중국 경제가 급성장하면서 잠재력이 거대한 커피 소비시장이 탄 생했고, 중국 시장도 외국 외식 소매업체들의 주요 시장 성장 목표로 부상했다. 상무부에 따르면 2018 년 세계 2 위의 소비재 소매 판매 38 조 위안으로 늘어났다 이런 시대적 배경에서 어떻게 하면 끊임없이 쏟아지는 경쟁자들의 공세 속에서 고속 확장을 이어갈 수 있을지가 스타벅스의 중국 시장 발전에 중요한 명제가 되고 있다. 본 문서는 서비스 마케팅, 핵심 경쟁력 이론, ...
중국 경제가 급성장하면서 잠재력이 거대한 커피 소비시장이 탄 생했고, 중국 시장도 외국 외식 소매업체들의 주요 시장 성장 목표로 부상했다. 상무부에 따르면 2018 년 세계 2 위의 소비재 소매 판매 38 조 위안으로 늘어났다 이런 시대적 배경에서 어떻게 하면 끊임없이 쏟아지는 경쟁자들의 공세 속에서 고속 확장을 이어갈 수 있을지가 스타벅스의 중국 시장 발전에 중요한 명제가 되고 있다. 본 문서는 서비스 마케팅, 핵심 경쟁력 이론, 체험 마케팅 이론 등의 이론을 이론적으로 연구한 것이며, 문헌 자료의 대량 연구와 읽 기를 통해 스타벅스의 중국 시장 내 외부 환경을 객관적으로 분석하 고 스타벅스의 중국 시장 내 우위, 열세, 기회, 그리고 위협을 지적하 였다. 그리고 포터의 다섯 가지 경쟁력 모델과 SWOT 와 같은 전략 분석 도구를 사용하여 스타벅스의 중국 시장 공략을 총결산한다. 스 타벅스가 빠른 속도로 확장하면서 핵심 경쟁력의 손실과 브랜드 가치 가 떨어질 위기에 처하자 본문에서도 스타벅스의 위기를 분석하고 마 케팅 대책을 제시하고 있다. 본 문서는 스타벅스의 내부 자원 능력 분석을 통해 핵심 경쟁력 은 독특한 기업문화와 가치관에서 비롯되었으며, 스타벅스의 중국 타 깃 마케팅을 통해 스타벅스의 타깃 시장은 품격 있고 패션 지향적이 며 수익이 높은 사람들로 구성된 프리미엄 시장이다. 스타벅스 성공의 핵심은 커피문화의 확산, 즉 독특한 스타벅스 체험 이다. 논문의 목적은 스타벅스를 위해 목표 시장의 확정과 마케팅 조 합 전략을 포함하는 마케팅 전략 체계를 마련하는 것이다.
중국 경제가 급성장하면서 잠재력이 거대한 커피 소비시장이 탄 생했고, 중국 시장도 외국 외식 소매업체들의 주요 시장 성장 목표로 부상했다. 상무부에 따르면 2018 년 세계 2 위의 소비재 소매 판매 38 조 위안으로 늘어났다 이런 시대적 배경에서 어떻게 하면 끊임없이 쏟아지는 경쟁자들의 공세 속에서 고속 확장을 이어갈 수 있을지가 스타벅스의 중국 시장 발전에 중요한 명제가 되고 있다. 본 문서는 서비스 마케팅, 핵심 경쟁력 이론, 체험 마케팅 이론 등의 이론을 이론적으로 연구한 것이며, 문헌 자료의 대량 연구와 읽 기를 통해 스타벅스의 중국 시장 내 외부 환경을 객관적으로 분석하 고 스타벅스의 중국 시장 내 우위, 열세, 기회, 그리고 위협을 지적하 였다. 그리고 포터의 다섯 가지 경쟁력 모델과 SWOT 와 같은 전략 분석 도구를 사용하여 스타벅스의 중국 시장 공략을 총결산한다. 스 타벅스가 빠른 속도로 확장하면서 핵심 경쟁력의 손실과 브랜드 가치 가 떨어질 위기에 처하자 본문에서도 스타벅스의 위기를 분석하고 마 케팅 대책을 제시하고 있다. 본 문서는 스타벅스의 내부 자원 능력 분석을 통해 핵심 경쟁력 은 독특한 기업문화와 가치관에서 비롯되었으며, 스타벅스의 중국 타 깃 마케팅을 통해 스타벅스의 타깃 시장은 품격 있고 패션 지향적이 며 수익이 높은 사람들로 구성된 프리미엄 시장이다. 스타벅스 성공의 핵심은 커피문화의 확산, 즉 독특한 스타벅스 체험 이다. 논문의 목적은 스타벅스를 위해 목표 시장의 확정과 마케팅 조 합 전략을 포함하는 마케팅 전략 체계를 마련하는 것이다.
