지금까지 저자는 일본의 복음화를 위한 엘렝틱스(Elentics)에 관한 선교전략을 일본의 역사와 문화 그리고 세계관 분석을 통해 연구를 진행 해 왔다. 특히 일본의 문화는 지정학적 특징으로 인해 대륙이나 한반도를 통해 유입된 문화가 많고, 이러한 문화가 전통적인 일본문화와 습합 또는 혼합되면서 일본 특유의 문화로 자리 잡게 되었다. 이러한 문화들은 일본인의 생활과 밀접한 관계를 가지면서 실용주의적인 현세관과 범신론적인 종교관 그리고 불교적 내세관을 형성하였다. 이러한 세계관은 일본의 선교와 복음화에 부정적인 영향을 끼치게 되었는데, 그것은 성경적인 세계관과 대립하기 때문이다. 하지만 하나님의 일반은총론적 측면에서 볼 때 이와 같은 일본의 역사와 문화 그리고 세계관 속에서도 하나님을 알만한 것이 있음을 발견하게 됨으로써 선교적인 가능성을 확인할 수 있었다. 따라서 필자는 이러한 선교적 가능성을 통해 일본의 복음화를 위한 효과적인 선교전략으로써 엘렝틱스에 관한 전략을 제시하였다. 우선 일반은총적 측면에서 다섯 가지 자력점을 통해 선교의 접촉점을 찾는 것이 매우 중요하다. 뿐만 아니라 ...
국 문 초 록
지금까지 저자는 일본의 복음화를 위한 엘렝틱스(Elentics)에 관한 선교전략을 일본의 역사와 문화 그리고 세계관 분석을 통해 연구를 진행 해 왔다. 특히 일본의 문화는 지정학적 특징으로 인해 대륙이나 한반도를 통해 유입된 문화가 많고, 이러한 문화가 전통적인 일본문화와 습합 또는 혼합되면서 일본 특유의 문화로 자리 잡게 되었다. 이러한 문화들은 일본인의 생활과 밀접한 관계를 가지면서 실용주의적인 현세관과 범신론적인 종교관 그리고 불교적 내세관을 형성하였다. 이러한 세계관은 일본의 선교와 복음화에 부정적인 영향을 끼치게 되었는데, 그것은 성경적인 세계관과 대립하기 때문이다. 하지만 하나님의 일반은총론적 측면에서 볼 때 이와 같은 일본의 역사와 문화 그리고 세계관 속에서도 하나님을 알만한 것이 있음을 발견하게 됨으로써 선교적인 가능성을 확인할 수 있었다. 따라서 필자는 이러한 선교적 가능성을 통해 일본의 복음화를 위한 효과적인 선교전략으로써 엘렝틱스에 관한 전략을 제시하였다. 우선 일반은총적 측면에서 다섯 가지 자력점을 통해 선교의 접촉점을 찾는 것이 매우 중요하다. 뿐만 아니라 사례연구를 통해 일본 현지교회와 한국인 선교사 교회의 케리그마(Kerygma)를 통한 상황화와 엘렝틱스에 관한 연구를 진행한 결과 양쪽 모두 상황화에 있어서는 지나친 수용자 중심과 변증적인 설교로 치우쳐 있다는 것을 알게 되었고, 엘렝틱스와 관련된 설교의 비중이 지나치게 낮은 것으로 나타났다. 따라서 필자는 다음과 같은 전략을 제시하였다. 첫째, 엘렝틱스의 성경적 기초에 관해 살펴 본 후, 엘렝틱스를 위한 케리그마의 상황화에 대해 언급하였다. 두 번째는 엘렝틱스의 적용을 위한 전략으로 일본의 문화와 세계관 속에 내재해 있는 우상숭배적 요소와 함께 죄의 요소를 드러내기 위해 중간영역에 대한 엘렝틱스를 제시하였다. 세 번째는 엘렝틱스의 지속적인 적용과 계승을 위해 일본의 문화와 세계관을 가장 잘 파악하고 접근할 수 있는 현지지도자를 세우는 일에 대한 장단기적인 차원에서 제시하였다. 그리고 하나님의 주권을 인정하고 권위 있는 말씀에 순종함으로써 수행되는 영적전쟁에 대한 엘렝틱스에 대해서도 살펴보았다. 마지막으로는 성경적인 영적 전쟁을 통한 엘렝틱스에 관해 제시하였다. 그리고 엘렝틱스의 배타성에 관한 문제를 어떻게 해결할 것인가에 대한 대안으로 성육신적 선교에 대해 언급함으로써 본 연구를 마무리 하였다.
