국제 전자상거래의 급속한 성장은 글로벌 무역구조를 변화시키고 있으며 나라마다 모두 국제 전자상거래의 발전을 촉진하여 전 세계를 대상으로 하는 무역에서 주도권을 차지하기 위해 노력했다. 2012년 5월 한국과 중국 간 자유무역지대에서 한 · 중 양국 협력을 통해 전자상거래의 성장을 촉진하였다. 한 · 중 양국은 국제 전자 상거래의 발전이 매우 빠르지만, 한 · 중 양국의 국제 전자 상거래 시장과 경영 패턴은 다른 양상을 보이고 있다. 본문은 한국과 중국 간 국제 전자상거래의 현황과 특징을 비교 분석하고, 한 · 중 양국 간 국제 전자 상거래의 현황과 발전 추세를 연구하고, 정부와 기업의 관점에서 한 · 중 양국 국제 전자 상거래의 발전에 대해 방향을 제시하고 있다. 우선, ...
국제 전자상거래의 급속한 성장은 글로벌 무역구조를 변화시키고 있으며 나라마다 모두 국제 전자상거래의 발전을 촉진하여 전 세계를 대상으로 하는 무역에서 주도권을 차지하기 위해 노력했다. 2012년 5월 한국과 중국 간 자유무역지대에서 한 · 중 양국 협력을 통해 전자상거래의 성장을 촉진하였다. 한 · 중 양국은 국제 전자 상거래의 발전이 매우 빠르지만, 한 · 중 양국의 국제 전자 상거래 시장과 경영 패턴은 다른 양상을 보이고 있다. 본문은 한국과 중국 간 국제 전자상거래의 현황과 특징을 비교 분석하고, 한 · 중 양국 간 국제 전자 상거래의 현황과 발전 추세를 연구하고, 정부와 기업의 관점에서 한 · 중 양국 국제 전자 상거래의 발전에 대해 방향을 제시하고 있다. 우선, 거래비용 이론에 의해 전통 무역에 대한 국제 전자상거래의 영향을 연구하였다. 국제 전자상거래는 국제 무역의 과정을 단축하고 전통 무역 거래 비용을 낮추어 한 · 중 양국 중소기업의 국제 비즈니스 활동을 활발히 하는 것으로 나타났다. 둘째, 한 · 중 양국의 국제 전자 상거래의 발전 특징을 비교 분석하였다. 한 · 중 양국의 국제 전자상거래 수출입 규모, 발전방향 , 수출입 제품, 결제방식, 운송 방식, 등 거시적 차원에서 한국과 중국 간 국제 전자상거래 발전 특징을 비교 분석하였다. 동시에 둔황망, 11번가, 왕이카오라, 쿠팡 등 국제 전자상거래 수출입 플랫폼을 선정하여 미시적 측면에서 한 · 중 양국의 국제 전자상거래를 비교 분석하였다. 셋째, 한 · 중 양국의 국제 전자 상거래의 발전 특징 및 한 · 중 간 국제 전자 상거래 현황을 통하여 문제점에 발견하였다. 마지막으로, 국가와 기업의 두 가지 관점에서 한국과 중국 간 양국의 국제 전자상거래의 발전방안을 제시하였다. 중국은 한 · 중 양국 국제 전자상거래의 수출입을 촉진하고 해외창고 설립을 지지하며 국제 전자상거래 통계 지표를 보완해야 한다. 한편, 한국 기업은 중국 국제 전자 상거래 시장의 특성에 근거하여 한국 국제 전자상거래 수출을 더욱 잘 발전시켜야 한다.
국제 전자상거래의 급속한 성장은 글로벌 무역구조를 변화시키고 있으며 나라마다 모두 국제 전자상거래의 발전을 촉진하여 전 세계를 대상으로 하는 무역에서 주도권을 차지하기 위해 노력했다. 2012년 5월 한국과 중국 간 자유무역지대에서 한 · 중 양국 협력을 통해 전자상거래의 성장을 촉진하였다. 한 · 중 양국은 국제 전자 상거래의 발전이 매우 빠르지만, 한 · 중 양국의 국제 전자 상거래 시장과 경영 패턴은 다른 양상을 보이고 있다. 본문은 한국과 중국 간 국제 전자상거래의 현황과 특징을 비교 분석하고, 한 · 중 양국 간 국제 전자 상거래의 현황과 발전 추세를 연구하고, 정부와 기업의 관점에서 한 · 중 양국 국제 전자 상거래의 발전에 대해 방향을 제시하고 있다. 우선, 거래비용 이론에 의해 전통 무역에 대한 국제 전자상거래의 영향을 연구하였다. 국제 전자상거래는 국제 무역의 과정을 단축하고 전통 무역 거래 비용을 낮추어 한 · 중 양국 중소기업의 국제 비즈니스 활동을 활발히 하는 것으로 나타났다. 둘째, 한 · 중 양국의 국제 전자 상거래의 발전 특징을 비교 분석하였다. 한 · 중 양국의 국제 전자상거래 수출입 규모, 발전방향 , 수출입 제품, 결제방식, 운송 방식, 등 거시적 차원에서 한국과 중국 간 국제 전자상거래 발전 특징을 비교 분석하였다. 동시에 둔황망, 11번가, 왕이카오라, 쿠팡 등 국제 전자상거래 수출입 플랫폼을 선정하여 미시적 측면에서 한 · 중 양국의 국제 전자상거래를 비교 분석하였다. 셋째, 한 · 중 양국의 국제 전자 상거래의 발전 특징 및 한 · 중 간 국제 전자 상거래 현황을 통하여 문제점에 발견하였다. 마지막으로, 국가와 기업의 두 가지 관점에서 한국과 중국 간 양국의 국제 전자상거래의 발전방안을 제시하였다. 중국은 한 · 중 양국 국제 전자상거래의 수출입을 촉진하고 해외창고 설립을 지지하며 국제 전자상거래 통계 지표를 보완해야 한다. 한편, 한국 기업은 중국 국제 전자 상거래 시장의 특성에 근거하여 한국 국제 전자상거래 수출을 더욱 잘 발전시켜야 한다.
