무용은 인류 역사상 가장 오래된 예술 중 하나이다. 하지만 무용은 아직 완전히 받아들여지지 않은 미디어아트의 형식이다. 대중들은 불행하게도 예술 형식 방식의 무용을 많이 접하지 못하였기 때문에 동태 매체에 대한 많은 오해가 생기는 결과가 발생 되었다. 프랑스의 철학자 질 들뢰즈(GillesDeleuze)는 영화는 영상으로 움직임과 시간을 표현하는 예술이라고 하였는데, 이 개념은 무용 예술과 매우 비슷하다. 인류 역사상 가장 오래된 그림에서부터 현재의 영화에 이르기까지 인류는 움직임과 흐름을 통해 감정을 표현하는 것을 알 수 있다. 그러나 카메라는 우리가 현실을 보는 방식을 바꾸어 놓았다. 또한, 대본, 카메라, 촬영 각도와 편집은 창작자가 우수한 작품을 창작할 수 있도록 도움을 주게 되었고, 우리가 세상에서 볼 수 없는 부분을 느낄 수 있도록 하게 한다. 무용과 영상의 성공적인 융합은 하나의 새로운 예술 또는 다른 예술이 되어 ...
무용은 인류 역사상 가장 오래된 예술 중 하나이다. 하지만 무용은 아직 완전히 받아들여지지 않은 미디어아트의 형식이다. 대중들은 불행하게도 예술 형식 방식의 무용을 많이 접하지 못하였기 때문에 동태 매체에 대한 많은 오해가 생기는 결과가 발생 되었다. 프랑스의 철학자 질 들뢰즈(GillesDeleuze)는 영화는 영상으로 움직임과 시간을 표현하는 예술이라고 하였는데, 이 개념은 무용 예술과 매우 비슷하다. 인류 역사상 가장 오래된 그림에서부터 현재의 영화에 이르기까지 인류는 움직임과 흐름을 통해 감정을 표현하는 것을 알 수 있다. 그러나 카메라는 우리가 현실을 보는 방식을 바꾸어 놓았다. 또한, 대본, 카메라, 촬영 각도와 편집은 창작자가 우수한 작품을 창작할 수 있도록 도움을 주게 되었고, 우리가 세상에서 볼 수 없는 부분을 느낄 수 있도록 하게 한다. 무용과 영상의 성공적인 융합은 하나의 새로운 예술 또는 다른 예술이 되어 믹스 미디어 아트를 생겨나게 하였고, 이로 인해 무용 발전에 크게 이바지를 하게 된다. 그 이유는 오늘날 예술의 추세는 믹스 미디어와 전체 미디어의 창작을 강조하기 때문이다. 주제의 측면에서 본다면, 한 차원 높은 수준에서 무용을 통해 직접적으로 공간을 체험할 수 있다. 그리고 영상 기술의 끊임없는 개입과 깊은 영향에 따라 무용은 관객들에게 새로운 시각체험과 심미적 즐거움을 선사한다. 무용은 공간을 창조하는 충동을 실현하는 기본적인 수단으로 공간을 표현하고 공간을 정렬할 수 있다. 한편, 무용은 시간과 공간의 구속을 받지만 뉴미디어 기술로 사전에 만들어진 영상은 디지털 기술에 맞춰 라이브 공연이 가능하기 때문에 관중들에게 색다른 시각체험을 선사한다. 또한, 무용을 시간과 공간의 구속을 받지 않도록 영상 기술의 방식으로 기록과 보존을 할 수 있다. 직접 영상 기술을 활용하여 무용을 선보이거나, 간접적으로 뉴미디어 기술을 접목해서 무용을 선보이는 것 모두 무용으로 하여금 새로운 예술의 생명을 얻게 하였고, 독보적인 예술의 스타일이 되도록 만들었다. 본 연구의 목적은 무용, 영상, 미학, 운동학, 물리 공간, 철학, 미디어와 문화에 관련된 각종 이론에 의존하여 움직임이라는 개념의 새로운 사고가 움직임과 미디어 간의 관계를 식별하고 정의하는데 필요한 방법을 제공하며 이러한 관계가 움직임이 미디어와 문화에 어떠한 영향을 미치는지 한 걸음 더 연구하는 것이다. 이로써 무용은 인류의 가장 오래된 예술 중 하나인지, 영상전자공업 분야의 최신 기술의 발전인지 창의적으로 종합해 볼 수 있다. 그리고 물리적인 공간의 장벽을 해소하고 다양한 혼합 현실과 신체를 공연과 생활 체험의 일부로 의식해야 한다.
