우리가 추구하는 이상적인 문화도시란 도시의 개성과 역사를 살린 도시, 시민의 문화적 삶의 질을 향상 시킬 수 있는 환경을 갖춘 도시, 아름답고 여유 있는 공간을 갖춘 도시, 그리고 도시정책과 문화정책이 연계되어 문화예술이 도시를 활성화하는데 기여 하는 것이다. 또한 지역의 고유하고 독창적인 문화콘텐츠가 경쟁력을 가짐에 따라 지역문화의 경제적 가치에 대한 인식이 확대되고 사람들은 일상 속에서 문화를 향유 하고 문화 주체로서 문화활동에 참여함므로서 행복지수 향상과 지속적인 도시 유지에도 꼭 필요한 것이 문화예술이다. 이는 민, 관, 문화예술 단체 등이 조화롭게 화합하며 지원이 이루어질 때 문화도시로서 시민들의 삶의 질은 향상될 것이다. 본 연구는 지자체가 지역실정에 맞는 시행계획을 수립·시행·평가하는 지역문화진흥법(2014)에 따라 지역중심의 문화를 창출하고 육성하는데 지방자치단체의 역할이 중요시되고 있다. 반면에 ...
우리가 추구하는 이상적인 문화도시란 도시의 개성과 역사를 살린 도시, 시민의 문화적 삶의 질을 향상 시킬 수 있는 환경을 갖춘 도시, 아름답고 여유 있는 공간을 갖춘 도시, 그리고 도시정책과 문화정책이 연계되어 문화예술이 도시를 활성화하는데 기여 하는 것이다. 또한 지역의 고유하고 독창적인 문화콘텐츠가 경쟁력을 가짐에 따라 지역문화의 경제적 가치에 대한 인식이 확대되고 사람들은 일상 속에서 문화를 향유 하고 문화 주체로서 문화활동에 참여함므로서 행복지수 향상과 지속적인 도시 유지에도 꼭 필요한 것이 문화예술이다. 이는 민, 관, 문화예술 단체 등이 조화롭게 화합하며 지원이 이루어질 때 문화도시로서 시민들의 삶의 질은 향상될 것이다. 본 연구는 지자체가 지역실정에 맞는 시행계획을 수립·시행·평가하는 지역문화진흥법(2014)에 따라 지역중심의 문화를 창출하고 육성하는데 지방자치단체의 역할이 중요시되고 있다. 반면에 여수시는 여수세계박람회 이후 관광객의 급증으로 인한 지역사회의 혼란, 교통문제, 삶의 질의 악화 등 공간적 배경으로 인한 많은 문제점 등이 등장하고 있다. 물가상승, 자연생태계 훼손 등 주민들의 생활 불편, 인구가 감소하고 있는 여수시는 이에 대한 문제점을 해결하기 위해 지속가능한 성장과 행복한 도시를 만들어가기 위해서는 다양한 문화적 가치를 제공하고 시민의 삶의 질을 높이기 위한 다양한 정책이 필요한 시점이다. 관광에 문화가 더해짐으로써 지역민들 삶의 질이 향상되고 도시의 지속 가능한 성장을 위해서 관광과 문화의 역할이 중요하다. 특히 2018년부터 문화체육관광부에서는 문화도시 지원정책을 통해 각 지역의 문화적 특성을 고려하여 도시의 문화정책을 지원하고 있다. 문화도시는 지역적 특성이나 잠재적 역량을 충분하게 고려해야 하고 하드웨어, 소프트웨어 등 다양한 측면에서 검토가 필요하다. 그리고 거기에는 반드시 지역문화가 살아 숨쉬는 문화도시여야 한다. 본 연구에서는 문화도시로서 시민들에게 직접적인 문화적 가치를 제공하는 문화자원, 보조사업 지원정책 등을 분석하고 다양한 현장에서 활동하고 있는 문화예술전문가 집단의 인터뷰 조사를 통해 여수문화의 현황과 정책적 대안에 대해서 고찰하였다. 기회가 주어지는 문화자원, 보조사업지원정책을 분석하고 실제 현장에서 활동하고 있는 문화예술분야 전문가 인터뷰를 통해 여수문화의 현황과 개선방안에 대해서 고찰하였다. 본 논문의 결론은 다음과 같다. 