[학위논문]호텔업의 High-technology 적용이 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향연구 : AI, VR, AR, Real-time 중심으로 A Study on the Effect of High Technology Application of Hotel Industry on Customer Satisfaction and Revisit Intention Focusing on AI, VR, AR, Real-time system원문보기
서비스산업의 선도자로서, 호텔은 미래 여행업 시장의 표현이 다양한 주목을 받았다. 특히 2020 년 코로나바이러스 발생후에 이런 인공지능과 가상현실 기술의 중요성을 드러났다. 국내외의 경제 발전하면서, 빅데이타 및 대경제 영향 하는 시대 배경에서 호텔업도 전통호텔에서 현대 서비스 산업까지 전환해야 하는 것을 직면하고 있다. 그래서 호텔 인공지능, 가상현실, ...
서비스산업의 선도자로서, 호텔은 미래 여행업 시장의 표현이 다양한 주목을 받았다. 특히 2020 년 코로나바이러스 발생후에 이런 인공지능과 가상현실 기술의 중요성을 드러났다. 국내외의 경제 발전하면서, 빅데이타 및 대경제 영향 하는 시대 배경에서 호텔업도 전통호텔에서 현대 서비스 산업까지 전환해야 하는 것을 직면하고 있다. 그래서 호텔 인공지능, 가상현실, 증강현실 및 Real-time 기술은 호텔의 인공지능과 편안한 숙박 체험을 결합에 대한 도움이 된다. 손님은 서비스 중에서 하이테크놀로지(High Technology) 제공 하는 인공지능과 편리 를 즐길 수 있다. 본 논문은 연구 실재를 결합하여 미래 시장 호텔업의 발전 을 분석하고, 새로운 형태의 호텔의 비즈니스 모텔도 참고 가치를 제공된다.
서비스산업의 선도자로서, 호텔은 미래 여행업 시장의 표현이 다양한 주목을 받았다. 특히 2020 년 코로나바이러스 발생후에 이런 인공지능과 가상현실 기술의 중요성을 드러났다. 국내외의 경제 발전하면서, 빅데이타 및 대경제 영향 하는 시대 배경에서 호텔업도 전통호텔에서 현대 서비스 산업까지 전환해야 하는 것을 직면하고 있다. 그래서 호텔 인공지능, 가상현실, 증강현실 및 Real-time 기술은 호텔의 인공지능과 편안한 숙박 체험을 결합에 대한 도움이 된다. 손님은 서비스 중에서 하이테크놀로지(High Technology) 제공 하는 인공지능과 편리 를 즐길 수 있다. 본 논문은 연구 실재를 결합하여 미래 시장 호텔업의 발전 을 분석하고, 새로운 형태의 호텔의 비즈니스 모텔도 참고 가치를 제공된다.
This paper establishes sensory, emotional, cognitive, behavioral, and relational modules as independent variables among the five experience modules of the strategic experience module presented by Bernd H. Schmitt. Furthermore, customer cognitive and emotional satisfaction act as parameters. We will ...
This paper establishes sensory, emotional, cognitive, behavioral, and relational modules as independent variables among the five experience modules of the strategic experience module presented by Bernd H. Schmitt. Furthermore, customer cognitive and emotional satisfaction act as parameters. We will conduct an empirical analysis of the client's revisit intention as a dependent variable. This paper establishes a research model according to these variables. In this work, we statistically process completed questionnaires and conduct empirical analysis using the SPSS statistical program to verify the hypotheses being established with effective samples obtained through online surveys. And through analysis, sensory, cognitive, behavioral, and relational experiences in this paper influence cognitive satisfaction, while sensory, emotional, behavioral, and relational experiences influence emotional satisfaction. Cognitive and emotional satisfaction verified hypotheses that affect the intention of revisiting.
This paper establishes sensory, emotional, cognitive, behavioral, and relational modules as independent variables among the five experience modules of the strategic experience module presented by Bernd H. Schmitt. Furthermore, customer cognitive and emotional satisfaction act as parameters. We will conduct an empirical analysis of the client's revisit intention as a dependent variable. This paper establishes a research model according to these variables. In this work, we statistically process completed questionnaires and conduct empirical analysis using the SPSS statistical program to verify the hypotheses being established with effective samples obtained through online surveys. And through analysis, sensory, cognitive, behavioral, and relational experiences in this paper influence cognitive satisfaction, while sensory, emotional, behavioral, and relational experiences influence emotional satisfaction. Cognitive and emotional satisfaction verified hypotheses that affect the intention of revisiting.
주제어
#High-technology AI VR AR Real-time system Customer Satisfaction Revisit Intention Strategic Experiential Module (SEMs)
학위논문 정보
저자
LI JIARONG
학위수여기관
경희대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
호텔경영학과
지도교수
신홍철
발행연도
2021
총페이지
III , 81p
키워드
High-technology AI VR AR Real-time system Customer Satisfaction Revisit Intention Strategic Experiential Module (SEMs)
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