사물인터넷이 급속히 발전하는 큰 배경에서 스마트홈 업무도 각 과학기술 기업들이 갈수록 중시하는 업무가 되고 있다.스마트홈은 일반가정에 비해 안전하고 쾌적하며 고품격 고성능의 스마트홈 생활공간을 제공하는 동시에 현재의 저탄소 친환경적인 글로벌 트렌드에 부응하고 있다. 또한 스마트홈은 국가가 지원하는 사물인터넷 산업으로 넓은 시장을 가지고 있다. 샤오미는 중국 최대의 과학기술 기업 중 하나로, 사물인터넷 시대에 어떻게 온건하고 고속으로 발전할 것인가가 회사의 절박한 임무가 되었다. 본 문서에서는 경쟁 전략기반으로 문헌 분석, 사례 분석 등 다양한 연구 방법을 채용하고 있다. 포터의 5가지 힘 모델 및 ...
사물인터넷이 급속히 발전하는 큰 배경에서 스마트홈 업무도 각 과학기술 기업들이 갈수록 중시하는 업무가 되고 있다.스마트홈은 일반가정에 비해 안전하고 쾌적하며 고품격 고성능의 스마트홈 생활공간을 제공하는 동시에 현재의 저탄소 친환경적인 글로벌 트렌드에 부응하고 있다. 또한 스마트홈은 국가가 지원하는 사물인터넷 산업으로 넓은 시장을 가지고 있다. 샤오미는 중국 최대의 과학기술 기업 중 하나로, 사물인터넷 시대에 어떻게 온건하고 고속으로 발전할 것인가가 회사의 절박한 임무가 되었다. 본 문서에서는 경쟁 전략기반으로 문헌 분석, 사례 분석 등 다양한 연구 방법을 채용하고 있다. 포터의 5가지 힘 모델 및 SWOT 분석을 적용하고 샤오미 스마트홈이 처한 외부 경쟁 환경 및 내부 환경과 능력을 상세히 분석했다. 경쟁 물리적 모델(마이콜 5Forces)과 경쟁상대 분석을 통해 로 결론을 내리면 샤오미 스마트홈는 기존 리소스를 통합하고 공급 체인을 간소화 및 최적화해야한다. 그리고 마케팅 수단과 자체 개발을 통해 구매자와 공급업체의 의가 능력을 균형을 맞출 필요가 있다.핵심 경쟁력을 높이면서 징둥(京东), 알리바바(阿里巴巴), 하이얼(海尔), 락시(乐视)등의 움직임을 경계해야한다. 기존 경쟁 환경에서 샤오미 스마트 홈의 우세, 열세, 기회, 위협을 SWOT 분석 방법으로 분석하면 다음과 같은 결론을 내릴 수 있다. 샤오미는 사물인터넷·클라우드 컴퓨팅 기술에 관한 연구를 전개해야한다. 관련 기업과 오프라인 체험점과 깊이 있는 협력을 필요함. 모바일 사용자를 스마트 홈 사용자로 전환하도록 유도하여 마케팅 보급과 홍보 강화해야한다. 자신의 핵심 경쟁력을 높이고 경쟁사의 위협에 대비하며 제품 생태계의 폐쇄 고리를 형성하고, 필요하다면 경쟁 상대에 대항하여 다른 기업과 동맹을 형성한다. 종합적인 연구와 분석을 통한 샤오미 스마트홈 적합원가 선도와 차별화 전략을 적합하다. 브랜드 이미지, 제품 기술, 시장 루트, 인적 자원 등 다양한 측면에서의 실시와 보장이 필요하다.
