현 정부에서 새로운 일자리 창출의 부진과 청년들의 취업률에 대한 정책은 늘어나고 있는 실정이지만 명확한 해결책은 나오지 않고 있다. 창업에 대한 지원 확대가 일자리 부족에 대한 문제에 대하여 근본적인 해결책이 아닌 또 하나의 취업에 대한 또 다른 방향의 해결책으로 현재의 상황에서 좀 더 나아질 수 있는 취업률에 대한 정책 중 하나라고 판단한다. 하지만 청년 세대는 창업가적 정신과 도전하는 정신이 결여되어, 개인의 노력과 도전이 바탕이 되는 창업보다는 안정적인 취업을 하려는 경향이 높고, 안정적인 직업을 선호하는 현실에 대한 한계가 창업이라는 새로운 가치를 융합하여 새로운 가치를 창출시킬 수 있는 기회를 점차 줄어들게 만들고 창업의 생태계를 자연스럽게 순환적 역할을 하고 있지 못한 실정이다. 올바른 창업에 대한 문화와 창업의 생태계를 만들기 위해서, 먼저 무엇보다 국가 경제가 지속적으로 성장·발전해야하는데 창업 생태계의 활발한 선순환 구조를 건설하고 끊임없이 새로운 창업 활동이 이루어져야하고 기업과의 관계에서 선의의 경쟁과 함께 혁신함으로써 밝고 긍정적 순환과정으로 만들어야 한다. 선순환 구조를 만들기 위해서 창업에 대한 창업 준비 및 창업가정신 함양에 대한 바른 인식과 체계를 만드는 것이 가장 필요한 사항이다. 최근과 같이 창업이 이슈가 되면서 정부에서 다양한 창업 지원을 단순히 이용할 수단으로 시작하는 위험한 창업을 시작하는 사람들이 많다. 그래서 창업을 결심하고 실행하는 단계에서 완벽한 사전적 준비와 창업에 대한 역량이 부족한 상황에서 너무 쉽고 빠르게 창업을 시작하는 경우에 늘어나 창업을 하고 실패하는 경우가 점진적으로 높아지고 있는 추세이다. 창업과 창업가정신의 중요성과 정부의 창업 지원 정책이 늘어나고 있지만 우리나라 대학생들의 창업과 창업가정신에 대한 긍정적 생각은 크게 나아지지 않고 있다. 창업을 통해 발생하는 이익은 개인적인 가치뿐만 아니라 국가의 일자리를 창출시키며 경제적 활동을 성장시켜 실업률의 문제를 극복하는데 있어 지대한 공헌을 하게 됨으로 국가적, 사회적인 기회비용을 감축시키는 것이다. 본 연구는 창업자 개인의 특성 중 목표 성취, 희망, 열망 그리고 이익의 측면에서 나타나는 촉진초점성향과 기업의 외·내부의 실무적, 재무적 차원으로 측정되는 사업성과와의 관계에서 기회평가가 어떻게 매개하고 영향을 미치는지에 대하여 검증을 하였다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 소기업·소상공인 대표의 촉진초점이 사업성과에 미치는 영향 안에서 기회평가가 매개역할의 관계가 있다는 가설 검증을 위하여 소기업과 소상공인 대표들을 대상으로 설문을 진행하였다. 설문자료 수집을 위하여 2019년 5월 8일부터 2019년 5월 31일 까지 약 3주에 걸쳐 설문을 진행하였다. 설문지는 온라인으로 기재하는 방식으로 진행하였으며 설문지 총 131부를 회수하여 부적합 응답자 10(7%)부를 제외한 121(93%)개의 표본을 분석 자료로 사용하여 매개회귀분석과 ...
