최근 환경규제와 거대도시의 출현으로 출퇴근 교통체증과 대중교통의 불편이 증가하면서 퍼스널 모빌리티가 새로운 이동수단으로 각광 받고 있다. 특히 전동킥보드는 친환경적이며 저비용의 효과로 별다른 훈련 없이 이용할 수 있고 다양한 연령대에서 그 사용성이 증가하고 있다. 현재 전동킥보드는 휴대성이 용이한 경량형 제품과 승차감 및 주행성능을 강조한 고성능형 제품으로 구분되어 다양하게 개발되고 있다. 특히 대부분의 경량형 전동킥보드의 서스펜션 구조는 코일스프링과 소형 ...
최근 환경규제와 거대도시의 출현으로 출퇴근 교통체증과 대중교통의 불편이 증가하면서 퍼스널 모빌리티가 새로운 이동수단으로 각광 받고 있다. 특히 전동킥보드는 친환경적이며 저비용의 효과로 별다른 훈련 없이 이용할 수 있고 다양한 연령대에서 그 사용성이 증가하고 있다. 현재 전동킥보드는 휴대성이 용이한 경량형 제품과 승차감 및 주행성능을 강조한 고성능형 제품으로 구분되어 다양하게 개발되고 있다. 특히 대부분의 경량형 전동킥보드의 서스펜션 구조는 코일스프링과 소형 완충기로 구성되어 있으나, 서스펜션 자체가 없거나 공기타이어로 대체되는 제품들은 승차감 저하의 요인과 함께 전동킥보드의 차체로부터 주행 안정성과 편의성을 보장받지 못하고 있다. 본 논문은 휴대성이 편리한 경량형 전동킥보드를 대상으로 진동 저감을 통한승차감 개선을 위하여 발판부에 새로운 댐핑 구조를 설계하고, 시제품을 제작하여 성능 검증을 실시하였다. 본 연구의 진행절차와 결과는 다음과 같다. 첫째, 발판부 구조설계가 가능한 현 경량형 전동킥보드 제품을 선정하여 주요 구동부를 적용하였다. 둘째, 구동부와 후륜부 사이의 발판부 프레임과 격자 형상의 댐퍼를 CAD 모델로 제작하고 CAE 구조해석으로 검토하였다. 셋째, 선정된 CAD모델을 대상으로 CNC 알루미늄 가공과 3D프린터를 활용하여 시제품을 제작하고 조립하였다. 마지막으로 시제품의 성능 실험을 예비실험과 본 실험을 통해 결과를 도출하였다. 이 댐핑시스템은 경량형 전동킥보드에 적용되어 주행 시 노면으로부터 발생하는 진동을 감소시키며 현 경량형 전동킥보드의 휴대성과 주행성능을 훼손시키지 않는 동시에 승차감 및 주행 안정성의 증가를 확인하였다.
최근 환경규제와 거대도시의 출현으로 출퇴근 교통체증과 대중교통의 불편이 증가하면서 퍼스널 모빌리티가 새로운 이동수단으로 각광 받고 있다. 특히 전동킥보드는 친환경적이며 저비용의 효과로 별다른 훈련 없이 이용할 수 있고 다양한 연령대에서 그 사용성이 증가하고 있다. 현재 전동킥보드는 휴대성이 용이한 경량형 제품과 승차감 및 주행성능을 강조한 고성능형 제품으로 구분되어 다양하게 개발되고 있다. 특히 대부분의 경량형 전동킥보드의 서스펜션 구조는 코일스프링과 소형 완충기로 구성되어 있으나, 서스펜션 자체가 없거나 공기타이어로 대체되는 제품들은 승차감 저하의 요인과 함께 전동킥보드의 차체로부터 주행 안정성과 편의성을 보장받지 못하고 있다. 본 논문은 휴대성이 편리한 경량형 전동킥보드를 대상으로 진동 저감을 통한승차감 개선을 위하여 발판부에 새로운 댐핑 구조를 설계하고, 시제품을 제작하여 성능 검증을 실시하였다. 본 연구의 진행절차와 결과는 다음과 같다. 첫째, 발판부 구조설계가 가능한 현 경량형 전동킥보드 제품을 선정하여 주요 구동부를 적용하였다. 둘째, 구동부와 후륜부 사이의 발판부 프레임과 격자 형상의 댐퍼를 CAD 모델로 제작하고 CAE 구조해석으로 검토하였다. 셋째, 선정된 CAD모델을 대상으로 CNC 알루미늄 가공과 3D프린터를 활용하여 시제품을 제작하고 조립하였다. 마지막으로 시제품의 성능 실험을 예비실험과 본 실험을 통해 결과를 도출하였다. 이 댐핑시스템은 경량형 전동킥보드에 적용되어 주행 시 노면으로부터 발생하는 진동을 감소시키며 현 경량형 전동킥보드의 휴대성과 주행성능을 훼손시키지 않는 동시에 승차감 및 주행 안정성의 증가를 확인하였다.