사물인터넷이 급속히 발전하는 큰 배경에서 스마트홈 업무도 각 과학기술 기업들이 갈수록 중시하는 업무가 되고 있다.스마트홈은 일반가정에 비해 안전하고 쾌적하며 고품격 고성능의 스마트홈 생활공간을 제공하는 동시에 현재의 저탄소 친환경적인 글로벌 트렌드에 부응하고 있다. 또한 스마트홈은 국가가 지원하는 사물인터넷 산업으로 넓은 시장을 가지고 있다. 샤오미는 중국 최대의 과학기술 기업 중 하나로, 사물인터넷 시대에 어떻게 온건하고 고속으로 발전할 것인가가 회사의 절박한 임무가 되었다. 본 문서에서는 경쟁 전략기반으로 문헌 분석, 사례 분석 등 다양한 연구 방법을 채용하고 있다. 포터의 5가지 힘 모델 및 SWOT 분석을 적용하고 샤오미 스마트홈이 처한 외부 경쟁 환경 및 내부 환경과 능력을 상세히 분석했다. 경쟁 물리적 모델(마이콜 5Forces)과 경쟁상대 분석을 통해 로 결론을 내리면 샤오미 스마트홈는 기존 리소스를 통합하고 공급 체인을 간소화 및 최적화해야한다. 그리고 마케팅 수단과 자체 개발을 통해 구매자와 공급업체의 의가 능력을 균형을 맞출 필요가 있다.핵심 경쟁력을 높이면서 징둥(京东), 알리바바(阿里巴巴), 하이얼(海尔), 락시(乐视)등의 움직임을 경계해야한다. 기존 경쟁 환경에서 샤오미 스마트 홈의 우세, 열세, 기회, 위협을 SWOT 분석 방법으로 분석하면 다음과 같은 결론을 내릴 수 있다. 샤오미는 사물인터넷·클라우드 컴퓨팅 기술에 관한 연구를 전개해야한다. 관련 기업과 오프라인 체험점과 깊이 있는 협력을 필요함. 모바일 사용자를 스마트 홈 사용자로 전환하도록 유도하여 마케팅 보급과 홍보 강화해야한다. 자신의 핵심 경쟁력을 높이고 경쟁사의 위협에 대비하며 제품 생태계의 폐쇄 고리를 형성하고, 필요하다면 경쟁 상대에 대항하여 다른 기업과 동맹을 형성한다. 종합적인 연구와 분석을 통한 샤오미 스마트홈 적합원가 선도와 차별화 전략을 적합하다. 브랜드 이미지, 제품 기술, 시장 루트, 인적 자원 등 다양한 측면에서의 실시와 보장이 필요하다.
With the rapid development of Internet of Things, smart home business has become the business which attracts technology enterprises' attention. Compared with common home, smart home not only provides safe, comfortable intelligent house hold life space with high taste and performance, and it also fol...
With the rapid development of Internet of Things, smart home business has become the business which attracts technology enterprises' attention. Compared with common home, smart home not only provides safe, comfortable intelligent house hold life space with high taste and performance, and it also follows the global trend of low carbon, energy conservation and environmental protection. Ground projects of Internet of Things, industry vigorously promoted by the country has broad market. As one of the biggest technology enterprises in China, how to keep steady and rapid development in Internet of Things has become the urgent task of Xiaomi. Based on competitive strategy theory, this paper utilizes many research methods like document analysis and case analysis, uses management tools like Porter’s Five Forces Model and SWOT analysis to analyze the external competition environment, internal environment and ability of Xiaomi smart home. Through the competitive physical model and competitors found that millet needs to integrate existing resources, simplify and optimize the supply chain, through and self-development to balance the buyer and supplier bargaining power; to enhance their core competitiveness, alert Jingdong, Alibaba, Haier, Letv as the company's action. The advantages, disadvantages, opportunities and threats of millet in existing competitive environment are analyzed by SWOT method. Millet should carry out the Internet of Things, cloud computing technology research, and related businesses and offline stores in-depth cooperation; to attract mobile phone users into intelligent home products users, to strengthen marketing and publicity; improve their core competitiveness, to prevent competitors Threatening; the formation of millet product ecology of the closed-loop, if necessary, with other enterprises to form an alliance against rivals. Through comprehensive research and analysis, it is found that Millet intelligent home is suitable for cost leading and differentiation strategy, and needs to be implemented and guaranteed from brand image, product technology, market channel, human resources and so on.
With the rapid development of Internet of Things, smart home business has become the business which attracts technology enterprises' attention. Compared with common home, smart home not only provides safe, comfortable intelligent house hold life space with high taste and performance, and it also follows the global trend of low carbon, energy conservation and environmental protection. Ground projects of Internet of Things, industry vigorously promoted by the country has broad market. As one of the biggest technology enterprises in China, how to keep steady and rapid development in Internet of Things has become the urgent task of Xiaomi. Based on competitive strategy theory, this paper utilizes many research methods like document analysis and case analysis, uses management tools like Porter’s Five Forces Model and SWOT analysis to analyze the external competition environment, internal environment and ability of Xiaomi smart home. Through the competitive physical model and competitors found that millet needs to integrate existing resources, simplify and optimize the supply chain, through and self-development to balance the buyer and supplier bargaining power; to enhance their core competitiveness, alert Jingdong, Alibaba, Haier, Letv as the company's action. The advantages, disadvantages, opportunities and threats of millet in existing competitive environment are analyzed by SWOT method. Millet should carry out the Internet of Things, cloud computing technology research, and related businesses and offline stores in-depth cooperation; to attract mobile phone users into intelligent home products users, to strengthen marketing and publicity; improve their core competitiveness, to prevent competitors Threatening; the formation of millet product ecology of the closed-loop, if necessary, with other enterprises to form an alliance against rivals. Through comprehensive research and analysis, it is found that Millet intelligent home is suitable for cost leading and differentiation strategy, and needs to be implemented and guaranteed from brand image, product technology, market channel, human resources and so on.
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