른 속도로 발전함에 따라 온라인 구전은 소비자가 제품의 품질을 평가할 수 있는 중요한 수단으로써 소비자가 상품 구매 시 참고할 수 있는 중요한 정보가 되었다. SNS 마케팅은 제품 및 서비스에 대한 정보를 실시간 배포할 수 있도록 해주며, 높은 전파력을 유발하는 가장 효과적인 마케팅 방법에 하나이다. 기술정보의 발전과 OTA의 발달로 많은 국가에서 온라인 호텔시장은 많은 인기를 누리고 있으며 꾸준히 성장해 가고 있다. 이에따라 이 연구에서는 다양한 온라인 구전정보를 공유하고 있는 호텔 소비자들이 그 정보를 통해서 수신된 지각행위가 구전확산 및 구매의도에 어떠한 영향을 미치는지 살펴보고자 한다. 또한, 온라인 구전에서 전달되는 정보를 효과적으로 활용하여 구매의도를 이끌며 구전확산 과정에서 온라인 호텔 마케팅에 관한 영향력을 검증하였다. 소비자들은 구매한 서비스나 제품에 대한 긍정적이거나 부정적인 상품평을 남김으로써 정보를 얻고자 하는 사람들에게 도움을 주는 전달자의 역할과 구매자의 역할을 하는 특징을 가지고 있다. 또한, 온라인 구전 활동은 제품에 대한 소비자의 태도와 구매행동에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이 연구에서는 제품이나 서비스를 구매하고자 하는 소비자가 소셜미디어를 통해 얻게 되는 온라인 정보 특성이 구전수용에 어떠한 영향을 미치는지 분석 하였다. 아울러 구전수용이 구전확산과 구매의도에 어떠한 영향 관계가 있는지 제품 유형을 매개효과로 검증하고자 하였다. 분석 결과, 전체 모형에서 온라인 구전 정보의 4가지 특성이 지각된 위험, 신뢰와 구매 의도의 관계에서도 유의미한 영향을 미치는 것으로 확인되어 가설은 부분 채택 되었다. 온라인 구전이 소비자의 구매의도에 미치는 영향을 확인하기 위해 본 연구에서는 인터넷 구전 특징을 독립변수, 지각된 위험 및 신뢰성을 매개변수로 구성하였다. 이를위해 인터넷 구전과 지각된 위험 및 신뢰와의 관계를 분석한 후, 지각된 위험 및 신뢰가 소비자의 구매의도에 미치는 영향을 분석하였다. 이 연구를 통해 온라인 호텔 마케팅의 관점에서 온라인 구전의 중요성과 온라인 구전에 따른 실무적•이론적 시사점을 제시하였다.
최근 인터넷 쇼핑몰을 이용한 전자상거래가 소비자의 소비생활에서 차지하는 비중이 높아짐에 따라, 전자상거래에 대한 관심이 커지고 있는 추세이다. 전자상거래가 빠른 속도로 발전함에 따라 온라인 구전은 소비자가 제품의 품질을 평가할 수 있는 중요한 수단으로써 소비자가 상품 구매 시 참고할 수 있는 중요한 정보가 되었다. SNS 마케팅은 제품 및 서비스에 대한 정보를 실시간 배포할 수 있도록 해주며, 높은 전파력을 유발하는 가장 효과적인 마케팅 방법에 하나이다. 기술정보의 발전과 OTA의 발달로 많은 국가에서 온라인 호텔시장은 많은 인기를 누리고 있으며 꾸준히 성장해 가고 있다. 이에따라 이 연구에서는 다양한 온라인 구전정보를 공유하고 있는 호텔 소비자들이 그 정보를 통해서 수신된 지각행위가 구전확산 및 구매의도에 어떠한 영향을 미치는지 살펴보고자 한다. 또한, 온라인 구전에서 전달되는 정보를 효과적으로 활용하여 구매의도를 이끌며 구전확산 과정에서 온라인 호텔 마케팅에 관한 영향력을 검증하였다. 소비자들은 구매한 서비스나 제품에 대한 긍정적이거나 부정적인 상품평을 남김으로써 정보를 얻고자 하는 사람들에게 도움을 주는 전달자의 역할과 구매자의 역할을 하는 특징을 가지고 있다. 또한, 온라인 구전 활동은 제품에 대한 소비자의 태도와 구매행동에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이 연구에서는 제품이나 서비스를 구매하고자 하는 소비자가 소셜미디어를 통해 얻게 되는 온라인 정보 특성이 구전수용에 어떠한 영향을 미치는지 분석 하였다. 아울러 구전수용이 구전확산과 구매의도에 어떠한 영향 관계가 있는지 제품 유형을 매개효과로 검증하고자 하였다. 분석 결과, 전체 모형에서 온라인 구전 정보의 4가지 특성이 지각된 위험, 신뢰와 구매 의도의 관계에서도 유의미한 영향을 미치는 것으로 확인되어 가설은 부분 채택 되었다. 온라인 구전이 소비자의 구매의도에 미치는 영향을 확인하기 위해 본 연구에서는 인터넷 구전 특징을 독립변수, 지각된 위험 및 신뢰성을 매개변수로 구성하였다. 이를위해 인터넷 구전과 지각된 위험 및 신뢰와의 관계를 분석한 후, 지각된 위험 및 신뢰가 소비자의 구매의도에 미치는 영향을 분석하였다. 이 연구를 통해 온라인 호텔 마케팅의 관점에서 온라인 구전의 중요성과 온라인 구전에 따른 실무적•이론적 시사점을 제시하였다.