Recently, due to environmental regulations and the emergence of large cities, personal mobility has been spotlighted as a new means of transportation due to increased commute and inconvenience of public transportation. In particular,Electric kickboard is eco-friendly and low cost, so it can be used ...
Recently, due to environmental regulations and the emergence of large cities, personal mobility has been spotlighted as a new means of transportation due to increased commute and inconvenience of public transportation. In particular,Electric kickboard is eco-friendly and low cost, so it can be used without any training and its usability is increasing in various ages. Currently, electric kickboards are being developed into a variety of light weight products that are easy to carry and high performance products that emphasize riding comfort and driving performance. In particular, the suspension structure of most lightweight electric kickboards consists of a coil spring and a small shock absorber, but the products without the suspension itself or replaced by air tires are not guaranteed the driving stability and convenience from the body of the electric kickboard along with the deterioration of ride comfort. In this paper, designed a new damping structure on the scaffolding to improve the ride comfort by reducing vibration for lightweight kickboards that are portable, Prototyping and performance verification were conducted. The procedure and results of this study are as follows. First, we selected the current lightweight electric kickboard products that can be used for the structural design of the scaffold and applied the main driving parts. Second, the scaffold frame and lattice damper between the driving part and the rear wheel part were fabricated as CAD model and examined by CAE structural analysis. Third, prototypes were manufactured and assembled using CNC aluminum machining and 3D printers for selected CAD models. Finally, the preliminary experiments and the present experiments were conducted for the performance test of the prototype. This damping system has been applied to lightweight electric kickboards to reduce vibrations generated from the road surface, and it has confirmed the increase of ride comfort and driving stability while not compromising the portability and driving performance of current lightweight electric kickboards.
Recently, due to environmental regulations and the emergence of large cities, personal mobility has been spotlighted as a new means of transportation due to increased commute and inconvenience of public transportation. In particular,Electric kickboard is eco-friendly and low cost, so it can be used without any training and its usability is increasing in various ages. Currently, electric kickboards are being developed into a variety of light weight products that are easy to carry and high performance products that emphasize riding comfort and driving performance. In particular, the suspension structure of most lightweight electric kickboards consists of a coil spring and a small shock absorber, but the products without the suspension itself or replaced by air tires are not guaranteed the driving stability and convenience from the body of the electric kickboard along with the deterioration of ride comfort. In this paper, designed a new damping structure on the scaffolding to improve the ride comfort by reducing vibration for lightweight kickboards that are portable, Prototyping and performance verification were conducted. The procedure and results of this study are as follows. First, we selected the current lightweight electric kickboard products that can be used for the structural design of the scaffold and applied the main driving parts. Second, the scaffold frame and lattice damper between the driving part and the rear wheel part were fabricated as CAD model and examined by CAE structural analysis. Third, prototypes were manufactured and assembled using CNC aluminum machining and 3D printers for selected CAD models. Finally, the preliminary experiments and the present experiments were conducted for the performance test of the prototype. This damping system has been applied to lightweight electric kickboards to reduce vibrations generated from the road surface, and it has confirmed the increase of ride comfort and driving stability while not compromising the portability and driving performance of current lightweight electric kickboards.
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