본 연구는 단편영화 <나머지 공부>의 제작 보고서이다. <나머지 공부>는 어린이들에게 가해지는 획일적인 교육 방식을 비판한 영화로 연구자는 본 영화에서 편집과 DI의 역할을 수행하였다. 디지털 영화 제작에서는 다양한 방식으로 기록이 가능한 많은 종류의 카메라와 그만큼의 다양한 작업 방식, 그리고 다양한 작업 소프트웨어들이 존재하는 만큼 영화 제작에 있어서 이로 인한 수많은 변수와 변화가 존재하며 그러한 변수들이 결국 완성된 영화에서 이미지나 화면 표현의 차이로 귀결되어 나타나게 된다. 이제는 영화를 만드는 사람들이 영화의 사전 제작 과정에서 지향하고자 하는 표현방식을 정하고 촬영 단계에서부터 그에 맞는 카메라와 작업 포맷을 선택하고, 적합한 소프트웨어와 작업 시스템을 선택하여 프로덕션부터 포스트프로덕션까지, 작업이 이루어지는 과정 동안 보다 더 효율적으로 원하는 고품질의 디지털 영화를 만들어 낼 수 있어야 한다. 본 연구에서는 단편영화 <나머지 공부>의 편집과 DI 과정을 중심으로 <나머지 공부>의 ...
본 연구는 단편영화 <나머지 공부>의 제작 보고서이다. <나머지 공부>는 어린이들에게 가해지는 획일적인 교육 방식을 비판한 영화로 연구자는 본 영화에서 편집과 DI의 역할을 수행하였다. 디지털 영화 제작에서는 다양한 방식으로 기록이 가능한 많은 종류의 카메라와 그만큼의 다양한 작업 방식, 그리고 다양한 작업 소프트웨어들이 존재하는 만큼 영화 제작에 있어서 이로 인한 수많은 변수와 변화가 존재하며 그러한 변수들이 결국 완성된 영화에서 이미지나 화면 표현의 차이로 귀결되어 나타나게 된다. 이제는 영화를 만드는 사람들이 영화의 사전 제작 과정에서 지향하고자 하는 표현방식을 정하고 촬영 단계에서부터 그에 맞는 카메라와 작업 포맷을 선택하고, 적합한 소프트웨어와 작업 시스템을 선택하여 프로덕션부터 포스트프로덕션까지, 작업이 이루어지는 과정 동안 보다 더 효율적으로 원하는 고품질의 디지털 영화를 만들어 낼 수 있어야 한다. 본 연구에서는 단편영화 <나머지 공부>의 편집과 DI 과정을 중심으로 <나머지 공부>의 워크플로우(Workflow)를 서술하고 편집과 DI를 통해 영화가 어떤 식으로 목표한 표현 지점에 도달했으며 작업 과정의 선택이 결과물에 어떠한 영향을 미쳤는지에 대하여 서술한다. 또 본 영화의 후반 작업자로써 본 영화를 완성하기 위해 연출자와는 어떠한 논의가 있었는지, 어떠한 생각으로 영화의 완성에 접근 하였는지에 대해서 서술하고 촬영 단계에서 예상된 문제점들과 그 문제점들을 해결하기 위해서 후반 작업자로써 어떠한 노력을 하였는지에 대해서 서술한다. 마지막으로 프리프로덕션부터 프로덕션, 포스트프로덕션까지 전 단계에 참여한 후반 작업자로써 본 작업을 통해 느낀 점을 서술하고 빠르게 변화하는 디지털 영화의 제작 환경 속에서 편집과 DI 작업자의 역할 적 중요성에 대하여 강조한다.
