하노이는 관광에 대한 많은 잠재력을 보유하고 있으며 특히 역사 유적 지, 전통축제 및 공연, 수공예마을을 비롯한 문화적 전통가치는 하노이의 대표적인 관광자원이지만 하노이는 문화관광자원을 제대로 활용하지 못하 고 있는 것이 현실이다. 이에 따라, 본 연구는 베트남 하노이의 문화관광 자원과 상품분석을 통해 하노이의 문화관광 개발과 마케팅방안을 제안하였 다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 첫째, 하노이 문화관광 자원, 정책 그리 고 상품을 분석하였다. 특히, 하노이 문화관광 자원으로 전통예술, 전통축 제·전통놀이, 수공마을·옛 마을, 박물관, 종교적 자원, 향토음식·특산물 등을 분석하여 하노이 문화관광 자원분석을 통한 시사점을 제시하였다. 둘째, 하 ...
하노이는 관광에 대한 많은 잠재력을 보유하고 있으며 특히 역사 유적 지, 전통축제 및 공연, 수공예마을을 비롯한 문화적 전통가치는 하노이의 대표적인 관광자원이지만 하노이는 문화관광자원을 제대로 활용하지 못하 고 있는 것이 현실이다. 이에 따라, 본 연구는 베트남 하노이의 문화관광 자원과 상품분석을 통해 하노이의 문화관광 개발과 마케팅방안을 제안하였 다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 첫째, 하노이 문화관광 자원, 정책 그리 고 상품을 분석하였다. 특히, 하노이 문화관광 자원으로 전통예술, 전통축 제·전통놀이, 수공마을·옛 마을, 박물관, 종교적 자원, 향토음식·특산물 등을 분석하여 하노이 문화관광 자원분석을 통한 시사점을 제시하였다. 둘째, 하 노이 관광객 분석, 하노이 문화관광 상품개발, 하노이 관광마케팅 분석을 통 해 하노이 문화관광 정책분석을 통한 시사점을 제시하였다. 셋째, 한국 여행 사의 하노이 관광 상품분석, 베트남 여행사의 하노이 관광상품 분석을 통해 하노이 문화관광 상품을 심층적으로 살펴보았다. 특히, 하노이 문화관광 상품개발은 문화·역사·유적지 자원을 활용한 관광 상품 개발과 전통공연 자원을 활용한 관광 상품 개발, 전통축제·전통놀이 자원을 활용한 관광 상품개발, 수공예 마을·옛마을 자원을 활용한 관광 상 품 개발, 박물관 자원을 활용한 관광 상품 개발, 음식문화 자원을 활용한 관 광 상품 개발 등 여섯 가지 마케팅방안을 구체적으로 제시하였다. 또한, 하노이 문화관광 마케팅 방안으로는 관광홍보의 전문화, 광고수다 별 홍보촉진 강화, 인터넷 정보제공, 상품화 전략 등 네 가지 마케팅 방안을 제시하였다. 본 연구는 하노이의 문화관광 상품을 개발하고, 마케팅전략수립을 연구 목적으로 하며 이를 위해, 하노이시의 문화관광 정책, 문화관광 자원 분 석, 문화관광 상품분석을 통해 베트남 하노이의 지속적인 문화관광 상품 개발 및 마케팅 전략을 제시하였다는데 연구의 의의가 있다.
하노이는 관광에 대한 많은 잠재력을 보유하고 있으며 특히 역사 유적 지, 전통축제 및 공연, 수공예마을을 비롯한 문화적 전통가치는 하노이의 대표적인 관광자원이지만 하노이는 문화관광자원을 제대로 활용하지 못하 고 있는 것이 현실이다. 이에 따라, 본 연구는 베트남 하노이의 문화관광 자원과 상품분석을 통해 하노이의 문화관광 개발과 마케팅방안을 제안하였 다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 첫째, 하노이 문화관광 자원, 정책 그리 고 상품을 분석하였다. 특히, 하노이 문화관광 자원으로 전통예술, 전통축 제·전통놀이, 수공마을·옛 마을, 박물관, 종교적 자원, 향토음식·특산물 등을 분석하여 하노이 문화관광 자원분석을 통한 시사점을 제시하였다. 둘째, 하 노이 관광객 분석, 하노이 문화관광 상품개발, 하노이 관광마케팅 분석을 통 해 하노이 문화관광 정책분석을 통한 시사점을 제시하였다. 셋째, 한국 여행 사의 하노이 관광 상품분석, 베트남 여행사의 하노이 관광상품 분석을 통해 하노이 문화관광 상품을 심층적으로 살펴보았다. 특히, 하노이 문화관광 상품개발은 문화·역사·유적지 자원을 활용한 관광 상품 개발과 전통공연 자원을 활용한 관광 상품 개발, 전통축제·전통놀이 자원을 활용한 관광 상품개발, 수공예 마을·옛마을 자원을 활용한 관광 상 품 개발, 박물관 자원을 활용한 관광 상품 개발, 음식문화 자원을 활용한 관 광 상품 개발 등 여섯 가지 마케팅방안을 구체적으로 제시하였다. 또한, 하노이 문화관광 마케팅 방안으로는 관광홍보의 전문화, 광고수다 별 홍보촉진 강화, 인터넷 정보제공, 상품화 전략 등 네 가지 마케팅 방안을 제시하였다. 본 연구는 하노이의 문화관광 상품을 개발하고, 마케팅전략수립을 연구 목적으로 하며 이를 위해, 하노이시의 문화관광 정책, 문화관광 자원 분 석, 문화관광 상품분석을 통해 베트남 하노이의 지속적인 문화관광 상품 개발 및 마케팅 전략을 제시하였다는데 연구의 의의가 있다.
