본 논문은 어린이 발레의 교육 커리큘럼에 중점을 두고 있으며 연구 대상은 7-10세 어린이이다. 연구 과목의 연령 분포에 따라 동일한 교육자 전제하에, 연구 대상은 발레 코스에 따라 두 그룹으로 나뉜다.
첫 번째 그룹 : 7-8세 두 번째 그룹 : 9-10세
훈련 목적은 동일하지만 사용 방법과 조합은 다르며 모두 발레의 기본 교육 방법의 기본 이론을 따른다. 완전한 발레 교육 시스템에서 인간 심리학과 교육학의 이념은 아동 발레 코스의 연습을 완료하는데 도움이 된다. 발레를 실용 ...
본 논문은 어린이 발레의 교육 커리큘럼에 중점을 두고 있으며 연구 대상은 7-10세 어린이이다. 연구 과목의 연령 분포에 따라 동일한 교육자 전제하에, 연구 대상은 발레 코스에 따라 두 그룹으로 나뉜다.
첫 번째 그룹 : 7-8세 두 번째 그룹 : 9-10세
훈련 목적은 동일하지만 사용 방법과 조합은 다르며 모두 발레의 기본 교육 방법의 기본 이론을 따른다. 완전한 발레 교육 시스템에서 인간 심리학과 교육학의 이념은 아동 발레 코스의 연습을 완료하는데 도움이 된다. 발레를 실용 보디 아트(body art)로 생각하면서 프로 발레 모델과 사진작가를 통해 연구 과정에 대한 비디오를 관찰하였고, 이러한 종류의 디스플레이(display)는 두 코스의 특성을 보여 줄 뿐만 아니라 다른 발레 코스와 비교하여 발레 교육의 혁신을 개선 할 수 있다.
그룹화 된 과정, 구현 및 연구 분석을 통해 다음과 같은 결론을 얻는다.
첫째, 7-8세 아동을 위한 발레 코스는 주로 지상 훈련에 중점을 두고 있으며, 몇 가지 훈련 조합은 양손 손잡이 운동으로 개발 될 수 있다. 9-10세 발레 코스는 기본적으로 양손 손잡이 운동에 중점을 둔다. 그리고 모두 단일 훈련을 기반으로 한다.
둘째, 고전 발레 춤의 훈련 방법에 따르면, 어린이 연령의 발레 교과 과정은 고전 발레 훈련 방법에 잘 적응하고 따라 할 수 있다. 현대 소품을 사용할 때 발레 교실에 대한 아이들의 열정과 관심이 크게 향상되었다.
셋째, 어린이 발레 코스의 관찰에 따르면 기본 단계의 발레 훈련에서 발레는 실제로 어린이 건강의 좋은 발전에 매우 도움이 되지만 정서적 및 심리적 변화를 포함한 세부 사항에 주이를 기울일 필요가 있다.
본 논문은 어린이 발레의 교육 커리큘럼에 중점을 두고 있으며 연구 대상은 7-10세 어린이이다. 연구 과목의 연령 분포에 따라 동일한 교육자 전제하에, 연구 대상은 발레 코스에 따라 두 그룹으로 나뉜다.
첫 번째 그룹 : 7-8세 두 번째 그룹 : 9-10세
훈련 목적은 동일하지만 사용 방법과 조합은 다르며 모두 발레의 기본 교육 방법의 기본 이론을 따른다. 완전한 발레 교육 시스템에서 인간 심리학과 교육학의 이념은 아동 발레 코스의 연습을 완료하는데 도움이 된다. 발레를 실용 보디 아트(body art)로 생각하면서 프로 발레 모델과 사진작가를 통해 연구 과정에 대한 비디오를 관찰하였고, 이러한 종류의 디스플레이(display)는 두 코스의 특성을 보여 줄 뿐만 아니라 다른 발레 코스와 비교하여 발레 교육의 혁신을 개선 할 수 있다.
그룹화 된 과정, 구현 및 연구 분석을 통해 다음과 같은 결론을 얻는다.
첫째, 7-8세 아동을 위한 발레 코스는 주로 지상 훈련에 중점을 두고 있으며, 몇 가지 훈련 조합은 양손 손잡이 운동으로 개발 될 수 있다. 9-10세 발레 코스는 기본적으로 양손 손잡이 운동에 중점을 둔다. 그리고 모두 단일 훈련을 기반으로 한다.
둘째, 고전 발레 춤의 훈련 방법에 따르면, 어린이 연령의 발레 교과 과정은 고전 발레 훈련 방법에 잘 적응하고 따라 할 수 있다. 현대 소품을 사용할 때 발레 교실에 대한 아이들의 열정과 관심이 크게 향상되었다.
셋째, 어린이 발레 코스의 관찰에 따르면 기본 단계의 발레 훈련에서 발레는 실제로 어린이 건강의 좋은 발전에 매우 도움이 되지만 정서적 및 심리적 변화를 포함한 세부 사항에 주이를 기울일 필요가 있다.
This thesis focuses on the development of ballet curriculum for children whose age is between 7 and 10 years. According to their age distribution, two groups are made for different ballet courses while having the same tutor. The first group includes those aging from 7 to 8 years, whereas the rest go...
This thesis focuses on the development of ballet curriculum for children whose age is between 7 and 10 years. According to their age distribution, two groups are made for different ballet courses while having the same tutor. The first group includes those aging from 7 to 8 years, whereas the rest goes to the second group. Following the basic theory of the ballet teaching, I use different methods and combinations for achieving the same educational goal. In the complete ballet teaching, the concept of human psychology and pedagogy is used to train these children in practice. Considering ballet nature of body art, I also picture my concepts to real performances of professional ballet dancers in a series of videos, made by professional photographers. The videos not only show the intuitive features of the courses for the two groups, but also can be used to sparkle the innovation of general ballet education. Through these grouped courses, research analysis shows the following concluding remarks: (1), the first group mainly undergoes ground training, and a few training combinations can be developed into two-handed pole exercises; the second group basically take two-handed pole exercises. Both groups primarily show a single type of training. (2), according to the training methods of classical ballet dance, the ballet curriculum for children can be well fitted; Using modern props in the class helps improve their enthusiasm and attention significantly. (3), according to the observation in the ballet courses, the ballet training turns out to be indeed very beneficial for children growth. However, special attention has to be paid to their emotional and psychological changes.
This thesis focuses on the development of ballet curriculum for children whose age is between 7 and 10 years. According to their age distribution, two groups are made for different ballet courses while having the same tutor. The first group includes those aging from 7 to 8 years, whereas the rest goes to the second group. Following the basic theory of the ballet teaching, I use different methods and combinations for achieving the same educational goal. In the complete ballet teaching, the concept of human psychology and pedagogy is used to train these children in practice. Considering ballet nature of body art, I also picture my concepts to real performances of professional ballet dancers in a series of videos, made by professional photographers. The videos not only show the intuitive features of the courses for the two groups, but also can be used to sparkle the innovation of general ballet education. Through these grouped courses, research analysis shows the following concluding remarks: (1), the first group mainly undergoes ground training, and a few training combinations can be developed into two-handed pole exercises; the second group basically take two-handed pole exercises. Both groups primarily show a single type of training. (2), according to the training methods of classical ballet dance, the ballet curriculum for children can be well fitted; Using modern props in the class helps improve their enthusiasm and attention significantly. (3), according to the observation in the ballet courses, the ballet training turns out to be indeed very beneficial for children growth. However, special attention has to be paid to their emotional and psychological changes.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.