본 연구는 단편영화 <나머지 공부>의 제작 보고서이다. <나머지 공부>는 어린이들에게 가해지는 획일적인 교육 방식을 비판한 영화로 연구자는 본 영화에서 편집과 DI의 역할을 수행하였다. 디지털 영화 제작에서는 다양한 방식으로 기록이 가능한 많은 종류의 카메라와 그만큼의 다양한 작업 방식, 그리고 다양한 작업 소프트웨어들이 존재하는 만큼 영화 제작에 있어서 이로 인한 수많은 변수와 변화가 존재하며 그러한 변수들이 결국 완성된 영화에서 이미지나 화면 표현의 차이로 귀결되어 나타나게 된다. 이제는 영화를 만드는 사람들이 영화의 사전 제작 과정에서 지향하고자 하는 표현방식을 정하고 촬영 단계에서부터 그에 맞는 카메라와 작업 포맷을 선택하고, 적합한 소프트웨어와 작업 시스템을 선택하여 프로덕션부터 포스트프로덕션까지, 작업이 이루어지는 과정 동안 보다 더 효율적으로 원하는 고품질의 디지털 영화를 만들어 낼 수 있어야 한다. 본 연구에서는 단편영화 <나머지 공부>의 편집과 DI 과정을 중심으로 <나머지 공부>의 워크플로우(Workflow)를 서술하고 편집과 DI를 통해 영화가 어떤 식으로 목표한 표현 지점에 도달했으며 작업 과정의 선택이 결과물에 어떠한 영향을 미쳤는지에 대하여 서술한다. 또 본 영화의 후반 작업자로써 본 영화를 완성하기 위해 연출자와는 어떠한 논의가 있었는지, 어떠한 생각으로 영화의 완성에 접근 하였는지에 대해서 서술하고 촬영 단계에서 예상된 문제점들과 그 문제점들을 해결하기 위해서 후반 작업자로써 어떠한 노력을 하였는지에 대해서 서술한다. 마지막으로 프리프로덕션부터 프로덕션, 포스트프로덕션까지 전 단계에 참여한 후반 작업자로써 본 작업을 통해 느낀 점을 서술하고 빠르게 변화하는 디지털 영화의 제작 환경 속에서 편집과 DI 작업자의 역할 적 중요성에 대하여 강조한다.
This study is the producing report of the short film . This film criticize for authoritative and uniform method of education for children in korea and I participated in this film as the role of editing and DI. As there are many different types of cameras that can be recorded in various formats, ...
This study is the producing report of the short film . This film criticize for authoritative and uniform method of education for children in korea and I participated in this film as the role of editing and DI. As there are many different types of cameras that can be recorded in various formats, different ways of working, and different working softwares in digital filmmaking, there are numerous variables and changes resulting in differences in images and on-screen expression in the finished film. Now, it's time for movie makers to decide the way they want to express in the film from preproduction process, choose the right camera and work format, and choose the right software and work system to create high-quality digital movies more efficiently during the process of production to post-production. In this study, I describes the workflow of around the editing and DI process and how editing and DI have helped the film to reach its intended point of expression and how the choices of the work process have affected the outcome. It also describes what I discussed with the director to complete the film, how I approached the completion of it as a post-production worker, and how I made efforts as a post-production worker to solve the problems expected during the filming phase. At the end, it describes what I felt through this work as a post-production worker participated in all phases from preproduction to production and post-production, and emphasizes the importance of editing and DI worker's role in the rapidly changing production environment of digital films.
This study is the producing report of the short film . This film criticize for authoritative and uniform method of education for children in korea and I participated in this film as the role of editing and DI. As there are many different types of cameras that can be recorded in various formats, different ways of working, and different working softwares in digital filmmaking, there are numerous variables and changes resulting in differences in images and on-screen expression in the finished film. Now, it's time for movie makers to decide the way they want to express in the film from preproduction process, choose the right camera and work format, and choose the right software and work system to create high-quality digital movies more efficiently during the process of production to post-production. In this study, I describes the workflow of around the editing and DI process and how editing and DI have helped the film to reach its intended point of expression and how the choices of the work process have affected the outcome. It also describes what I discussed with the director to complete the film, how I approached the completion of it as a post-production worker, and how I made efforts as a post-production worker to solve the problems expected during the filming phase. At the end, it describes what I felt through this work as a post-production worker participated in all phases from preproduction to production and post-production, and emphasizes the importance of editing and DI worker's role in the rapidly changing production environment of digital films.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.