The rapid growth of cross-border e-commerce is changing the structure of global trade, as countries strive to promote cross-border e-commerce and take the lead in global trade. in May 2012, the two countries promoted the growth of e-commerce through cooperation in the korea-china free trade area. Th...
The rapid growth of cross-border e-commerce is changing the structure of global trade, as countries strive to promote cross-border e-commerce and take the lead in global trade. in May 2012, the two countries promoted the growth of e-commerce through cooperation in the korea-china free trade area. The international electronic commerce of Korea and China develops very fast, but the international electronic commerce market and operation mode of Korea and China present different situation. This paper compares and analyzes the status quo and characteristics of cross-border e-commerce between Korea and China, studies the status quo and development trend of international e-commerce between Korea and China, and points out the direction for the development of international e-commerce between Korea and China from the perspective of government and enterprises. Firstly, it studies the influence of international e-commerce on traditional trade based on transaction cost theory. It is reported that international e-commerce transactions shorten the process of international trade, reduce the traditional trade costs, and activate the international business activities of Korean and Chinese smes. Secondly, it compares and analyzes the characteristics of international e-commerce development between Korea and China. This paper compares and analyzes the characteristics of cross-border e-commerce development between China and South Korea from the macro aspects of cross-border e-commerce import and export scale, development direction, import and export products, settlement mode and transportation mode. At the same time, international e-commerce import and export platforms such as Dhgate, Gmarket, Netease Koala and Coupang were selected to compare and analyze the cross-border e-commerce between Korea and China from the micro level. Thirdly, problems are found through the development characteristics of international e-commerce between Korea and China and the status quo of international e-commerce between Korea and China. Finally, from the perspective of the country and enterprises, the paper puts forward the cross-border e-commerce development plan of China and South Korea. China should promote the import and export of cross-border e-commerce between South Korea and China, support the establishment of overseas warehouses, and improve the statistical indicators of cross-border e-commerce.
The rapid growth of cross-border e-commerce is changing the structure of global trade, as countries strive to promote cross-border e-commerce and take the lead in global trade. in May 2012, the two countries promoted the growth of e-commerce through cooperation in the korea-china free trade area. The international electronic commerce of Korea and China develops very fast, but the international electronic commerce market and operation mode of Korea and China present different situation. This paper compares and analyzes the status quo and characteristics of cross-border e-commerce between Korea and China, studies the status quo and development trend of international e-commerce between Korea and China, and points out the direction for the development of international e-commerce between Korea and China from the perspective of government and enterprises. Firstly, it studies the influence of international e-commerce on traditional trade based on transaction cost theory. It is reported that international e-commerce transactions shorten the process of international trade, reduce the traditional trade costs, and activate the international business activities of Korean and Chinese smes. Secondly, it compares and analyzes the characteristics of international e-commerce development between Korea and China. This paper compares and analyzes the characteristics of cross-border e-commerce development between China and South Korea from the macro aspects of cross-border e-commerce import and export scale, development direction, import and export products, settlement mode and transportation mode. At the same time, international e-commerce import and export platforms such as Dhgate, Gmarket, Netease Koala and Coupang were selected to compare and analyze the cross-border e-commerce between Korea and China from the micro level. Thirdly, problems are found through the development characteristics of international e-commerce between Korea and China and the status quo of international e-commerce between Korea and China. Finally, from the perspective of the country and enterprises, the paper puts forward the cross-border e-commerce development plan of China and South Korea. China should promote the import and export of cross-border e-commerce between South Korea and China, support the establishment of overseas warehouses, and improve the statistical indicators of cross-border e-commerce.
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