복식은 신체의 보온이라는 실용적인 기능과 함께 정치, 경제, 문화, 관습, 미학적 가치관 등 다양한 의미를 갖고 있다. 또한 인류의 물질 및 정신적 생활의 종합적인 특징을 드러내기도 한다. 복식은 가시적인 외형적인 사물로서, 일정한 형식과 뚜렷한 시대적 특징을 보인다. 아울러, 외형적 특징을 통해 입는 인물의 관념을 전달하거나 언어와는 또 다른 의미를 던지기도 한다. 제도와 오랜 시간에 걸쳐 형성된 관념 등을 통해 이루어진 무언의 교류는 메시지와 의미, 정보를 전달하기도 한다. 이에 본 연구는 청나라 시기 복식의 형태적 특징을 고증하고 정리하고자 한다. 이와 동시에, 중국 청나라 시기를 배경으로 하는 두 드라마 <견환전>, <여의전>의 복식 스타일, 색상 등에 대한 청나라 시기 복식의 형태적 특징과 영향을 다각도로 재현하고자 한다. 중국 복식 제도의 형성 및 발전에 따라 복잡 다변한 형태와 신분·계급별 차이에 따른 제약 등 많은 과정을 거치며, 청나라 복식의 형태는 복잡하게 나타난다. 따라서, 본 논문은 전장 제도(典章制度: 한 나라의 제도와 문물, 장전, 전문), 형태의 지속 및 계승이 비교적 잘 보전 되어있는 황실 복식을 주요 연구 대상으로 삼았다. 본 연구는 드라마 <견환전>, <여의전>의 복식 비교를 중심으로, 구체적으로는 청나라 복식과 드라마에서 나타나는 복식의 비교, 드라마와 현실의 복식 비교를 통한 구체적 특징 정리 등을 진행한다. 본 연구는 역사적 자료를 바탕으로 중국 청나라 복식 문화와 인물 이미지를 살펴보고 복식의 표면적 특징으로 대표되는 심층적 및 시대적 의미를 탐구한다. 중국 청나라 복식 문화와 인물 형성의 독특함을 이해하기 위해, 본 연구는 청나라 시기를 배경으로 하는 사극 드라마 <견환전>과 <여의전> 속 인물 이미지 및 복식을 주요 연구 대상으로 삼았다. 아울러, <견환전>과 <여의전> 드라마 속 복식의 스타일, 색상, 인물 분장을 통해 청나라 복식과 인물 형성이 드라마 속 인물 이미지에 미친 영향을 분석한다. 그리고 연구 과정에서 드러난 예술적인 가공이라는 장점과 과도한 상업화라는 단점에 대한 견해를 제시한다. 본 연구는 총 7장으로 구성되어 있다. 제1장에서는 본 논문의 개요. 청나라 복식의 배경, 연구 방향의 가치와 의의에 대해 살펴본다. 청나라 복식 문화는 단순히 세계 의복 역사의 중요한 한 부분일 뿐만 아니라, 현대 의복 디자인과 발전에 있어 가치 있는 디자인 이념을 지니고 있다. 제2장에서는 본 논문의 주요 연구 대상 <견환전>과 <여의전>의 배경, 줄거리, 인물 성격 및 특징을 연구한다. <견환전>에서는 옹정제, 황후, 화비, 견환, 심미장 등 인물을 중심으로, <여의전>은 건륭제, 황후, 고귀비, 여의, 해란 등 인물을 중심으로 탐색한다. 제3장에서는 <견환전>과 <여의전>을 통해 역사적 자료와 드라마 속 복식의 전체적인 비교 및 분석을 진행한다. 역사적 자료를 통한 고증으로 청나라 복식을 그대로 재현해냈다고 하더라도 오늘날 시청자의 미학적 수요를 충족하기 위해서는 현대의 디자인 이념을 융합하여 복식의 일부를 수정할 필요가 있다. 제4장에서는 <견환전>과 <여의전>의 극중 인물 복식 색상 디자인과 역사적 자료 속 복식과의 비교·분석을 진행한다. 이를 통해 복식의 색상에 따른 인물 심리 및 변화, 인물 지위의 변화 등을 중점적으로 연구한다. 제5장에서는 <견환전>과 <여의전>의 극중 인물 복식 색상 디자인과 역사적 자료 속 복식과의 비교·분석를 진행한다. 이를 통해 극중 복식의 예술적 표현을 전달하고 인물 이미지에 대해 액세서리가 가지는 효과를 연구한다. 제6장에서는 청나라 복식의 가치에 대해 분석을 진행한다. 오늘날 복식에서 찾아볼 수 있는 청나라 복식의 디자인 요소, 현대 의상 디자인에 대한 청나라 복식 문화의 영향 및 역사적 요소, 현대 디자인 이념과의 결합 등에 대해 분석한다. 제7장은 결론으로서, <견환전>과 <여의전> 속 청나라 복식 요소와 분장의 응용이 갖는 중요성에 대해 분석한다. <견환전>과 <여의전>에 등장하는 복식과 분장은 당시 ...