무용은 인류 역사상 가장 오래된 예술 중 하나이다. 하지만 무용은 아직 완전히 받아들여지지 않은 미디어아트의 형식이다. 대중들은 불행하게도 예술 형식 방식의 무용을 많이 접하지 못하였기 때문에 동태 매체에 대한 많은 오해가 생기는 결과가 발생 되었다. 프랑스의 철학자 질 들뢰즈(GillesDeleuze)는 영화는 영상으로 움직임과 시간을 표현하는 예술이라고 하였는데, 이 개념은 무용 예술과 매우 비슷하다. 인류 역사상 가장 오래된 그림에서부터 현재의 영화에 이르기까지 인류는 움직임과 흐름을 통해 감정을 표현하는 것을 알 수 있다. 그러나 카메라는 우리가 현실을 보는 방식을 바꾸어 놓았다. 또한, 대본, 카메라, 촬영 각도와 편집은 창작자가 우수한 작품을 창작할 수 있도록 도움을 주게 되었고, 우리가 세상에서 볼 수 없는 부분을 느낄 수 있도록 하게 한다. 무용과 영상의 성공적인 융합은 하나의 새로운 예술 또는 다른 예술이 되어 믹스 미디어 아트를 생겨나게 하였고, 이로 인해 무용 발전에 크게 이바지를 하게 된다. 그 이유는 오늘날 예술의 추세는 믹스 미디어와 전체 미디어의 창작을 강조하기 때문이다. 주제의 측면에서 본다면, 한 차원 높은 수준에서 무용을 통해 직접적으로 공간을 체험할 수 있다. 그리고 영상 기술의 끊임없는 개입과 깊은 영향에 따라 무용은 관객들에게 새로운 시각체험과 심미적 즐거움을 선사한다. 무용은 공간을 창조하는 충동을 실현하는 기본적인 수단으로 공간을 표현하고 공간을 정렬할 수 있다. 한편, 무용은 시간과 공간의 구속을 받지만 뉴미디어 기술로 사전에 만들어진 영상은 디지털 기술에 맞춰 라이브 공연이 가능하기 때문에 관중들에게 색다른 시각체험을 선사한다. 또한, 무용을 시간과 공간의 구속을 받지 않도록 영상 기술의 방식으로 기록과 보존을 할 수 있다. 직접 영상 기술을 활용하여 무용을 선보이거나, 간접적으로 뉴미디어 기술을 접목해서 무용을 선보이는 것 모두 무용으로 하여금 새로운 예술의 생명을 얻게 하였고, 독보적인 예술의 스타일이 되도록 만들었다. 본 연구의 목적은 무용, 영상, 미학, 운동학, 물리 공간, 철학, 미디어와 문화에 관련된 각종 이론에 의존하여 움직임이라는 개념의 새로운 사고가 움직임과 미디어 간의 관계를 식별하고 정의하는데 필요한 방법을 제공하며 이러한 관계가 움직임이 미디어와 문화에 어떠한 영향을 미치는지 한 걸음 더 연구하는 것이다. 이로써 무용은 인류의 가장 오래된 예술 중 하나인지, 영상전자공업 분야의 최신 기술의 발전인지 창의적으로 종합해 볼 수 있다. 그리고 물리적인 공간의 장벽을 해소하고 다양한 혼합 현실과 신체를 공연과 생활 체험의 일부로 의식해야 한다.
