문화도시의 특성과 브랜드가치 지역활성화에 미치는 영향과 브랜드가치의 매개효과에 관한 연구를 위해 중국에 문화도시로 지정된 서안시를 조사하고 연구하였다. 측 독립변수 문화도시의 특성은 세분하야 문화도시의 매력성, 문화도시의 독특성, 문화도시의 다원성에 포함되고 독립변수 도시서비스는 세분하야 문화서비스, 교육서비스, 의료서비스, 체육서비스, 사회복지에 포함된다. 그리고 중간변수 브랜드가치는 세분하야 ...
문화도시의 특성과 브랜드가치 지역활성화에 미치는 영향과 브랜드가치의 매개효과에 관한 연구를 위해 중국에 문화도시로 지정된 서안시를 조사하고 연구하였다. 측 독립변수 문화도시의 특성은 세분하야 문화도시의 매력성, 문화도시의 독특성, 문화도시의 다원성에 포함되고 독립변수 도시서비스는 세분하야 문화서비스, 교육서비스, 의료서비스, 체육서비스, 사회복지에 포함된다. 그리고 중간변수 브랜드가치는 세분하야 브랜드 체험, 브랜드 선호, 브랜드 충성도에 포함된다. 따라서 문화도시의 특성과 브랜드가치 지역활성화에 미치는 영향과 브랜드가치의 중간변수에 연구를 진행한다. 연구 결론을 받기 위해 중국 서안에서 건주하는 주민들 대상으로 2019년 9월18일부터 10월18일까지 한 달 동안 온라인으로 설문조사를 돌리고 345부 유효 설문지를 받고 분석을 실시한다. 따라서 첫째, 문화도시의 특성에 브랜드가치에 영향을 미칠 것이다. 둘째, 도시 서비스에 브랜드가치에 영향을 미칠 것이다. 셋째, 도시 서비스는 문화도시에 의미한 영향을 미칠 것이다. 넷째, 브랜드가치에 지역활성화에 영향을 미칠 것이다. 다섯째, 문화도시의 특성에 지역활성화에 영향을 미칠 것이다. 여섯째, 도시 서비스에 지역활성화에 영향을 미칠 것이다.
문화도시의 특성과 브랜드가치 지역활성화에 미치는 영향과 브랜드가치의 매개효과에 관한 연구를 위해 중국에 문화도시로 지정된 서안시를 조사하고 연구하였다. 측 독립변수 문화도시의 특성은 세분하야 문화도시의 매력성, 문화도시의 독특성, 문화도시의 다원성에 포함되고 독립변수 도시서비스는 세분하야 문화서비스, 교육서비스, 의료서비스, 체육서비스, 사회복지에 포함된다. 그리고 중간변수 브랜드가치는 세분하야 브랜드 체험, 브랜드 선호, 브랜드 충성도에 포함된다. 따라서 문화도시의 특성과 브랜드가치 지역활성화에 미치는 영향과 브랜드가치의 중간변수에 연구를 진행한다. 연구 결론을 받기 위해 중국 서안에서 건주하는 주민들 대상으로 2019년 9월18일부터 10월18일까지 한 달 동안 온라인으로 설문조사를 돌리고 345부 유효 설문지를 받고 분석을 실시한다. 따라서 첫째, 문화도시의 특성에 브랜드가치에 영향을 미칠 것이다. 둘째, 도시 서비스에 브랜드가치에 영향을 미칠 것이다. 셋째, 도시 서비스는 문화도시에 의미한 영향을 미칠 것이다. 넷째, 브랜드가치에 지역활성화에 영향을 미칠 것이다. 다섯째, 문화도시의 특성에 지역활성화에 영향을 미칠 것이다. 여섯째, 도시 서비스에 지역활성화에 영향을 미칠 것이다.
For the study on the impact of cultural cities' Characteristics &Urban Service on Regional Activation and the Mediating Effects of brand value, This research use the city which, be named cultural city of Xi'an in China as the research object. Like independent variable-Cultural Cities' Characteristic...
For the study on the impact of cultural cities' Characteristics &Urban Service on Regional Activation and the Mediating Effects of brand value, This research use the city which, be named cultural city of Xi'an in China as the research object. Like independent variable-Cultural Cities' Characteristics which is included in the attractiveness of the cultural city, the uniqueness of the cultural city, the plurality of the cultural city, and the independent variable-urban service which is included in the subdivision culture service, education service, medical service, sports service and social welfare. And the middle variable-brand value which is included in brand experience, brand preference and brand loyalty. Therefore, This research is carried out on the impact of cultural cities' Characteristics &Urban Service on Regional Activation and the intermediate variables of brand value, In order to receive research conclusions, the survey is conducted online for a month from September 18 to October 18, 2019, and then 345 effective questionnaires are received and analyzed. Therefore, firstly, it will affect brand value in the characteristics of cultural cities. Secondly, it will affect the brand value of Urban services. Thirdly, it will affect the characteristics of cultural cities of Urban services. Fourthly, it will affect Regional Activation of brand value. Fifthly, it will affect Regional Activation of the characteristics of cultural cities. Sixthly, it will affect Regional Activation of Urban services.
For the study on the impact of cultural cities' Characteristics &Urban Service on Regional Activation and the Mediating Effects of brand value, This research use the city which, be named cultural city of Xi'an in China as the research object. Like independent variable-Cultural Cities' Characteristics which is included in the attractiveness of the cultural city, the uniqueness of the cultural city, the plurality of the cultural city, and the independent variable-urban service which is included in the subdivision culture service, education service, medical service, sports service and social welfare. And the middle variable-brand value which is included in brand experience, brand preference and brand loyalty. Therefore, This research is carried out on the impact of cultural cities' Characteristics &Urban Service on Regional Activation and the intermediate variables of brand value, In order to receive research conclusions, the survey is conducted online for a month from September 18 to October 18, 2019, and then 345 effective questionnaires are received and analyzed. Therefore, firstly, it will affect brand value in the characteristics of cultural cities. Secondly, it will affect the brand value of Urban services. Thirdly, it will affect the characteristics of cultural cities of Urban services. Fourthly, it will affect Regional Activation of brand value. Fifthly, it will affect Regional Activation of the characteristics of cultural cities. Sixthly, it will affect Regional Activation of Urban services.
주제어
#지역 특성 문화도시 도시 서비스 브랜드가치 지역활성화 Cultural cities Regional Characteristics Urban Service Brand Value Regional Activation
학위논문 정보
저자
동정문
학위수여기관
중앙대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
문화예술경영학과 전시경영전공
지도교수
최명길
발행연도
2020
총페이지
iv, 96 p.
키워드
지역 특성 문화도시 도시 서비스 브랜드가치 지역활성화 Cultural cities Regional Characteristics Urban Service Brand Value Regional Activation
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