Hanoi has a lot of potential for tourism, and the cultural traditional value of the country, including historical sites, traditional festivals, traditional performances, and handicraft villages, is a representative tourist resource of Hanoi, but the reality is that Hanoi is not makin...
Hanoi has a lot of potential for tourism, and the cultural traditional value of the country, including historical sites, traditional festivals, traditional performances, and handicraft villages, is a representative tourist resource of Hanoi, but the reality is that Hanoi is not making good use of its cultural and cultural resources. Accordingly, this study presented the development and marketing measures for cultural and cultural products in Hanoi, Vietnam, through the analysis of cultural and cultural resources and products. To summarize the results of this study, first of all, we analyzed the resources, policies and products of Hanoi culture and tourism. In particular, it analyzed traditional art resources, traditional festival and traditional play resources, handong village and old village resources, religious resources, museum resources, local food and special products resources and presented suggestions through the analysis of Hanoi cultural and cultural resources. Second, through analysis of tourists in Hanoi, development of cultural and cultural products in Hanoi, and analysis of tourism and marketing in Hanoi, suggestions were presented through analysis of cultural and cultural policies in Hanoi. Third, we took an in-depth look at Hanoi culture and tourism products through analysis of Hanoi tourism products by Korean travel agencies and Hanoi tourism products by Vietnamese travel agencies. In particular, Hanoi's development of cultural and cultural products presented six specific marketing measures, including development of tourism products using resources from cultural, historical and historic sites, development of tourism products using resources from handicraft villages and old villages, development of tourism products using traditional festival and traditional play resources, development of tourism products using museum resources, and development of tourism products using food and cultural resources. In addition, the Hanoi Culture and Tourism Marketing Plan proposed four marketing measures: Specialization of Tourism Promotion, Strengthening Promotion of Advertising by Number of Advertising, Internet Information Providing, and Commercialization Strategy. This study was designed to develop cultural and cultural products in Hanoi and to establish marketing strategies for the purpose of developing and researching marketing strategies, it presented continuous cultural and cultural product development and marketing strategies in Hanoi, Vietnam, through the analysis of cultural and tourism resources, and the analysis of cultural and cultural products.
Hanoi has a lot of potential for tourism, and the cultural traditional value of the country, including historical sites, traditional festivals, traditional performances, and handicraft villages, is a representative tourist resource of Hanoi, but the reality is that Hanoi is not making good use of its cultural and cultural resources. Accordingly, this study presented the development and marketing measures for cultural and cultural products in Hanoi, Vietnam, through the analysis of cultural and cultural resources and products. To summarize the results of this study, first of all, we analyzed the resources, policies and products of Hanoi culture and tourism. In particular, it analyzed traditional art resources, traditional festival and traditional play resources, handong village and old village resources, religious resources, museum resources, local food and special products resources and presented suggestions through the analysis of Hanoi cultural and cultural resources. Second, through analysis of tourists in Hanoi, development of cultural and cultural products in Hanoi, and analysis of tourism and marketing in Hanoi, suggestions were presented through analysis of cultural and cultural policies in Hanoi. Third, we took an in-depth look at Hanoi culture and tourism products through analysis of Hanoi tourism products by Korean travel agencies and Hanoi tourism products by Vietnamese travel agencies. In particular, Hanoi's development of cultural and cultural products presented six specific marketing measures, including development of tourism products using resources from cultural, historical and historic sites, development of tourism products using resources from handicraft villages and old villages, development of tourism products using traditional festival and traditional play resources, development of tourism products using museum resources, and development of tourism products using food and cultural resources. In addition, the Hanoi Culture and Tourism Marketing Plan proposed four marketing measures: Specialization of Tourism Promotion, Strengthening Promotion of Advertising by Number of Advertising, Internet Information Providing, and Commercialization Strategy. This study was designed to develop cultural and cultural products in Hanoi and to establish marketing strategies for the purpose of developing and researching marketing strategies, it presented continuous cultural and cultural product development and marketing strategies in Hanoi, Vietnam, through the analysis of cultural and tourism resources, and the analysis of cultural and cultural products.
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