첫째, 문화예술에 대한 이해도가 높은 전문가집단으로 구성된 문화재단 등 컨트롤타워가 필요하다. 여수시의 문화예술을 총괄한다고 볼 수 있는 여수시 문화예술과는 공무원들의 잦은 인사이동으로 인해 문화예술에 대한 전문적인 지식을 갖추거나 지속 가능한 문화예술정책을 수행하기가 어렵다. 문화예술은 중·장기 계획이 필요하나 현재 문화예술 지원정책이 단위사업 위주로 이루어지고 있다. 따라서 문화예술분야에 특화된 전문가로 구성된 문화예술을 총괄하는 컨트롤타워가 필요하다. 컨트롤타워는 문화사업 운영 경험이 있는 현재의 법인 문화재단이나 신설 문화재단의 설립이 중요하다고 생각한다. 둘째, 지역이 가지고 있는 전통문화는 관리와 보존이 매우 중요하다. 전통문화는 시간이 지나면 역사적 과거로 저장되기 때문에 이와 관련된 여수시의 일관적인 문화정책이 매우 필요한 시점이다. 전통문화 조사·발굴을 체계적으로 할 수 있는 시스템과 지원이 있어야 하고 이렇게 발굴한 전통문화들은 데이터베이스화는 물론 디지털아카이브화가 되어야 하겠다. 그리하여 대대로 계승되도록 해야 하고 지역민들이 참여하여 즐길 수 있도록 하는 전통문화에 대한 대중화가 이루어질 때 지역문화는 계승될 것이다. 셋째, 여수시의 향후 문화적 지속가능성을 추진하기 위해서는 여수문화의 글로벌화에도 힘써야 한다. 여수지역을 둘러싼 동아시아, 동북아시아 등의 문화예술인간의 교류 및 네트워크를 통해 다양한 분야의 전문인 양성과 교육, 국제교류가 필요하다고 생각한다. 더불어서 단순한 문화도시보다는 향후 지역을 활성화하고 세계적인 문화도시를 만들어가기 위해서는 문화예술인들의 교류와 전문능력을 고취시키고 이에 대한 커뮤니티 센터와 같은 공간적인 장소도 매우 중요하다. 마지막 넷번째로 여수를 대표할 수 있는 콘텐츠 개발 육성으로 남도 문화예술을 대표할 수 있는 브랜드가 필요하다. 많은 도시들이 국가의 이름을 걸고 국제적인 규모의 행사 유치에 적극적이다. 이는 해당 도시는 물론이고 국가 브랜드 가치를 올릴 수 있기 때문이다. 여수시도 여수를 브랜드화 할 수 있는 컨탠츠를 개발하고 육성하여 국제적 수준의 행사를 개최하여 세계적인 도시가 되도록 해야 한다. 문화도시는 문화산업을 비롯한 콘텐츠 산업이나 관광산업의 육성에 꼭 필요하다. 이는 지역의 경제성장과 연결되어 있기때문에 문화경제라 불릴 만큼 도시의 새로운 성장동력을 창출하고 지속가능한 도시를 만들어가기 위해 문화도시에 대한 지방자치단체의 역할이 매우 중요하다고 생각된다. 특히 문화도시는 ‘예술이 넘쳐나는 도시’, ‘예술을 향유할 수 있는 시설과 이벤트가 풍부한 도시’, ‘예술적 행위가 넘쳐나는 도시’라는 것으로만 한정되어 이해되지 않도록 해야한다. 지역문화기반과 문화전문가들의 지역문화에 대한 인식이 부족하게 되면 지역의 문화적 여건이나 맥락과 맞지 않는 문화시설이나 문화이벤트 등으로 채워질 수 있기 때문에 주의해야 한다. 반드시 구현되어야 할 문화는 지역의 정체성과 개성이 반영되어야 하고 특성화되어야만 문화도시의 문화가 ‘지역다움’으로 정착하게 된다. 문화도시는 지역의 개성적, 지역통합적 도시문화를 생산하면서 다른 한편에서는 이를 민주적 자율성을 갖춘 지역문화도시여야만 할 것이다. 본 연구를 통해 여수시가 남도 문화의 거점지역으로 특색있는 고유의 문화를 발전시켜 지역민들 삶의 질을 향상 시킬 문화도시로 가기 위해 문화예술 정책을 수립, 시행하는데 도움이 될 것이라 기대한다.