With the rapid development of China's economy, a coffee consumption market with great development potential has been bred. The Chinese market has also become a major market growth target for foreign catering retail enterprises. According to statistics from the Ministry of Commerce, China...
With the rapid development of China's economy, a coffee consumption market with great development potential has been bred. The Chinese market has also become a major market growth target for foreign catering retail enterprises. According to statistics from the Ministry of Commerce, China's total retail sales of social consumer goods in 2018 have increased by 38 trillion yuan, which has become the second largest consumer market in the world. In this era, how to continue maintaining the rapid expansion under the emerging competitors' offensive has become an important proposition of Starbucks' development in the Chinese market. Based on theories of service marketing, core competitiveness theory, and experiential marketing theory, this paper objectively analyzes the internal and external environment of Starbucks in the Chinese market through a wide range of research and the reading of literature, which points out the disadvantages, opportunities, and threats in the Chinese market. At the same time , it uses porter's five forces ,SWOT and other strategic analysis tools to summarize Starbucks' marketing strategy in the Chinese market. While Starbucks is expanding rapidly, it is also facing the crisis of losing its core competitiveness and the decline of brand value. This article analyzes Starbucks' internal resources and capabilities, which concludes that its core competitiveness is derived from its unique corporate culture and values. By studying Starbucks ’target marketing strategy in China, it concludes that Starbucks’ target market is a high-end market composed of people who is tasteful, pursuing fashion and has higher incomes. With the rapid development of China's economy, a large high-end market with a middle class as the main body has emerged. Starbucks' marketing strategy accurately meets the requirement of this part of the target market for experiential products. The core of Starbucks' success lies in the expansion of the cultural connotation of coffee, which is the unique Starbucks experience. The purpose of this paper is to develop a marketing strategy system for Starbucks, which including the determination of target markets and marketing mix strategies.
With the rapid development of China's economy, a coffee consumption market with great development potential has been bred. The Chinese market has also become a major market growth target for foreign catering retail enterprises. According to statistics from the Ministry of Commerce, China's total retail sales of social consumer goods in 2018 have increased by 38 trillion yuan, which has become the second largest consumer market in the world. In this era, how to continue maintaining the rapid expansion under the emerging competitors' offensive has become an important proposition of Starbucks' development in the Chinese market. Based on theories of service marketing, core competitiveness theory, and experiential marketing theory, this paper objectively analyzes the internal and external environment of Starbucks in the Chinese market through a wide range of research and the reading of literature, which points out the disadvantages, opportunities, and threats in the Chinese market. At the same time , it uses porter's five forces ,SWOT and other strategic analysis tools to summarize Starbucks' marketing strategy in the Chinese market. While Starbucks is expanding rapidly, it is also facing the crisis of losing its core competitiveness and the decline of brand value. This article analyzes Starbucks' internal resources and capabilities, which concludes that its core competitiveness is derived from its unique corporate culture and values. By studying Starbucks ’target marketing strategy in China, it concludes that Starbucks’ target market is a high-end market composed of people who is tasteful, pursuing fashion and has higher incomes. With the rapid development of China's economy, a large high-end market with a middle class as the main body has emerged. Starbucks' marketing strategy accurately meets the requirement of this part of the target market for experiential products. The core of Starbucks' success lies in the expansion of the cultural connotation of coffee, which is the unique Starbucks experience. The purpose of this paper is to develop a marketing strategy system for Starbucks, which including the determination of target markets and marketing mix strategies.
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