전자 상거래가 급속히 발전해오며, 2019 년은 “전자 상거래 라이브 원년”으로 알려져 있다. 한편, 실제 소매는 2020년 이후 코로나19로 인해 위기를 겪어왔다. 이러한 상황에서 기업과 개인의 전략은 새로이 바뀔 필요성이 제기되었다. 라이브 커머스는, 경제 소비를 촉진하는 원동력 중 하나가 되는 새로운 소매방식으로, 대중의 이목을 끌고 있는 중요한 사회적 주제중 하나가 되었다. 따라서 본 연구에서는, 코로나19 하 인터넷 라이브 커머스의 특성이 소비자 구매행동에 미치는 영향을 조사하기 위한 설문지를 배포하였으며, 284건의 유효 설문지를 회수하였다. 또한 이를 ...
전자 상거래가 급속히 발전해오며, 2019 년은 “전자 상거래 라이브 원년”으로 알려져 있다. 한편, 실제 소매는 2020년 이후 코로나19로 인해 위기를 겪어왔다. 이러한 상황에서 기업과 개인의 전략은 새로이 바뀔 필요성이 제기되었다. 라이브 커머스는, 경제 소비를 촉진하는 원동력 중 하나가 되는 새로운 소매방식으로, 대중의 이목을 끌고 있는 중요한 사회적 주제중 하나가 되었다. 따라서 본 연구에서는, 코로나19 하 인터넷 라이브 커머스의 특성이 소비자 구매행동에 미치는 영향을 조사하기 위한 설문지를 배포하였으며, 284건의 유효 설문지를 회수하였다. 또한 이를 SPSS 26.0으로 기술적 통계분석, 신뢰도와 타당도 분석, 상관 분석 및 회귀분석을 행하여 다음과 같은 결론을 도출했다. 첫째, 라이브 커머스의 접근성은, 즐거움 선행 연구를 통해 인터넷 라이브 커머스 쇼핑의 상품의 접근성, 플랫폼 사용 용이성 및 유용성 세 가지 특성이 소비자 구매 행동에 미치는 영향을 분석했다. 국내외 문헌을 정리를 통해 이 논문의 이론적 배경을 구성하고 연구의 가설과 모델을 제시한다.설문지를 설계하여 라이브 커머스 쇼핑의 특성이 소비자의 구매 행동에 미치는 영향을 탐구한다.및 신뢰에 긍정적인 영향을 미치며, 각성에 긍정적인 영향을 미친다고 결론이 내릴 수 없다. 둘째,용이성은 즐거움, 신뢰에 긍정적인 영향을 미치다.유용성은 각성,즐거움, 신뢰에 현전하고 긍정적인 영향을 미친다. 셋째,라이브 커머스 쇼핑에서 즐거움 및 즐거움은 소비자의 충동 구매에 긍정적인 영향을 미친다.즐거움과 신뢰가 소비자의 목적 구매에 긍정적인 영향을 미친다.