우리가 추구하는 이상적인 문화도시란 도시의 개성과 역사를 살린 도시, 시민의 문화적 삶의 질을 향상 시킬 수 있는 환경을 갖춘 도시, 아름답고 여유 있는 공간을 갖춘 도시, 그리고 도시정책과 문화정책이 연계되어 문화예술이 도시를 활성화하는데 기여 하는 것이다. 또한 지역의 고유하고 독창적인 문화콘텐츠가 경쟁력을 가짐에 따라 지역문화의 경제적 가치에 대한 인식이 확대되고 사람들은 일상 속에서 문화를 향유 하고 문화 주체로서 문화활동에 참여함므로서 행복지수 향상과 지속적인 도시 유지에도 꼭 필요한 것이 문화예술이다. 이는 민, 관, 문화예술 단체 등이 조화롭게 화합하며 지원이 이루어질 때 문화도시로서 시민들의 삶의 질은 향상될 것이다. 본 연구는 지자체가 지역실정에 맞는 시행계획을 수립·시행·평가하는 지역문화진흥법(2014)에 따라 지역중심의 문화를 창출하고 육성하는데 지방자치단체의 역할이 중요시되고 있다. 반면에 여수시는 여수세계박람회 이후 관광객의 급증으로 인한 지역사회의 혼란, 교통문제, 삶의 질의 악화 등 공간적 배경으로 인한 많은 문제점 등이 등장하고 있다. 물가상승, 자연생태계 훼손 등 주민들의 생활 불편, 인구가 감소하고 있는 여수시는 이에 대한 문제점을 해결하기 위해 지속가능한 성장과 행복한 도시를 만들어가기 위해서는 다양한 문화적 가치를 제공하고 시민의 삶의 질을 높이기 위한 다양한 정책이 필요한 시점이다. 관광에 문화가 더해짐으로써 지역민들 삶의 질이 향상되고 도시의 지속 가능한 성장을 위해서 관광과 문화의 역할이 중요하다. 특히 2018년부터 문화체육관광부에서는 문화도시 지원정책을 통해 각 지역의 문화적 특성을 고려하여 도시의 문화정책을 지원하고 있다. 문화도시는 지역적 특성이나 잠재적 역량을 충분하게 고려해야 하고 하드웨어, 소프트웨어 등 다양한 측면에서 검토가 필요하다. 그리고 거기에는 반드시 지역문화가 살아 숨쉬는 문화도시여야 한다. 본 연구에서는 문화도시로서 시민들에게 직접적인 문화적 가치를 제공하는 문화자원, 보조사업 지원정책 등을 분석하고 다양한 현장에서 활동하고 있는 문화예술전문가 집단의 인터뷰 조사를 통해 여수문화의 현황과 정책적 대안에 대해서 고찰하였다. 기회가 주어지는 문화자원, 보조사업지원정책을 분석하고 실제 현장에서 활동하고 있는 문화예술분야 전문가 인터뷰를 통해 여수문화의 현황과 개선방안에 대해서 고찰하였다. 본 논문의 결론은 다음과 같다. 첫째, 문화예술에 대한 이해도가 높은 전문가집단으로 구성된 문화재단 등 컨트롤타워가 필요하다. 여수시의 문화예술을 총괄한다고 볼 수 있는 여수시 문화예술과는 공무원들의 잦은 인사이동으로 인해 문화예술에 대한 전문적인 지식을 갖추거나 지속 가능한 문화예술정책을 수행하기가 어렵다. 문화예술은 중·장기 계획이 필요하나 현재 문화예술 지원정책이 단위사업 위주로 이루어지고 있다. 따라서 문화예술분야에 특화된 전문가로 구성된 문화예술을 총괄하는 컨트롤타워가 필요하다. 컨트롤타워는 문화사업 운영 경험이 있는 현재의 법인 문화재단이나 신설 문화재단의 설립이 중요하다고 생각한다. 둘째, 지역이 가지고 있는 전통문화는 관리와 보존이 매우 중요하다. 전통문화는 시간이 지나면 역사적 과거로 저장되기 때문에 이와 관련된 여수시의 일관적인 문화정책이 매우 필요한 시점이다. 