오보에 연주자라면, 베토벤(Ludwig van Beethoven 1770~1827)의 교향곡을 많이 접해 보았을 것이다. 그리고「 교향곡 3번」2 악장은 오케스트라 시험을 볼 때 자주 지정되는 만큼 오보에의 솔로 부분이 중요하다는 것을 알 수 있다. 고전주의 시대의 오보에는 어떤 역할 이였을까? 2악장 선율에서 오보에는 어떤 기능일까? 먼저, 고전주의 시대까지 오보에를 알아보기 위하여 오보에의 유래와 악기의 특성과 쓰임을 살펴본다. 그리고 고전시대의 작곡가들 하이든, 모차르트, 베토벤까지 목관의 사용 변화와 기능을 알아본다.
고대 그리스 목관악기, 아울로스(Aulos)로 시작된 오보에는 목가적이면서도 독특한 소리인 특징으로 독주악기로 많이 사용되었다. 완전한 고전주의 시대의 오케스트라가 구축되기 전, 초기까지는 오보에는 현악기와 오블리가토(obbligato) 방식으로 쓰이며 중요한 선율을 연주했다. 그리고 그 당시 목관의 쓰임은 하나의 공동체 형태로 현악기의 대립구조 형식으로 사용되었다. 점차 악기들이 개량되면서, 주요 선율을 도맡았던 오보에의 솔로가 조금씩 클라리넷으로 대체가 되기 시작했다. 그리고 많은 작곡가들이 ...
오보에 연주자라면, 베토벤(Ludwig van Beethoven 1770~1827)의 교향곡을 많이 접해 보았을 것이다. 그리고「 교향곡 3번」2 악장은 오케스트라 시험을 볼 때 자주 지정되는 만큼 오보에의 솔로 부분이 중요하다는 것을 알 수 있다. 고전주의 시대의 오보에는 어떤 역할 이였을까? 2악장 선율에서 오보에는 어떤 기능일까? 먼저, 고전주의 시대까지 오보에를 알아보기 위하여 오보에의 유래와 악기의 특성과 쓰임을 살펴본다. 그리고 고전시대의 작곡가들 하이든, 모차르트, 베토벤까지 목관의 사용 변화와 기능을 알아본다.
고대 그리스 목관악기, 아울로스(Aulos)로 시작된 오보에는 목가적이면서도 독특한 소리인 특징으로 독주악기로 많이 사용되었다. 완전한 고전주의 시대의 오케스트라가 구축되기 전, 초기까지는 오보에는 현악기와 오블리가토(obbligato) 방식으로 쓰이며 중요한 선율을 연주했다. 그리고 그 당시 목관의 쓰임은 하나의 공동체 형태로 현악기의 대립구조 형식으로 사용되었다. 점차 악기들이 개량되면서, 주요 선율을 도맡았던 오보에의 솔로가 조금씩 클라리넷으로 대체가 되기 시작했다. 그리고 많은 작곡가들이 오케스트레이션(Orchestration)을 여러 시도를 통해 목관들의 쓰임의 폭이 넓어졌다. 이것을 바탕으로 본 논문의 후반부에서는「교향곡 3번」2악장을 구조 분석을 통해 목관악기 중 오보에에게 선율이 중점적으로 들어간 것을 확인 하며 악기간의 관계를 알아본다. 그리고 악장 안에서 오보에의 기능을 연구하여 선율에 대한 어울리는 연주를 고려한다.
오보에 연주자라면, 베토벤(Ludwig van Beethoven 1770~1827)의 교향곡을 많이 접해 보았을 것이다. 그리고「 교향곡 3번」2 악장은 오케스트라 시험을 볼 때 자주 지정되는 만큼 오보에의 솔로 부분이 중요하다는 것을 알 수 있다. 고전주의 시대의 오보에는 어떤 역할 이였을까? 2악장 선율에서 오보에는 어떤 기능일까? 먼저, 고전주의 시대까지 오보에를 알아보기 위하여 오보에의 유래와 악기의 특성과 쓰임을 살펴본다. 그리고 고전시대의 작곡가들 하이든, 모차르트, 베토벤까지 목관의 사용 변화와 기능을 알아본다.