전자 상거래가 급속히 발전해오며, 2019 년은 “전자 상거래 라이브 원년”으로 알려져 있다. 한편, 실제 소매는 2020년 이후 코로나19로 인해 위기를 겪어왔다. 이러한 상황에서 기업과 개인의 전략은 새로이 바뀔 필요성이 제기되었다. 라이브 커머스는, 경제 소비를 촉진하는 원동력 중 하나가 되는 새로운 소매방식으로, 대중의 이목을 끌고 있는 중요한 사회적 주제중 하나가 되었다. 따라서 본 연구에서는, 코로나19 하 인터넷 라이브 커머스의 특성이 소비자 구매행동에 미치는 영향을 조사하기 위한 설문지를 배포하였으며, 284건의 유효 설문지를 회수하였다. 또한 이를 SPSS 26.0으로 기술적 통계분석, 신뢰도와 타당도 분석, 상관 분석 및 회귀분석을 행하여 다음과 같은 결론을 도출했다. 첫째, 라이브 커머스의 접근성은, 즐거움 선행 연구를 통해 인터넷 라이브 커머스 쇼핑의 상품의 접근성, 플랫폼 사용 용이성 및 유용성 세 가지 특성이 소비자 구매 행동에 미치는 영향을 분석했다. 국내외 문헌을 정리를 통해 이 논문의 이론적 배경을 구성하고 연구의 가설과 모델을 제시한다.설문지를 설계하여 라이브 커머스 쇼핑의 특성이 소비자의 구매 행동에 미치는 영향을 탐구한다.및 신뢰에 긍정적인 영향을 미치며, 각성에 긍정적인 영향을 미친다고 결론이 내릴 수 없다. 둘째,용이성은 즐거움, 신뢰에 긍정적인 영향을 미치다.유용성은 각성,즐거움, 신뢰에 현전하고 긍정적인 영향을 미친다. 셋째,라이브 커머스 쇼핑에서 즐거움 및 즐거움은 소비자의 충동 구매에 긍정적인 영향을 미친다.즐거움과 신뢰가 소비자의 목적 구매에 긍정적인 영향을 미친다.
With the rapid development of e-commerce, 2019 is known as the "first year of e-commerce live."And in 2020, COVID-19 is suffering from actual sleeves. Companies and individuals should change their minds.Live commerce has become one of the popular and important social topics as a new retail method.It...
With the rapid development of e-commerce, 2019 is known as the "first year of e-commerce live."And in 2020, COVID-19 is suffering from actual sleeves. Companies and individuals should change their minds.Live commerce has become one of the popular and important social topics as a new retail method.It becomes one of the driving forces behind economic consumption. Therefore, COVID-19 analyzed the effects of three characteristics of accessibility and usefulness of products in Internet live commerce shopping on consumer purchasing behavior through previous studies on the characteristics of Internet live commerce.Through organizing domestic and foreign literature, the theoretical background of this paper is constructed and hypotheses and models of research are presented.Design a questionnaire to explore the effect of the characteristics of live commerce shopping on consumers' purchasing behavior. The questionnaire was distributed and 284 valid questionnaires were collected to derive technical statistical analysis, reliability and validity analysis, correlation analysis, and regression analysis with SPSS 26.0.The following conclusions were drawn. First, it cannot be concluded that the accessibility of live commerce has a positive effect on pleasure and trust, and a positive effect on awakening. Second, ease has a sensible and positive effect on pleasure and trust.Usefulness has a sensible and positive effect on awakening, enjoyment, and trust. Third, in live commerce shopping, pleasure and enjoyment have a positive effect on consumers' impulse purchases.Pleasure and trust have a positive effect on consumers' purpose purchases.
With the rapid development of e-commerce, 2019 is known as the "first year of e-commerce live."And in 2020, COVID-19 is suffering from actual sleeves. Companies and individuals should change their minds.Live commerce has become one of the popular and important social topics as a new retail method.It becomes one of the driving forces behind economic consumption. Therefore, COVID-19 analyzed the effects of three characteristics of accessibility and usefulness of products in Internet live commerce shopping on consumer purchasing behavior through previous studies on the characteristics of Internet live commerce.Through organizing domestic and foreign literature, the theoretical background of this paper is constructed and hypotheses and models of research are presented.Design a questionnaire to explore the effect of the characteristics of live commerce shopping on consumers' purchasing behavior. The questionnaire was distributed and 284 valid questionnaires were collected to derive technical statistical analysis, reliability and validity analysis, correlation analysis, and regression analysis with SPSS 26.0.The following conclusions were drawn. First, it cannot be concluded that the accessibility of live commerce has a positive effect on pleasure and trust, and a positive effect on awakening. Second, ease has a sensible and positive effect on pleasure and trust.Usefulness has a sensible and positive effect on awakening, enjoyment, and trust. Third, in live commerce shopping, pleasure and enjoyment have a positive effect on consumers' impulse purchases.Pleasure and trust have a positive effect on consumers' purpose purchases.
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