한국관광여행의 특성이 베트남단체관광객의 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 The Effect of the Characteristics of Korea Tourism on the Customer Satisfaction and Revisiting Intention of Vietnam Group Tourists원문보기
본 연구의 목적은 한국관광여행의 특성요인을 파악하고 방문한 베트남단체 관광객이 한국관광여행 동안 한국관광여행의 특성요인이 베트남단체 관광객의 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 대해서 연구하였다. 그 결과를 요약하면 다음과 같다. 첫째, 선행연구를 통해서 수집한 한국관광여행의 특성을 정리하고 요인분석을 통해서 그 요인을 확정하였다. 둘째, 한국관광여행의 특성이 베트남인 단체 관광만족 및 재방문의도에 어떠한 영향을 미치는지 ...
본 연구의 목적은 한국관광여행의 특성요인을 파악하고 방문한 베트남단체 관광객이 한국관광여행 동안 한국관광여행의 특성요인이 베트남단체 관광객의 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 대해서 연구하였다. 그 결과를 요약하면 다음과 같다. 첫째, 선행연구를 통해서 수집한 한국관광여행의 특성을 정리하고 요인분석을 통해서 그 요인을 확정하였다. 둘째, 한국관광여행의 특성이 베트남인 단체 관광만족 및 재방문의도에 어떠한 영향을 미치는지 회귀분석을 통해서 알아보았다. 셋째, 관광여행의 특성요인에 대한 지역별 차이를 ANOVA분석을 통해서 분석하고 베트남인 단체 관광여행에 베트남소비자의 한국여행 유치 방안에 대한 마케팅전략에 대하여 제안하였다. 본 연구결과, 한국관광여행의 특성요인(음식 특성, 쇼핑 특성, 호텔 서비스 특성, 문화체험 특성, 관광장소 특성, 가이드서비스 특성)의 분석을 통하여 한국에 방문한 베트남인 단체관광의 만족도에 어떻게 영향을 미치는지를 파악하여 베트남인 한국 단체여행 유치 마케팅전략 수립에 유용한 정보를 제공하고자 하였다. 본 연구결과가, 베트남인 단체관광 만족 및 재방문 의도의 제고로 이어지기 위한 유용한 기초자료로서 역할을 수행하여 현재 베트남인 단체 한국여행자 유치를 유지하고 잠재고객유치에 도움을 주고자 하는데 그 의의가 있다
주제어: 한국관광여행, 베트남단체관광객, 고객만족, 재방문의도
본 연구의 목적은 한국관광여행의 특성요인을 파악하고 방문한 베트남단체 관광객이 한국관광여행 동안 한국관광여행의 특성요인이 베트남단체 관광객의 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 대해서 연구하였다. 그 결과를 요약하면 다음과 같다. 첫째, 선행연구를 통해서 수집한 한국관광여행의 특성을 정리하고 요인분석을 통해서 그 요인을 확정하였다. 둘째, 한국관광여행의 특성이 베트남인 단체 관광만족 및 재방문의도에 어떠한 영향을 미치는지 회귀분석을 통해서 알아보았다. 셋째, 관광여행의 특성요인에 대한 지역별 차이를 ANOVA분석을 통해서 분석하고 베트남인 단체 관광여행에 베트남소비자의 한국여행 유치 방안에 대한 마케팅전략에 대하여 제안하였다. 본 연구결과, 한국관광여행의 특성요인(음식 특성, 쇼핑 특성, 호텔 서비스 특성, 문화체험 특성, 관광장소 특성, 가이드서비스 특성)의 분석을 통하여 한국에 방문한 베트남인 단체관광의 만족도에 어떻게 영향을 미치는지를 파악하여 베트남인 한국 단체여행 유치 마케팅전략 수립에 유용한 정보를 제공하고자 하였다. 본 연구결과가, 베트남인 단체관광 만족 및 재방문 의도의 제고로 이어지기 위한 유용한 기초자료로서 역할을 수행하여 현재 베트남인 단체 한국여행자 유치를 유지하고 잠재고객유치에 도움을 주고자 하는데 그 의의가 있다
The purpose of this study is to investigate the effect of the characteristics of Korea tourism on the customer satisfaction and revisiting intention of Vietnam group tourists. The results are summarized as follows. First, previous research the characteristics of the Korea tourism summarized and ...
The purpose of this study is to investigate the effect of the characteristics of Korea tourism on the customer satisfaction and revisiting intention of Vietnam group tourists. The results are summarized as follows. First, previous research the characteristics of the Korea tourism summarized and related factors are confirmed through factors factor analysis. Second, the effects of the characteristics of Korea tourism travels on satisfaction and revisiting intension of Vietnamese group are investigated through regression analysis. Third, the regional differences in the characteristics of Korea tourism are analyzed by ANOVA, and some marketing strategies are suggested to maintain Korea tourism with Vietnamese consumer on the Vietnamese group tourists. As a result, the effects of each characteristic of Korean tourism including food, shopping, hotel service, culture experience, tourism place, and guide service is analyzed to provide information useful for establishing a marketing strategy for attracting Vietnamese Korean tourists. These information will be useful basic data for enhancing to maintain the customer satisfaction and revisiting intention of the Vietnamese group
keywords: Korea tourism, organizations Vietnamese tourists, Customer Satisfaction, Revisit Intention
The purpose of this study is to investigate the effect of the characteristics of Korea tourism on the customer satisfaction and revisiting intention of Vietnam group tourists. The results are summarized as follows. First, previous research the characteristics of the Korea tourism summarized and related factors are confirmed through factors factor analysis. Second, the effects of the characteristics of Korea tourism travels on satisfaction and revisiting intension of Vietnamese group are investigated through regression analysis. Third, the regional differences in the characteristics of Korea tourism are analyzed by ANOVA, and some marketing strategies are suggested to maintain Korea tourism with Vietnamese consumer on the Vietnamese group tourists. As a result, the effects of each characteristic of Korean tourism including food, shopping, hotel service, culture experience, tourism place, and guide service is analyzed to provide information useful for establishing a marketing strategy for attracting Vietnamese Korean tourists. These information will be useful basic data for enhancing to maintain the customer satisfaction and revisiting intention of the Vietnamese group
keywords: Korea tourism, organizations Vietnamese tourists, Customer Satisfaction, Revisit Intention
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