불법 이민은 국제 혼란의 예측 가능한 영향으로 나타났지만 이 문제의 차이점에 영향을 미치는 요인은 아직 많이 연구되지 않았다. 본 연구는 수용자의 성별과 연령에 따라 광고태도 및 행동의도에 대한 유머소구를 기반으로 한 공익광고의 효과를 조사하기 위한 것이다. 본 연구에서는 총 129명의 외국인 유학생과 베트남 근로자를 대상으로 설문조사를 실시하였다. 리커트(Likert) 유형 척도를 이용하여 5점의 수준으로 측정하였다. 본 연구의 핵심 목적은 성별(남성과 여성), 연령(30세 미만과 30세 이상)에 따라 유머소구를 이용한 불법이민 예방 공익광고의 광고태도와 행동의도를 명확하게 하는 것이었다. 광고효과를 측정하기 위하여 유머소구에 기초한 인쇄된 공익광고의 샘플이 만들어졌다. ...
불법 이민은 국제 혼란의 예측 가능한 영향으로 나타났지만 이 문제의 차이점에 영향을 미치는 요인은 아직 많이 연구되지 않았다. 본 연구는 수용자의 성별과 연령에 따라 광고태도 및 행동의도에 대한 유머소구를 기반으로 한 공익광고의 효과를 조사하기 위한 것이다. 본 연구에서는 총 129명의 외국인 유학생과 베트남 근로자를 대상으로 설문조사를 실시하였다. 리커트(Likert) 유형 척도를 이용하여 5점의 수준으로 측정하였다. 본 연구의 핵심 목적은 성별(남성과 여성), 연령(30세 미만과 30세 이상)에 따라 유머소구를 이용한 불법이민 예방 공익광고의 광고태도와 행동의도를 명확하게 하는 것이었다. 광고효과를 측정하기 위하여 유머소구에 기초한 인쇄된 공익광고의 샘플이 만들어졌다. SPSS 20.0을 사용하여 기술통계 및 T검증을 실시하였다. 연구결과는 남성보다 여성 수용자에게 더 높게 나타났고, 30세 미만의 사람들은 30세 이상의 사람들보다 불법이민 예방 공익광고에 이용되는 유머소구의 영향을 더 많이 받았다. 이러한 연구결과를 바탕으로 본 연구는 공익광고 연구의 한계점 및 향후 연구 방향에 관한 실질적인 요점을 논의하였다.
불법 이민은 국제 혼란의 예측 가능한 영향으로 나타났지만 이 문제의 차이점에 영향을 미치는 요인은 아직 많이 연구되지 않았다. 본 연구는 수용자의 성별과 연령에 따라 광고태도 및 행동의도에 대한 유머소구를 기반으로 한 공익광고의 효과를 조사하기 위한 것이다. 본 연구에서는 총 129명의 외국인 유학생과 베트남 근로자를 대상으로 설문조사를 실시하였다. 리커트(Likert) 유형 척도를 이용하여 5점의 수준으로 측정하였다. 본 연구의 핵심 목적은 성별(남성과 여성), 연령(30세 미만과 30세 이상)에 따라 유머소구를 이용한 불법이민 예방 공익광고의 광고태도와 행동의도를 명확하게 하는 것이었다. 광고효과를 측정하기 위하여 유머소구에 기초한 인쇄된 공익광고의 샘플이 만들어졌다. SPSS 20.0을 사용하여 기술통계 및 T검증을 실시하였다. 연구결과는 남성보다 여성 수용자에게 더 높게 나타났고, 30세 미만의 사람들은 30세 이상의 사람들보다 불법이민 예방 공익광고에 이용되는 유머소구의 영향을 더 많이 받았다. 이러한 연구결과를 바탕으로 본 연구는 공익광고 연구의 한계점 및 향후 연구 방향에 관한 실질적인 요점을 논의하였다.
Illegal Immigration has emerged as a predictable influence of international chaos, however, factors underlying the differences in this problem have not been explored. This study is to investigate the effect of public advertising based on humor appeal on attitude and behavioral intention receivers wi...
Illegal Immigration has emerged as a predictable influence of international chaos, however, factors underlying the differences in this problem have not been explored. This study is to investigate the effect of public advertising based on humor appeal on attitude and behavioral intention receivers with different gender and age level. The study involved 129 receivers (international students and Vietnamese workers) with a Likert type scale of five levels. The core results of the study were to clarify the advertising attitude and behavioral intention of illegal immigration prevention public service advertisement using humor appeal. In order to measure the advertising effectiveness, a sample of printed public service advertisements based on humor appeals was made. SPSS 20.0 statistical procedure, technical statistics, and T verification were used as the statistical tools of this study. The results of the study were higher in female than male receivers, and people below 30 were highly affected more by humor appeal used in illegal immigration prevention public service advertisement than in people older than the 30s. Based on these findings, this study discussed practical points regarding advertising, research boundaries, and future research directions.
Illegal Immigration has emerged as a predictable influence of international chaos, however, factors underlying the differences in this problem have not been explored. This study is to investigate the effect of public advertising based on humor appeal on attitude and behavioral intention receivers with different gender and age level. The study involved 129 receivers (international students and Vietnamese workers) with a Likert type scale of five levels. The core results of the study were to clarify the advertising attitude and behavioral intention of illegal immigration prevention public service advertisement using humor appeal. In order to measure the advertising effectiveness, a sample of printed public service advertisements based on humor appeals was made. SPSS 20.0 statistical procedure, technical statistics, and T verification were used as the statistical tools of this study. The results of the study were higher in female than male receivers, and people below 30 were highly affected more by humor appeal used in illegal immigration prevention public service advertisement than in people older than the 30s. Based on these findings, this study discussed practical points regarding advertising, research boundaries, and future research directions.
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