Recently, e-commerce using internet shopping mall has becomemore and more popular in consumers' lives, so that interest in e-commerce is increasing. As e - commerce develops rapidly, online word - of - mouth is an important tool for consumers to evaluate the quality of products and it is important i...
Recently, e-commerce using internet shopping mall has becomemore and more popular in consumers' lives, so that interest in e-commerce is increasing. As e - commerce develops rapidly, online word - of - mouth is an important tool for consumers to evaluate the quality of products and it is important information that consumers can refer to when purchasing products. SNS marketing is one of the most effective marketing methods for delivering information on products and services in real time and for generating high-power. With the development of technical information and the development of OTA, the online hotel market has become very popular and steadily growing in many countries. In this study, we investigate how the perceived behaviors received from the information consumers influence the diffusion and purchase intention of the hotel consumers who share various kinds of online word of mouth information. In addition, we used the information from online word - of- mouth effectively to lead the purchase intention and verify the 96 influence of online hotel marketing on the diffusion process.
Consumers have the role of a forwarder and a buyer to help those who want to get information by leaving a positive or negative review of the product or service they purchase. In addition, online word - of - mouth activities have an effect on consumers' attitude and purchase behavior of products.
The purpose of this study is to analyze the effect of online information characteristics acquired by social media on consumers' acceptance of a product or service. The purpose of this study was to examine the effects of word - of - mouth acceptance on the diffusion of word - of - mouth and purchase intention. As a result of the analysis, it was confirmed that the four characteristics of the online word of mouth information in the whole model had a significant influence on the perceived risk, trust and purchase intention, and the hypothesis was partially adopted.
In order to investigate the effect of online word of mouth on consumers' purchase intention, this study constructed Internet word of mouth features as independent variables, perceived risk and reliability as parameters. This study analyzed the relationship between Internet word of mouth and perceived risk and trust, and then analyzed the effect of perceived risk and trust on consumers' purchase intention. In this study, the importance of online word of mouth and the practical and theoretical implications of online word of mouth are suggested from the point of online marketing.
Recently, e-commerce using internet shopping mall has becomemore and more popular in consumers' lives, so that interest in e-commerce is increasing. As e - commerce develops rapidly, online word - of - mouth is an important tool for consumers to evaluate the quality of products and it is important information that consumers can refer to when purchasing products. SNS marketing is one of the most effective marketing methods for delivering information on products and services in real time and for generating high-power. With the development of technical information and the development of OTA, the online hotel market has become very popular and steadily growing in many countries. In this study, we investigate how the perceived behaviors received from the information consumers influence the diffusion and purchase intention of the hotel consumers who share various kinds of online word of mouth information. In addition, we used the information from online word - of- mouth effectively to lead the purchase intention and verify the 96 influence of online hotel marketing on the diffusion process.
Consumers have the role of a forwarder and a buyer to help those who want to get information by leaving a positive or negative review of the product or service they purchase. In addition, online word - of - mouth activities have an effect on consumers' attitude and purchase behavior of products.
The purpose of this study is to analyze the effect of online information characteristics acquired by social media on consumers' acceptance of a product or service. The purpose of this study was to examine the effects of word - of - mouth acceptance on the diffusion of word - of - mouth and purchase intention. As a result of the analysis, it was confirmed that the four characteristics of the online word of mouth information in the whole model had a significant influence on the perceived risk, trust and purchase intention, and the hypothesis was partially adopted.
In order to investigate the effect of online word of mouth on consumers' purchase intention, this study constructed Internet word of mouth features as independent variables, perceived risk and reliability as parameters. This study analyzed the relationship between Internet word of mouth and perceived risk and trust, and then analyzed the effect of perceived risk and trust on consumers' purchase intention. In this study, the importance of online word of mouth and the practical and theoretical implications of online word of mouth are suggested from the point of online marketing.
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