전통문화 조사·발굴을 체계적으로 할 수 있는 시스템과 지원이 있어야 하고 이렇게 발굴한 전통문화들은 데이터베이스화는 물론 디지털아카이브화가 되어야 하겠다. 그리하여 대대로 계승되도록 해야 하고 지역민들이 참여하여 즐길 수 있도록 하는 전통문화에 대한 대중화가 이루어질 때 지역문화는 계승될 것이다. 셋째, 여수시의 향후 문화적 지속가능성을 추진하기 위해서는 여수문화의 글로벌화에도 힘써야 한다. 여수지역을 둘러싼 동아시아, 동북아시아 등의 문화예술인간의 교류 및 네트워크를 통해 다양한 분야의 전문인 양성과 교육, 국제교류가 필요하다고 생각한다. 더불어서 단순한 문화도시보다는 향후 지역을 활성화하고 세계적인 문화도시를 만들어가기 위해서는 문화예술인들의 교류와 전문능력을 고취시키고 이에 대한 커뮤니티 센터와 같은 공간적인 장소도 매우 중요하다. 마지막 넷번째로 여수를 대표할 수 있는 콘텐츠 개발 육성으로 남도 문화예술을 대표할 수 있는 브랜드가 필요하다. 많은 도시들이 국가의 이름을 걸고 국제적인 규모의 행사 유치에 적극적이다. 이는 해당 도시는 물론이고 국가 브랜드 가치를 올릴 수 있기 때문이다. 여수시도 여수를 브랜드화 할 수 있는 컨탠츠를 개발하고 육성하여 국제적 수준의 행사를 개최하여 세계적인 도시가 되도록 해야 한다. 문화도시는 문화산업을 비롯한 콘텐츠 산업이나 관광산업의 육성에 꼭 필요하다. 이는 지역의 경제성장과 연결되어 있기때문에 문화경제라 불릴 만큼 도시의 새로운 성장동력을 창출하고 지속가능한 도시를 만들어가기 위해 문화도시에 대한 지방자치단체의 역할이 매우 중요하다고 생각된다. 특히 문화도시는 ‘예술이 넘쳐나는 도시’, ‘예술을 향유할 수 있는 시설과 이벤트가 풍부한 도시’, ‘예술적 행위가 넘쳐나는 도시’라는 것으로만 한정되어 이해되지 않도록 해야한다. 지역문화기반과 문화전문가들의 지역문화에 대한 인식이 부족하게 되면 지역의 문화적 여건이나 맥락과 맞지 않는 문화시설이나 문화이벤트 등으로 채워질 수 있기 때문에 주의해야 한다. 반드시 구현되어야 할 문화는 지역의 정체성과 개성이 반영되어야 하고 특성화되어야만 문화도시의 문화가 ‘지역다움’으로 정착하게 된다. 문화도시는 지역의 개성적, 지역통합적 도시문화를 생산하면서 다른 한편에서는 이를 민주적 자율성을 갖춘 지역문화도시여야만 할 것이다. 본 연구를 통해 여수시가 남도 문화의 거점지역으로 특색있는 고유의 문화를 발전시켜 지역민들 삶의 질을 향상 시킬 문화도시로 가기 위해 문화예술 정책을 수립, 시행하는데 도움이 될 것이라 기대한다.
The ideal culture city we pursue is a city that takes advantage of the city's personality and history, a city with an environment that can improve the cultural quality of life of its citizens, a city with beautiful and relaxed spaces, and a culture connected with urban and cultural policies. Art con...
