기업들은 사업을 이끌어 나가는데 많은 고비를 통해서 성장해 나가기도 한다. 또한, 자금조달에 어려움을 겪으며 창업기업은 거의 다수가 불과 5년을 넘기지 못하고 폐업을 결정해야만 하는 실패를 경험한다. 본 연구는 기업들이 운영한 온라인 마케팅 노하우를 기반으로 고객이미지와, 고객인지도를 탄탄히 하여, 창업기업의 경영성과에 이바지 하고자 한다. 인터넷환경이 빠르게 발전하는 사회에 발맞추어, 온라인 마케팅을 활용한 고객인지도와, 고객이미지 확...
기업들은 사업을 이끌어 나가는데 많은 고비를 통해서 성장해 나가기도 한다. 또한, 자금조달에 어려움을 겪으며 창업기업은 거의 다수가 불과 5년을 넘기지 못하고 폐업을 결정해야만 하는 실패를 경험한다. 본 연구는 기업들이 운영한 온라인 마케팅 노하우를 기반으로 고객이미지와, 고객인지도를 탄탄히 하여, 창업기업의 경영성과에 이바지 하고자 한다. 인터넷환경이 빠르게 발전하는 사회에 발맞추어, 온라인 마케팅을 활용한 고객인지도와, 고객이미지 확보로 기업의 성과를 내는 온라인 마케팅채널을 찾을 수 있다면 사업의 성공률을 높일 수 있다고 시사한다. 본 연구의 목적은 선행된 연구들을 바탕으로 이론적 개념을 정립하고 창업기업의 마케팅 활용이 고객인지도와 고객이미지에 미치는가에 대한 연구로서, 경영성과에 대한 연구모형을 개발하고, 이를 실증하는데 있다. 창업기업의 온라인 마케팅 활용으로 고객인지도 및 고객이미지, 고객인지도 및 고객이미지가 경영성과에 미치는 긍정적인 효과를 확인하였다. 본 연구의 목적을 위하여 통계패키지 SPSS21.0을 사용하였고 결과 및 시사점을 요약하면 다음과 같다. 첫째, 온라인 마케팅 채널중 홈페이지->블로그->유튜브->검색포탈 순으로는 고객인지도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 소비자가 구매결정시 특정한 정보원천에 의존한다. 그 이유는 온라인 마케팅을 활용하는데 있어, 인스타그램 같은 개인적인 정보로 제품을 홍보하기보다는 기업이 가지고 있는 페이지에 더 신뢰를 미친다는 것을 알 수 있으며, 결국 소비자들 사이에서 좋은 브랜드 혹은 좋은 상품이라는 인식을 심어주어 불확실성을 줄여주고 안심할 수 있다는 것을 시사한다. 둘째, 온라인 마케팅 채널중 홈페이지->유튜브->블로그 순으로는 고객이미지에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 고객인지도와 마찬가지로 최종적으로 기업의 홈페이지를 통해 구매가 이루어 진다는 것을 확인 할 수 있다. 셋째, 고객인지도 및 고객이미지가 경영성과인 재무적 성과에 유의한 영향을 미치는 것으로 고객인지도 보다 고객이미지가 미치는 영향력이 크게 나타났다. 고객이미지가 안정적이면 일단 변하지 않는다는 것을 확인 할 수 있었다. 넷째, 고객인지도와 고객이미지가 경영성과인 비재무적 성과에 유의한 영향을 미치는 것으로 고객인지도보다 고객이미지가 미치는 영향력이 크게 나타났으며, 고객들이 기업의 이미지를 높게 평가해야 고객들의 호의적인 인지를 받을 수 있음을 보여준다. 이러한 연구목적 달성을 통하여, 기업의 고객들의 인지도와 이미지제고에 온라인 마케팅 전략설정을 통한 경영성과로 이루어질 것으로 기대된다.