현 정부에서 새로운 일자리 창출의 부진과 청년들의 취업률에 대한 정책은 늘어나고 있는 실정이지만 명확한 해결책은 나오지 않고 있다. 창업에 대한 지원 확대가 일자리 부족에 대한 문제에 대하여 근본적인 해결책이 아닌 또 하나의 취업에 대한 또 다른 방향의 해결책으로 현재의 상황에서 좀 더 나아질 수 있는 취업률에 대한 정책 중 하나라고 판단한다. 하지만 청년 세대는 창업가적 정신과 도전하는 정신이 결여되어, 개인의 노력과 도전이 바탕이 되는 창업보다는 안정적인 취업을 하려는 경향이 높고, 안정적인 직업을 선호하는 현실에 대한 한계가 창업이라는 새로운 가치를 융합하여 새로운 가치를 창출시킬 수 있는 기회를 점차 줄어들게 만들고 창업의 생태계를 자연스럽게 순환적 역할을 하고 있지 못한 실정이다. 올바른 창업에 대한 문화와 창업의 생태계를 만들기 위해서, 먼저 무엇보다 국가 경제가 지속적으로 성장·발전해야하는데 창업 생태계의 활발한 선순환 구조를 건설하고 끊임없이 새로운 창업 활동이 이루어져야하고 기업과의 관계에서 선의의 경쟁과 함께 혁신함으로써 밝고 긍정적 순환과정으로 만들어야 한다. 선순환 구조를 만들기 위해서 창업에 대한 창업 준비 및 창업가정신 함양에 대한 바른 인식과 체계를 만드는 것이 가장 필요한 사항이다. 최근과 같이 창업이 이슈가 되면서 정부에서 다양한 창업 지원을 단순히 이용할 수단으로 시작하는 위험한 창업을 시작하는 사람들이 많다. 그래서 창업을 결심하고 실행하는 단계에서 완벽한 사전적 준비와 창업에 대한 역량이 부족한 상황에서 너무 쉽고 빠르게 창업을 시작하는 경우에 늘어나 창업을 하고 실패하는 경우가 점진적으로 높아지고 있는 추세이다. 창업과 창업가정신의 중요성과 정부의 창업 지원 정책이 늘어나고 있지만 우리나라 대학생들의 창업과 창업가정신에 대한 긍정적 생각은 크게 나아지지 않고 있다. 창업을 통해 발생하는 이익은 개인적인 가치뿐만 아니라 국가의 일자리를 창출시키며 경제적 활동을 성장시켜 실업률의 문제를 극복하는데 있어 지대한 공헌을 하게 됨으로 국가적, 사회적인 기회비용을 감축시키는 것이다. 본 연구는 창업자 개인의 특성 중 목표 성취, 희망, 열망 그리고 이익의 측면에서 나타나는 촉진초점성향과 기업의 외·내부의 실무적, 재무적 차원으로 측정되는 사업성과와의 관계에서 기회평가가 어떻게 매개하고 영향을 미치는지에 대하여 검증을 하였다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 소기업·소상공인 대표의 촉진초점이 사업성과에 미치는 영향 안에서 기회평가가 매개역할의 관계가 있다는 가설 검증을 위하여 소기업과 소상공인 대표들을 대상으로 설문을 진행하였다. 설문자료 수집을 위하여 2019년 5월 8일부터 2019년 5월 31일 까지 약 3주에 걸쳐 설문을 진행하였다. 설문지는 온라인으로 기재하는 방식으로 진행하였으며 설문지 총 131부를 회수하여 부적합 응답자 10(7%)부를 제외한 121(93%)개의 표본을 분석 자료로 사용하여 매개회귀분석과 위계적 회귀분석을 하였다. 그 결과, 촉진초점이 사업성과에 영향을 미치는 관계에서 기회평가의 매개적 역할을 한다는 네 가지 가설을 설정하였으며, 소기업·소상공인 대표의 촉진초점이 대표자의 기회평가역량에 의해 사업성과에 긍정적인 영향을 미친다는 것을 검증하였다.