고대 그리스 목관악기, 아울로스(Aulos)로 시작된 오보에는 목가적이면서도 독특한 소리인 특징으로 독주악기로 많이 사용되었다. 완전한 고전주의 시대의 오케스트라가 구축되기 전, 초기까지는 오보에는 현악기와 오블리가토(obbligato) 방식으로 쓰이며 중요한 선율을 연주했다. 그리고 그 당시 목관의 쓰임은 하나의 공동체 형태로 현악기의 대립구조 형식으로 사용되었다. 점차 악기들이 개량되면서, 주요 선율을 도맡았던 오보에의 솔로가 조금씩 클라리넷으로 대체가 되기 시작했다. 그리고 많은 작곡가들이 오케스트레이션(Orchestration)을 여러 시도를 통해 목관들의 쓰임의 폭이 넓어졌다. 이것을 바탕으로 본 논문의 후반부에서는「교향곡 3번」2악장을 구조 분석을 통해 목관악기 중 오보에에게 선율이 중점적으로 들어간 것을 확인 하며 악기간의 관계를 알아본다. 그리고 악장 안에서 오보에의 기능을 연구하여 선율에 대한 어울리는 연주를 고려한다.
If you were an oboe player, you would have played Beethoven's symphonies a lot. In addition, the solo part of the oboe is important as the Second movement of Symphony No. 3 is often designated when taking orchestra tests. What is the role of the oboe in classical period? What is the function of the ...
If you were an oboe player, you would have played Beethoven's symphonies a lot. In addition, the solo part of the oboe is important as the Second movement of Symphony No. 3 is often designated when taking orchestra tests. What is the role of the oboe in classical period? What is the function of the oboe in the second movement melody? we examine the origin of oboe and the characteristics and use of musical instruments to identify oboe until the classical period. And classical composers Haydn, Mozart, and Beethoven look at the changes and functions of the woodwind. The oboe, which began with the ancient Greek woodwind, "Aulos", was widely used as a solo instrument with idyllic and distinctive sounds. Before the establishment of a complete classical orchestra, the oboe played important melodies with strings as obbligato style. At that time, the woodwind was used as a community structure for string instruments. As the instruments gradually improved, oboe's solo, which was in charge of the main melody, gradually began to be dealt with as a clarinet. Many composers have attempted orchestration and expanded the use of woodwind. Based on this, the last part of this paper, the second movement of Symphony No. 3, is analyzed to confirm that the melody is focused on oboe among woodwind instruments, and to find out the relationship between instruments. We also study the function of oboe in the movement and consider a fitting performance of the melody.
If you were an oboe player, you would have played Beethoven's symphonies a lot. In addition, the solo part of the oboe is important as the Second movement of Symphony No. 3 is often designated when taking orchestra tests. What is the role of the oboe in classical period? What is the function of the oboe in the second movement melody? we examine the origin of oboe and the characteristics and use of musical instruments to identify oboe until the classical period. And classical composers Haydn, Mozart, and Beethoven look at the changes and functions of the woodwind. The oboe, which began with the ancient Greek woodwind, "Aulos", was widely used as a solo instrument with idyllic and distinctive sounds. Before the establishment of a complete classical orchestra, the oboe played important melodies with strings as obbligato style. At that time, the woodwind was used as a community structure for string instruments. As the instruments gradually improved, oboe's solo, which was in charge of the main melody, gradually began to be dealt with as a clarinet. Many composers have attempted orchestration and expanded the use of woodwind. Based on this, the last part of this paper, the second movement of Symphony No. 3, is analyzed to confirm that the melody is focused on oboe among woodwind instruments, and to find out the relationship between instruments. We also study the function of oboe in the movement and consider a fitting performance of the melody.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.