국 문 초 록
지금까지 저자는 일본의 복음화를 위한 엘렝틱스(Elentics)에 관한 선교전략을 일본의 역사와 문화 그리고 세계관 분석을 통해 연구를 진행 해 왔다. 특히 일본의 문화는 지정학적 특징으로 인해 대륙이나 한반도를 통해 유입된 문화가 많고, 이러한 문화가 전통적인 일본문화와 습합 또는 혼합되면서 일본 특유의 문화로 자리 잡게 되었다. 이러한 문화들은 일본인의 생활과 밀접한 관계를 가지면서 실용주의적인 현세관과 범신론적인 종교관 그리고 불교적 내세관을 형성하였다. 이러한 세계관은 일본의 선교와 복음화에 부정적인 영향을 끼치게 되었는데, 그것은 성경적인 세계관과 대립하기 때문이다. 하지만 하나님의 일반은총론적 측면에서 볼 때 이와 같은 일본의 역사와 문화 그리고 세계관 속에서도 하나님을 알만한 것이 있음을 발견하게 됨으로써 선교적인 가능성을 확인할 수 있었다. 따라서 필자는 이러한 선교적 가능성을 통해 일본의 복음화를 위한 효과적인 선교전략으로써 엘렝틱스에 관한 전략을 제시하였다. 우선 일반은총적 측면에서 다섯 가지 자력점을 통해 선교의 접촉점을 찾는 것이 매우 중요하다. 뿐만 아니라 사례연구를 통해 일본 현지교회와 한국인 선교사 교회의 케리그마(Kerygma)를 통한 상황화와 엘렝틱스에 관한 연구를 진행한 결과 양쪽 모두 상황화에 있어서는 지나친 수용자 중심과 변증적인 설교로 치우쳐 있다는 것을 알게 되었고, 엘렝틱스와 관련된 설교의 비중이 지나치게 낮은 것으로 나타났다. 따라서 필자는 다음과 같은 전략을 제시하였다. 첫째, 엘렝틱스의 성경적 기초에 관해 살펴 본 후, 엘렝틱스를 위한 케리그마의 상황화에 대해 언급하였다. 두 번째는 엘렝틱스의 적용을 위한 전략으로 일본의 문화와 세계관 속에 내재해 있는 우상숭배적 요소와 함께 죄의 요소를 드러내기 위해 중간영역에 대한 엘렝틱스를 제시하였다. 세 번째는 엘렝틱스의 지속적인 적용과 계승을 위해 일본의 문화와 세계관을 가장 잘 파악하고 접근할 수 있는 현지지도자를 세우는 일에 대한 장단기적인 차원에서 제시하였다. 그리고 하나님의 주권을 인정하고 권위 있는 말씀에 순종함으로써 수행되는 영적전쟁에 대한 엘렝틱스에 대해서도 살펴보았다. 마지막으로는 성경적인 영적 전쟁을 통한 엘렝틱스에 관해 제시하였다. 그리고 엘렝틱스의 배타성에 관한 문제를 어떻게 해결할 것인가에 대한 대안으로 성육신적 선교에 대해 언급함으로써 본 연구를 마무리 하였다.
I have conducted research on the mission strategy of the Elentics for the evangelization of Japan through the analysis of Japanese history, culture and worldview. In particular, Japanese culture has become unique as it has many sub-cultures that have been introduced through the Chinese continent or ...
I have conducted research on the mission strategy of the Elentics for the evangelization of Japan through the analysis of Japanese history, culture and worldview. In particular, Japanese culture has become unique as it has many sub-cultures that have been introduced through the Chinese continent or the Korean Peninsula due to its geopolitical characteristics, and as such the culture has become a habit or a mixture of traditional Japanese culture. These different elements of cultures, closely related to the lives of the Japanese, formed a pragmatic present worldview, a pan-theological religious view and in the future life of Buddhist. This view of the world has had a negative impact on Japanese mission and evangelization, as it conflicts with the biblical view of the world. However, from the general point of view of God's grace, I found that there was something to know about God in the history, culture, and worldviews of Japan. so I was able to confirm the possibility of missionary work. Therefore, through these missionary possibilities, I presented a strategy regarding the Elentics as an effective missionary strategy for the evangelization of Japan. First of all, it is very important to find a point of contact for missionary work through five magnetic points in terms of common grace. In addition, after conducting a case study on the situation and elentics through the kerygma of the Japanese local church and the Korean missionary church, both found that the proportion of sermons related to the Elentics was too low, and both sides were biased toward excessive receptivity and dialectical sermons in the context of the situation. Therefore, I presented the following strategies: First, after looking at the biblical foundations of the Elantics, I mentioned the situation of Kerigma for the Elantics. The second was the strategy for the application of the Elentics, which presented the Elantics to reveal elements of sin along with idolatry elements inherent in Japanese culture and worldview. The third was presented on a short and long-term basis for establishing a local leader who could best grasp and access Japanese culture and world views for the continued application and succession of the Elentics. Finally, I presented the Elentics through the biblical spiritual warfare. And this study was concluded by referring to incarnational mission work as an alternative to how to solve the problem of the exclusivity of the Elentics.
I have conducted research on the mission strategy of the Elentics for the evangelization of Japan through the analysis of Japanese history, culture and worldview. In particular, Japanese culture has become unique as it has many sub-cultures that have been introduced through the Chinese continent or the Korean Peninsula due to its geopolitical characteristics, and as such the culture has become a habit or a mixture of traditional Japanese culture. These different elements of cultures, closely related to the lives of the Japanese, formed a pragmatic present worldview, a pan-theological religious view and in the future life of Buddhist. This view of the world has had a negative impact on Japanese mission and evangelization, as it conflicts with the biblical view of the world. However, from the general point of view of God's grace, I found that there was something to know about God in the history, culture, and worldviews of Japan. so I was able to confirm the possibility of missionary work. Therefore, through these missionary possibilities, I presented a strategy regarding the Elentics as an effective missionary strategy for the evangelization of Japan. First of all, it is very important to find a point of contact for missionary work through five magnetic points in terms of common grace. In addition, after conducting a case study on the situation and elentics through the kerygma of the Japanese local church and the Korean missionary church, both found that the proportion of sermons related to the Elentics was too low, and both sides were biased toward excessive receptivity and dialectical sermons in the context of the situation. Therefore, I presented the following strategies: First, after looking at the biblical foundations of the Elantics, I mentioned the situation of Kerigma for the Elantics. The second was the strategy for the application of the Elentics, which presented the Elantics to reveal elements of sin along with idolatry elements inherent in Japanese culture and worldview. The third was presented on a short and long-term basis for establishing a local leader who could best grasp and access Japanese culture and world views for the continued application and succession of the Elentics. Finally, I presented the Elentics through the biblical spiritual warfare. And this study was concluded by referring to incarnational mission work as an alternative to how to solve the problem of the exclusivity of the Elentics.
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