현 정부에서 새로운 일자리 창출의 부진과 청년들의 취업률에 대한 정책은 늘어나고 있는 실정이지만 명확한 해결책은 나오지 않고 있다. 창업에 대한 지원 확대가 일자리 부족에 대한 문제에 대하여 근본적인 해결책이 아닌 또 하나의 취업에 대한 또 다른 방향의 해결책으로 현재의 상황에서 좀 더 나아질 수 있는 취업률에 대한 정책 중 하나라고 판단한다. 하지만 청년 세대는 창업가적 정신과 도전하는 정신이 결여되어, 개인의 노력과 도전이 바탕이 되는 창업보다는 안정적인 취업을 하려는 경향이 높고, 안정적인 직업을 선호하는 현실에 대한 한계가 창업이라는 새로운 가치를 융합하여 새로운 가치를 창출시킬 수 있는 기회를 점차 줄어들게 만들고 창업의 생태계를 자연스럽게 순환적 역할을 하고 있지 못한 실정이다. 올바른 창업에 대한 문화와 창업의 생태계를 만들기 위해서, 먼저 무엇보다 국가 경제가 지속적으로 성장·발전해야하는데 창업 생태계의 활발한 선순환 구조를 건설하고 끊임없이 새로운 창업 활동이 이루어져야하고 기업과의 관계에서 선의의 경쟁과 함께 혁신함으로써 밝고 긍정적 순환과정으로 만들어야 한다. 선순환 구조를 만들기 위해서 창업에 대한 창업 준비 및 창업가정신 함양에 대한 바른 인식과 체계를 만드는 것이 가장 필요한 사항이다. 최근과 같이 창업이 이슈가 되면서 정부에서 다양한 창업 지원을 단순히 이용할 수단으로 시작하는 위험한 창업을 시작하는 사람들이 많다. 그래서 창업을 결심하고 실행하는 단계에서 완벽한 사전적 준비와 창업에 대한 역량이 부족한 상황에서 너무 쉽고 빠르게 창업을 시작하는 경우에 늘어나 창업을 하고 실패하는 경우가 점진적으로 높아지고 있는 추세이다. 창업과 창업가정신의 중요성과 정부의 창업 지원 정책이 늘어나고 있지만 우리나라 대학생들의 창업과 창업가정신에 대한 긍정적 생각은 크게 나아지지 않고 있다. 창업을 통해 발생하는 이익은 개인적인 가치뿐만 아니라 국가의 일자리를 창출시키며 경제적 활동을 성장시켜 실업률의 문제를 극복하는데 있어 지대한 공헌을 하게 됨으로 국가적, 사회적인 기회비용을 감축시키는 것이다. 본 연구는 창업자 개인의 특성 중 목표 성취, 희망, 열망 그리고 이익의 측면에서 나타나는 촉진초점성향과 기업의 외·내부의 실무적, 재무적 차원으로 측정되는 사업성과와의 관계에서 기회평가가 어떻게 매개하고 영향을 미치는지에 대하여 검증을 하였다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 소기업·소상공인 대표의 촉진초점이 사업성과에 미치는 영향 안에서 기회평가가 매개역할의 관계가 있다는 가설 검증을 위하여 소기업과 소상공인 대표들을 대상으로 설문을 진행하였다. 설문자료 수집을 위하여 2019년 5월 8일부터 2019년 5월 31일 까지 약 3주에 걸쳐 설문을 진행하였다. 설문지는 온라인으로 기재하는 방식으로 진행하였으며 설문지 총 131부를 회수하여 부적합 응답자 10(7%)부를 제외한 121(93%)개의 표본을 분석 자료로 사용하여 매개회귀분석과 위계적 회귀분석을 하였다. 그 결과, 촉진초점이 사업성과에 영향을 미치는 관계에서 기회평가의 매개적 역할을 한다는 네 가지 가설을 설정하였으며, 소기업·소상공인 대표의 촉진초점이 대표자의 기회평가역량에 의해 사업성과에 긍정적인 영향을 미친다는 것을 검증하였다.
Under the current administration, policies on sluggish new job creation and the employment rate of young people are on the rise, but no clear solution has been made. We believe that expanding support for start-ups is not a fundamental solution to the problem of job shortages, but another way of find...