기업들은 사업을 이끌어 나가는데 많은 고비를 통해서 성장해 나가기도 한다. 또한, 자금조달에 어려움을 겪으며 창업기업은 거의 다수가 불과 5년을 넘기지 못하고 폐업을 결정해야만 하는 실패를 경험한다. 본 연구는 기업들이 운영한 온라인 마케팅 노하우를 기반으로 고객이미지와, 고객인지도를 탄탄히 하여, 창업기업의 경영성과에 이바지 하고자 한다. 인터넷환경이 빠르게 발전하는 사회에 발맞추어, 온라인 마케팅을 활용한 고객인지도와, 고객이미지 확보로 기업의 성과를 내는 온라인 마케팅채널을 찾을 수 있다면 사업의 성공률을 높일 수 있다고 시사한다. 본 연구의 목적은 선행된 연구들을 바탕으로 이론적 개념을 정립하고 창업기업의 마케팅 활용이 고객인지도와 고객이미지에 미치는가에 대한 연구로서, 경영성과에 대한 연구모형을 개발하고, 이를 실증하는데 있다. 창업기업의 온라인 마케팅 활용으로 고객인지도 및 고객이미지, 고객인지도 및 고객이미지가 경영성과에 미치는 긍정적인 효과를 확인하였다. 본 연구의 목적을 위하여 통계패키지 SPSS21.0을 사용하였고 결과 및 시사점을 요약하면 다음과 같다. 첫째, 온라인 마케팅 채널중 홈페이지->블로그->유튜브->검색포탈 순으로는 고객인지도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 소비자가 구매결정시 특정한 정보원천에 의존한다. 그 이유는 온라인 마케팅을 활용하는데 있어, 인스타그램 같은 개인적인 정보로 제품을 홍보하기보다는 기업이 가지고 있는 페이지에 더 신뢰를 미친다는 것을 알 수 있으며, 결국 소비자들 사이에서 좋은 브랜드 혹은 좋은 상품이라는 인식을 심어주어 불확실성을 줄여주고 안심할 수 있다는 것을 시사한다. 둘째, 온라인 마케팅 채널중 홈페이지->유튜브->블로그 순으로는 고객이미지에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 고객인지도와 마찬가지로 최종적으로 기업의 홈페이지를 통해 구매가 이루어 진다는 것을 확인 할 수 있다. 셋째, 고객인지도 및 고객이미지가 경영성과인 재무적 성과에 유의한 영향을 미치는 것으로 고객인지도 보다 고객이미지가 미치는 영향력이 크게 나타났다. 고객이미지가 안정적이면 일단 변하지 않는다는 것을 확인 할 수 있었다. 넷째, 고객인지도와 고객이미지가 경영성과인 비재무적 성과에 유의한 영향을 미치는 것으로 고객인지도보다 고객이미지가 미치는 영향력이 크게 나타났으며, 고객들이 기업의 이미지를 높게 평가해야 고객들의 호의적인 인지를 받을 수 있음을 보여준다. 이러한 연구목적 달성을 통하여, 기업의 고객들의 인지도와 이미지제고에 온라인 마케팅 전략설정을 통한 경영성과로 이루어질 것으로 기대된다.
Many startup companies are grown by a lot of crises in business. However, most of them fail in business by deciding to go out of business less than five years due to a hard fund-raising. This study helps startup companies to have a solid customer awareness and customer image based on the online mark...
Many startup companies are grown by a lot of crises in business. However, most of them fail in business by deciding to go out of business less than five years due to a hard fund-raising. This study helps startup companies to have a solid customer awareness and customer image based on the online marketing knowhow of many companies and contributes to their management results. This implies that raising a success rate of business requires the online marketing channels that make companies' good results through a customer awareness and customer image by the online marketing by catching up with the rapidly developing online environment. This study aims to establish a theoretical concept based on preceding studies, develop and prove study models for management results through a study on the effect of the online marketing of startup companies on a customer awareness and customer image. I confirmed the positive effect of a customer awareness and customer image of startup companies on management results by the online marketing. For a purpose of this study, I used the statistical package, SPSS21.0 and summarized a result and implication of this study as follow. First, a website, a blog, Youtube and a search portal among the online marketing channels have a significant effect on a customer awareness in that order. This means many consumers depend on a resource for particular information when deciding to purchase products. Because company websites are more credible than the individual information such as Instagram for the product promotion by the online marketing. Ultimately, this implies that the companies encourage consumers to appreciate their good brands or products that reduce the uncertainty and are reliable for consumers. Second, a website, Youtube and a blog among the online marketing channels have a significant effect on a customer image in that order. This means many consumers finally purchase products through company websites like a customer awareness. Third, a customer awareness and customer image have a significant effect on the financial result, one of management results, but customer image's effect is greater than a customer awareness. This means a stable customer image isn't variable first. Fourth, a customer awareness and customer image also have a significant effect on the non-financial result, another one of management results, but customer image's effect is greater than a customer awareness. This shows the highly evaluated image of company leads to a favorable customer awareness. By achieving a purpose of this study, a customer awareness and customer image expect to lead to management results by the online marketing strategy.
Many startup companies are grown by a lot of crises in business. However, most of them fail in business by deciding to go out of business less than five years due to a hard fund-raising. This study helps startup companies to have a solid customer awareness and customer image based on the online marketing knowhow of many companies and contributes to their management results. This implies that raising a success rate of business requires the online marketing channels that make companies' good results through a customer awareness and customer image by the online marketing by catching up with the rapidly developing online environment. This study aims to establish a theoretical concept based on preceding studies, develop and prove study models for management results through a study on the effect of the online marketing of startup companies on a customer awareness and customer image. I confirmed the positive effect of a customer awareness and customer image of startup companies on management results by the online marketing. For a purpose of this study, I used the statistical package, SPSS21.0 and summarized a result and implication of this study as follow. First, a website, a blog, Youtube and a search portal among the online marketing channels have a significant effect on a customer awareness in that order. This means many consumers depend on a resource for particular information when deciding to purchase products. Because company websites are more credible than the individual information such as Instagram for the product promotion by the online marketing. Ultimately, this implies that the companies encourage consumers to appreciate their good brands or products that reduce the uncertainty and are reliable for consumers. Second, a website, Youtube and a blog among the online marketing channels have a significant effect on a customer image in that order. This means many consumers finally purchase products through company websites like a customer awareness. Third, a customer awareness and customer image have a significant effect on the financial result, one of management results, but customer image's effect is greater than a customer awareness. This means a stable customer image isn't variable first. Fourth, a customer awareness and customer image also have a significant effect on the non-financial result, another one of management results, but customer image's effect is greater than a customer awareness. This shows the highly evaluated image of company leads to a favorable customer awareness. By achieving a purpose of this study, a customer awareness and customer image expect to lead to management results by the online marketing strategy.
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