본 제작 보고서는 RPG 게임 <Catharsys> 제작의 다양한 측면을 다루고 있다. 스토리, 등장인물, 배경과 에셋 제작 과정을 설명하고 순서대로 과정을 기술하였으며 발생한 문제와 해결방법을 서술하였다.
I 장에서는 아이디어의 의도를 설명하며 카타르시스와 문학 및 철학의 중요한 관계를 기술하였다.
II 장에서는 스토리 내용과 등장인물의 전형을 기술하였다.
III 장에서는 Realistic과 Stylized 게임의 특징을 분석하며 그 특징을 통해 받은 영감으로 본 연구자의 게임 콘셉트에 어떻게 적용하였는지 작성하였다. 무엇보다도 2D 콘셉트 ...
본 제작 보고서는 RPG 게임 <Catharsys> 제작의 다양한 측면을 다루고 있다. 스토리, 등장인물, 배경과 에셋 제작 과정을 설명하고 순서대로 과정을 기술하였으며 발생한 문제와 해결방법을 서술하였다.
I 장에서는 아이디어의 의도를 설명하며 카타르시스와 문학 및 철학의 중요한 관계를 기술하였다.
II 장에서는 스토리 내용과 등장인물의 전형을 기술하였다.
III 장에서는 Realistic과 Stylized 게임의 특징을 분석하며 그 특징을 통해 받은 영감으로 본 연구자의 게임 콘셉트에 어떻게 적용하였는지 작성하였다. 무엇보다도 2D 콘셉트 드로잉에서 3D 작업을 통해서 게임 엔진 완성까지의 등장인물, 배경 에셋, 아이템, 애니메이션, 라이팅 등의 작업 과정을 자세하게 작성하였다. 또한, 목적을 달성하기 위해서 어떤 문제와 어떤 장애를 이겨야 하였으며 어떤 타협을 하였는지도 기술하였다. IV 장에서는 게임 세상 안의 인터렉션과 게임-플레이어 인터렉션 (유저인터페이스) 제작 과정을 기술하였다.
V 장에서는 결련하였으며 <Catharsys> 제작한 여행을 통해서 얻은 경험의 가치를 기술하였다.
마지막으로 본 논문을 통해 작품 <Catharsys>의 이해에 도움이 되고자 한다.
본 제작 보고서는 RPG 게임 <Catharsys> 제작의 다양한 측면을 다루고 있다. 스토리, 등장인물, 배경과 에셋 제작 과정을 설명하고 순서대로 과정을 기술하였으며 발생한 문제와 해결방법을 서술하였다.
I 장에서는 아이디어의 의도를 설명하며 카타르시스와 문학 및 철학의 중요한 관계를 기술하였다.
II 장에서는 스토리 내용과 등장인물의 전형을 기술하였다.
III 장에서는 Realistic과 Stylized 게임의 특징을 분석하며 그 특징을 통해 받은 영감으로 본 연구자의 게임 콘셉트에 어떻게 적용하였는지 작성하였다. 무엇보다도 2D 콘셉트 드로잉에서 3D 작업을 통해서 게임 엔진 완성까지의 등장인물, 배경 에셋, 아이템, 애니메이션, 라이팅 등의 작업 과정을 자세하게 작성하였다. 또한, 목적을 달성하기 위해서 어떤 문제와 어떤 장애를 이겨야 하였으며 어떤 타협을 하였는지도 기술하였다. IV 장에서는 게임 세상 안의 인터렉션과 게임-플레이어 인터렉션 (유저인터페이스) 제작 과정을 기술하였다.
V 장에서는 결련하였으며 <Catharsys> 제작한 여행을 통해서 얻은 경험의 가치를 기술하였다.
This production report handles the different aspects of the development of the RPG game . It discusses the intent behind the project, its story, character, background and interaction development process, walking the reader through the different steps by explaining the problems that I faced and their...
This production report handles the different aspects of the development of the RPG game . It discusses the intent behind the project, its story, character, background and interaction development process, walking the reader through the different steps by explaining the problems that I faced and their respectable solutions.
Chapter I describes the incitement behind the project as well as the connection between and the "catharsis" in philosophy and literature.
In Chapter II the reader can see the project characteristics, the story plot and the characteristics of the appearing characters. Chapter III analyzes the differences between Realistic and Stylized game design and shows the reason stylized design was the perfect choice for the project. This chapter also discusses the production process and intent of all the appearing characters from 2D concept design, through 3D development to their final execution in the game engine. It also focuses on the development of the background props and items, as well as the setting up of the desired lighting.
Chapter IV handles the development of the interaction in the game, both world in-game interaction, as well as player-game interaction.
Chapter V concludes how the achievement of the final goal and the journey I experienced through it helped me develop both professionally and emotionally.
I hope this report will help the reader acquire a better understanding of the project.
This production report handles the different aspects of the development of the RPG game . It discusses the intent behind the project, its story, character, background and interaction development process, walking the reader through the different steps by explaining the problems that I faced and their respectable solutions.
Chapter I describes the incitement behind the project as well as the connection between and the "catharsis" in philosophy and literature.
In Chapter II the reader can see the project characteristics, the story plot and the characteristics of the appearing characters. Chapter III analyzes the differences between Realistic and Stylized game design and shows the reason stylized design was the perfect choice for the project. This chapter also discusses the production process and intent of all the appearing characters from 2D concept design, through 3D development to their final execution in the game engine. It also focuses on the development of the background props and items, as well as the setting up of the desired lighting.
Chapter IV handles the development of the interaction in the game, both world in-game interaction, as well as player-game interaction.
Chapter V concludes how the achievement of the final goal and the journey I experienced through it helped me develop both professionally and emotionally.
I hope this report will help the reader acquire a better understanding of the project.
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