Under the current administration, policies on sluggish new job creation and the employment rate of young people are on the rise, but no clear solution has been made. We believe that expanding support for start-ups is not a fundamental solution to the problem of job shortages, but another way of finding a job, and one of the policies on employment rates that can be better under the current circumstances. The younger generation, however, lacks a spirit of entrepreneurship and a spirit of challenge, so they tend to seek stable employment rather than start-ups based on individual efforts and challenges, and the limitations of the reality of favoring stable jobs gradually reduce the chances of creating new values by converging the new values of start-ups and not naturally playing a cyclical role in the ecosystem of start-ups. In order to create a culture of right start-up and an ecosystem of start-up businesses, first of all, the national economy must continue to grow and develop, so that the active virtuous circle of start-up ecosystems must be constructed, and new start-up activities must be constantly carried out, and by innovating with good-will competition in relations with companies, it must be made into a bright and positive cycle. To create a virtuous circle, it is most necessary to prepare for start-ups and to create a proper awareness and system of fostering entrepreneurship. With start-ups becoming an issue as they have recently been, many people are starting dangerous start-ups that the government starts with a simple means of using various start-ups' support. Thus, the number of cases in which a startup starts too easily and quickly in the face of complete proactive preparation and lack of ability to start a business is increasing gradually, leading to a gradual increase in the number of start-ups and failures. Despite the growing importance of start-up and start-up family spirit and the government's policy of supporting start-up businesses, the nation's college students' positive thoughts on start-up and entrepreneurship have not improved much. The benefits of start-ups are not only personal value, but also job creation for the nation and making significant contributions to overcoming the problem of unemployment by growing the economically active population, thereby reducing national and social opportunity costs. This study validated how opportunity assessment mediated and affected the characteristics of the founder's individual in relation to the promotion focus propensity in terms of target achievement, hope, aspiration and profit, and the business performance measured at the external and internal practical levels of the entity. To achieve the objective of this study, small business representatives were surveyed to verify the hypothesis that opportunity evaluation had a relationship with intermediaries within the impact of promotion focus on business performance. The survey was conducted for about three weeks from May 8, 2019 to May 31, 2019. The questionnaire was submitted online and 121 (93%) samples excluding 10(7%) of non-conformity respondents were used as analysis data to perform a hierarchical regression analysis. As a result, four hypotheses were established that the promotion focus plays a mediating role in the opportunity evaluation in the relationship that affects the performance of the business, and that the promotion focus of the representative of the small business had a positive impact on the business performance by the ability of the representative to evaluate the opportunities.
Under the current administration, policies on sluggish new job creation and the employment rate of young people are on the rise, but no clear solution has been made. We believe that expanding support for start-ups is not a fundamental solution to the problem of job shortages, but another way of finding a job, and one of the policies on employment rates that can be better under the current circumstances. The younger generation, however, lacks a spirit of entrepreneurship and a spirit of challenge, so they tend to seek stable employment rather than start-ups based on individual efforts and challenges, and the limitations of the reality of favoring stable jobs gradually reduce the chances of creating new values by converging the new values of start-ups and not naturally playing a cyclical role in the ecosystem of start-ups. In order to create a culture of right start-up and an ecosystem of start-up businesses, first of all, the national economy must continue to grow and develop, so that the active virtuous circle of start-up ecosystems must be constructed, and new start-up activities must be constantly carried out, and by innovating with good-will competition in relations with companies, it must be made into a bright and positive cycle. To create a virtuous circle, it is most necessary to prepare for start-ups and to create a proper awareness and system of fostering entrepreneurship. With start-ups becoming an issue as they have recently been, many people are starting dangerous start-ups that the government starts with a simple means of using various start-ups' support. Thus, the number of cases in which a startup starts too easily and quickly in the face of complete proactive preparation and lack of ability to start a business is increasing gradually, leading to a gradual increase in the number of start-ups and failures. Despite the growing importance of start-up and start-up family spirit and the government's policy of supporting start-up businesses, the nation's college students' positive thoughts on start-up and entrepreneurship have not improved much. The benefits of start-ups are not only personal value, but also job creation for the nation and making significant contributions to overcoming the problem of unemployment by growing the economically active population, thereby reducing national and social opportunity costs. This study validated how opportunity assessment mediated and affected the characteristics of the founder's individual in relation to the promotion focus propensity in terms of target achievement, hope, aspiration and profit, and the business performance measured at the external and internal practical levels of the entity. To achieve the objective of this study, small business representatives were surveyed to verify the hypothesis that opportunity evaluation had a relationship with intermediaries within the impact of promotion focus on business performance. The survey was conducted for about three weeks from May 8, 2019 to May 31, 2019. The questionnaire was submitted online and 121 (93%) samples excluding 10(7%) of non-conformity respondents were used as analysis data to perform a hierarchical regression analysis. As a result, four hypotheses were established that the promotion focus plays a mediating role in the opportunity evaluation in the relationship that affects the performance of the business, and that the promotion focus of the representative of the small business had a positive impact on the business performance by the ability of the representative to evaluate the opportunities.
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