The ideal culture city we pursue is a city that takes advantage of the city's personality and history, a city with an environment that can improve the cultural quality of life of its citizens, a city with beautiful and relaxed spaces, and a culture connected with urban and cultural policies. Art contributes to revitalizing the city. The topic of the 21st century is “quality of life”. In addition, as the unique and creative cultural contents of the region are competitive, awareness of the economic value of the local culture is expanded, and people enjoy the culture in their daily lives and participate in cultural activities as cultural subjects, thereby improving the happiness index and maintaining the city continuously. The ideal city we are pursuing in Edo is a city that takes advantage of the city's individuality and history, a city with an environment that can improve the cultural quality of life of citizens, a city with beautiful and spacious space, and urban and cultural policies. In this way, cultural arts contribute to revitalization of the city. The topic of the 21st century is “quality of life”. In addition, as the unique and creative cultural contents of the region are competitive, awareness of the economic value of the local culture is expanded, and people enjoy the culture in their daily lives and participate in cultural activities as cultural subjects, thereby improving the happiness index and maintaining the city continuously. Equally necessary is cultural art. This will improve the quality of life of citizens as a cultural city when it is harmonized and harmonized with the public, government, cultural and arts groups. In this study, the role of local government became important with the implementation of the Local Culture Promotion Act. However, Yeosu city is invading residents' lives due to the surge of tourists after the Yeosu World Expo. It is time to take measures for sustainable cities in Yeosu, where inflation, traffic congestion, and damage to the natural ecosystem are increasing. The addition of culture to tourism improves the quality of life of local people and is essential for urban sustainability. The Ministry of Culture, Sports and Tourism has designated and supported cultural cities since 2018. Cultural cities need to consider local characteristics and potential capabilities sufficiently and need to be reviewed in various aspects such as hardware and software. And there must be a cultural city where local culture lives and breathes. Accordingly, in this study, the fields designated by the Ministry of Culture, Sports and Tourism are divided into history-traditional, art-oriented, cultural industry-oriented, social and cultural-centered, and local autonomous types. We studied the current cultural resources and subsidy programs and reviewed the current status of Yeosu culture through the interviews with experts in the field of culture and arts, and suggested strategies accordingly. The conclusions drawn from these studies are as follows. First, a control tower such as the Korea Foundation, which is composed of a group of experts with a high understanding of culture and arts, is needed. In Yeosu city, there is no place to control culture and art. The Department of Culture and Arts in Yeosu City has not only a low level of public officials' transfer, but also a lack of understanding of culture and arts. The culture and arts require mid- and long-term plans, but currently the culture and arts support policy is focused on unit projects. For this reason, there should be a control tower that oversees the culture and arts of experts. The control tower suggests that the establishment of the current corporate cultural foundation or the new cultural foundation with experience in the operation of cultural projects is one way. Second, support for preserving and discovering disappearing traditional cultures is needed. Traditional culture disappears over time. Therefore, a system and support for systematic research and discovery of traditional culture should be established. These traditional cultures should be digitalized as well as database. In this way, the local culture will be inherited when the popularization of the traditional culture that has to be passed down from generation to generation and the local people can participate and enjoy. Third, In order to promote the future cultural sustainability of Yeosu, we must strive for the globalization of Yeosu culture. I think that education, education and international exchange in various fields are necessary through exchanges and networks among cultural artists in East and Northeast Asia surrounding the Yeosu region. In addition, in order to revitalize the region and create a world-class cultural city in the future rather than a simple cultural city, spatial places such as community centers are also very important to encourage cultural artists' exchange and professional skills. Lastly, we need a brand that can represent Namdo culture and art by fostering contents development that can represent Yeosu. Many cities are active in attracting events of international scale under the name of the country. This is because it can raise the national brand value as well as the city. Yeosu city should develop and foster contents that can brand Yeosu to become an international city by holding international level events. Cultural cities are essential to fostering the contents industry and tourism industry, including the cultural industry. This is because it is connected with the economic growth of the region, which creates a new growth engine of the city so that it can be called the cultural economy and allows the city to continue. In this study, since research was conducted in a narrow range of cultures, there is a concern that experts in culture and arts can monopolize it. This is because the perspective of privatizing culture with culture and art while separating culture and city can be reflected in the cultural city. The cultural city can be understood as 'a city overflowing with art', 'a city rich with facilities and events that can enjoy art', and 'a city overflowing with artistic acts' because of this perception of culture as art only. Because there is. This is because if there is a lack of awareness of local culture by local cultural foundations and cultural experts, it can be filled with cultural facilities or cultural events that do not match the local cultural conditions or context. The culture that must be implemented must reflect the identity and individuality of the region, and if it is not specified, it can result in the culture of the cultural city failing to guarantee 'localness'. The cultural city should be a regional cultural city with democratic autonomy while producing a unique and regional urban culture of the region. With reference to this study, the city helps Yeosu to develop and implement its own unique culture as a hub of Namdo culture and to establish and implement the necessary policies and arts and cultural policies to improve the quality of life for local people. I expect this to be.