As one of the oldest Arts in human history, dance is a media art form that has not been fully accepted. Unfortunately, the public rarely contact dance in the form of art, resulting in many misunderstandings about this dynamic media. Gilles Deleuze, a French philosopher, said that film is an art ...
As one of the oldest Arts in human history, dance is a media art form that has not been fully accepted. Unfortunately, the public rarely contact dance in the form of art, resulting in many misunderstandings about this dynamic media. Gilles Deleuze, a French philosopher, said that film is an art about expressing dynamics and time in images. This concept coincides with dance art. From the oldest painting to the present film, human beings have been trying to capture emotions through movement and rhythm. And cameras change the way we look at reality. Script, lens, shooting angle and editing can not only help the creator write another poem, but also make us feel invisible part of the world. The integration of dance and video can also make them form a new art or other art, thus producing mixed media art. This will make a significant contribution to dance, because in today's art trend, people seem to prefer the creation of mixed media and overall media. "From the perspective of theme, dance can experience space most directly at a higher level. With the continuous penetration and participation of image technology, dance has brought new visual experience and aesthetic enjoyment to the audience. Dance is regarded as the basic means to realize the impulse of space creation. It can express space and sort it out. " On the one hand, although dance is limited by time and space, due to the help of new media technology, it can combine pre-made images and videos with digital technology to present live performances, and bring the audience a unique visual experience; On the other hand, dance can also be recorded and saved by means of image technology without the limitation of time and space. Whether it is the direct use of video technology to present dance or indirect use of new media technology to present dance, dance is endowed with new artistic life and becomes a unique artistic style. The purpose of this research is to rethink the concept of kinematics through various theories related to dance, image, aesthetics, kinematics, physical space, philosophy, media and culture, to provide the necessary means to identify and define the relationship between body movement and media, and think about what impact this relationship may have on further kinematics research in terms of media and culture. And then further determine whether dance is one of the oldest human arts and the latest technological development in the field of video electronic technology industry. Through creative integration to eliminate physical space barriers, consciously mixed reality and body as part of its performance and life experience.
As one of the oldest Arts in human history, dance is a media art form that has not been fully accepted. Unfortunately, the public rarely contact dance in the form of art, resulting in many misunderstandings about this dynamic media. Gilles Deleuze, a French philosopher, said that film is an art about expressing dynamics and time in images. This concept coincides with dance art. From the oldest painting to the present film, human beings have been trying to capture emotions through movement and rhythm. And cameras change the way we look at reality. Script, lens, shooting angle and editing can not only help the creator write another poem, but also make us feel invisible part of the world. The integration of dance and video can also make them form a new art or other art, thus producing mixed media art. This will make a significant contribution to dance, because in today's art trend, people seem to prefer the creation of mixed media and overall media. "From the perspective of theme, dance can experience space most directly at a higher level. With the continuous penetration and participation of image technology, dance has brought new visual experience and aesthetic enjoyment to the audience. Dance is regarded as the basic means to realize the impulse of space creation. It can express space and sort it out. " On the one hand, although dance is limited by time and space, due to the help of new media technology, it can combine pre-made images and videos with digital technology to present live performances, and bring the audience a unique visual experience; On the other hand, dance can also be recorded and saved by means of image technology without the limitation of time and space. Whether it is the direct use of video technology to present dance or indirect use of new media technology to present dance, dance is endowed with new artistic life and becomes a unique artistic style. The purpose of this research is to rethink the concept of kinematics through various theories related to dance, image, aesthetics, kinematics, physical space, philosophy, media and culture, to provide the necessary means to identify and define the relationship between body movement and media, and think about what impact this relationship may have on further kinematics research in terms of media and culture. And then further determine whether dance is one of the oldest human arts and the latest technological development in the field of video electronic technology industry. Through creative integration to eliminate physical space barriers, consciously mixed reality and body as part of its performance and life experience.
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