The ideal culture city we pursue is a city that takes advantage of the city's personality and history, a city with an environment that can improve the cultural quality of life of its citizens, a city with beautiful and relaxed spaces, and a culture connected with urban and cultural policies. Art contributes to revitalizing the city. The topic of the 21st century is “quality of life”. In addition, as the unique and creative cultural contents of the region are competitive, awareness of the economic value of the local culture is expanded, and people enjoy the culture in their daily lives and participate in cultural activities as cultural subjects, thereby improving the happiness index and maintaining the city continuously. The ideal city we are pursuing in Edo is a city that takes advantage of the city's individuality and history, a city with an environment that can improve the cultural quality of life of citizens, a city with beautiful and spacious space, and urban and cultural policies. In this way, cultural arts contribute to revitalization of the city. The topic of the 21st century is “quality of life”. In addition, as the unique and creative cultural contents of the region are competitive, awareness of the economic value of the local culture is expanded, and people enjoy the culture in their daily lives and participate in cultural activities as cultural subjects, thereby improving the happiness index and maintaining the city continuously. Equally necessary is cultural art. This will improve the quality of life of citizens as a cultural city when it is harmonized and harmonized with the public, government, cultural and arts groups. In this study, the role of local government became important with the implementation of the Local Culture Promotion Act. However, Yeosu city is invading residents' lives due to the surge of tourists after the Yeosu World Expo. It is time to take measures for sustainable cities in Yeosu, where inflation, traffic congestion, and damage to the natural ecosystem are increasing. The addition of culture to tourism improves the quality of life of local people and is essential for urban sustainability. The Ministry of Culture, Sports and Tourism has designated and supported cultural cities since 2018. Cultural cities need to consider local characteristics and potential capabilities sufficiently and need to be reviewed in various aspects such as hardware and software. And there must be a cultural city where local culture lives and breathes. Accordingly, in this study, the fields designated by the Ministry of Culture, Sports and Tourism are divided into history-traditional, art-oriented, cultural industry-oriented, social and cultural-centered, and local autonomous types. We studied the current cultural resources and subsidy programs and reviewed the current status of Yeosu culture through the interviews with experts in the field of culture and arts, and suggested strategies accordingly. The conclusions drawn from these studies are as follows. First, a control tower such as the Korea Foundation, which is composed of a group of experts with a high understanding of culture and arts, is needed. In Yeosu city, there is no place to control culture and art. The Department of Culture and Arts in Yeosu City has not only a low level of public officials' transfer, but also a lack of understanding of culture and arts. The culture and arts require mid- and long-term plans, but currently the culture and arts support policy is focused on unit projects. For this reason, there should be a control tower that oversees the culture and arts of experts. The control tower suggests that the establishment of the current corporate cultural foundation or the new cultural foundation with experience in the operation of cultural projects is one way. Second, support for preserving and discovering disappearing traditional cultures is needed. Traditional culture disappears over time. Therefore, a system and support for systematic research and discovery of traditional culture should be established. These traditional cultures should be digitalized as well as database. In this way, the local culture will be inherited when the popularization of the traditional culture that has to be passed down from generation to generation and the local people can participate and enjoy. Third, In order to promote the future cultural sustainability of Yeosu, we must strive for the globalization of Yeosu culture. I think that education, education and international exchange in various fields are necessary through exchanges and networks among cultural artists in East and Northeast Asia surrounding the Yeosu region. In addition, in order to revitalize the region and create a world-class cultural city in the future rather than a simple cultural city, spatial places such as community centers are also very important to encourage cultural artists' exchange and professional skills. Lastly, we need a brand that can represent Namdo culture and art by fostering contents development that can represent Yeosu. Many cities are active in attracting events of international scale under the name of the country. This is because it can raise the national brand value as well as the city. Yeosu city should develop and foster contents that can brand Yeosu to become an international city by holding international level events. Cultural cities are essential to fostering the contents industry and tourism industry, including the cultural industry. This is because it is connected with the economic growth of the region, which creates a new growth engine of the city so that it can be called the cultural economy and allows the city to continue. In this study, since research was conducted in a narrow range of cultures, there is a concern that experts in culture and arts can monopolize it. This is because the perspective of privatizing culture with culture and art while separating culture and city can be reflected in the cultural city. The cultural city can be understood as 'a city overflowing with art', 'a city rich with facilities and events that can enjoy art', and 'a city overflowing with artistic acts' because of this perception of culture as art only. Because there is. This is because if there is a lack of awareness of local culture by local cultural foundations and cultural experts, it can be filled with cultural facilities or cultural events that do not match the local cultural conditions or context. The culture that must be implemented must reflect the identity and individuality of the region, and if it is not specified, it can result in the culture of the cultural city failing to guarantee 'localness'. The cultural city should be a regional cultural city with democratic autonomy while producing a unique and regional urban culture of the region. With reference to this study, the city helps Yeosu to develop and implement its own unique culture as a hub of Namdo culture and to establish and implement the necessary policies and arts and cultural policies to improve the quality of life for local people. I expect this to be.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.