복식은 신체의 보온이라는 실용적인 기능과 함께 정치, 경제, 문화, 관습, 미학적 가치관 등 다양한 의미를 갖고 있다. 또한 인류의 물질 및 정신적 생활의 종합적인 특징을 드러내기도 한다. 복식은 가시적인 외형적인 사물로서, 일정한 형식과 뚜렷한 시대적 특징을 보인다. 아울러, 외형적 특징을 통해 입는 인물의 관념을 전달하거나 언어와는 또 다른 의미를 던지기도 한다. 제도와 오랜 시간에 걸쳐 형성된 관념 등을 통해 이루어진 무언의 교류는 메시지와 의미, 정보를 전달하기도 한다. 이에 본 연구는 청나라 시기 복식의 형태적 특징을 고증하고 정리하고자 한다. 이와 동시에, 중국 청나라 시기를 배경으로 하는 두 드라마 <견환전>, <여의전>의 복식 스타일, 색상 등에 대한 청나라 시기 복식의 형태적 특징과 영향을 다각도로 재현하고자 한다. 중국 복식 제도의 형성 및 발전에 따라 복잡 다변한 형태와 신분·계급별 차이에 따른 제약 등 많은 과정을 거치며, 청나라 복식의 형태는 복잡하게 나타난다. 따라서, 본 논문은 전장 제도(典章制度: 한 나라의 제도와 문물, 장전, 전문), 형태의 지속 및 계승이 비교적 잘 보전 되어있는 황실 복식을 주요 연구 대상으로 삼았다. 본 연구는 드라마 <견환전>, <여의전>의 복식 비교를 중심으로, 구체적으로는 청나라 복식과 드라마에서 나타나는 복식의 비교, 드라마와 현실의 복식 비교를 통한 구체적 특징 정리 등을 진행한다. 본 연구는 역사적 자료를 바탕으로 중국 청나라 복식 문화와 인물 이미지를 살펴보고 복식의 표면적 특징으로 대표되는 심층적 및 시대적 의미를 탐구한다. 중국 청나라 복식 문화와 인물 형성의 독특함을 이해하기 위해, 본 연구는 청나라 시기를 배경으로 하는 사극 드라마 <견환전>과 <여의전> 속 인물 이미지 및 복식을 주요 연구 대상으로 삼았다. 아울러, <견환전>과 <여의전> 드라마 속 복식의 스타일, 색상, 인물 분장을 통해 청나라 복식과 인물 형성이 드라마 속 인물 이미지에 미친 영향을 분석한다. 그리고 연구 과정에서 드러난 예술적인 가공이라는 장점과 과도한 상업화라는 단점에 대한 견해를 제시한다. 본 연구는 총 7장으로 구성되어 있다. 제1장에서는 본 논문의 개요. 청나라 복식의 배경, 연구 방향의 가치와 의의에 대해 살펴본다. 청나라 복식 문화는 단순히 세계 의복 역사의 중요한 한 부분일 뿐만 아니라, 현대 의복 디자인과 발전에 있어 가치 있는 디자인 이념을 지니고 있다. 제2장에서는 본 논문의 주요 연구 대상 <견환전>과 <여의전>의 배경, 줄거리, 인물 성격 및 특징을 연구한다. <견환전>에서는 옹정제, 황후, 화비, 견환, 심미장 등 인물을 중심으로, <여의전>은 건륭제, 황후, 고귀비, 여의, 해란 등 인물을 중심으로 탐색한다. 제3장에서는 <견환전>과 <여의전>을 통해 역사적 자료와 드라마 속 복식의 전체적인 비교 및 분석을 진행한다. 역사적 자료를 통한 고증으로 청나라 복식을 그대로 재현해냈다고 하더라도 오늘날 시청자의 미학적 수요를 충족하기 위해서는 현대의 디자인 이념을 융합하여 복식의 일부를 수정할 필요가 있다. 제4장에서는 <견환전>과 <여의전>의 극중 인물 복식 색상 디자인과 역사적 자료 속 복식과의 비교·분석을 진행한다. 이를 통해 복식의 색상에 따른 인물 심리 및 변화, 인물 지위의 변화 등을 중점적으로 연구한다. 제5장에서는 <견환전>과 <여의전>의 극중 인물 복식 색상 디자인과 역사적 자료 속 복식과의 비교·분석를 진행한다. 이를 통해 극중 복식의 예술적 표현을 전달하고 인물 이미지에 대해 액세서리가 가지는 효과를 연구한다. 제6장에서는 청나라 복식의 가치에 대해 분석을 진행한다. 오늘날 복식에서 찾아볼 수 있는 청나라 복식의 디자인 요소, 현대 의상 디자인에 대한 청나라 복식 문화의 영향 및 역사적 요소, 현대 디자인 이념과의 결합 등에 대해 분석한다. 제7장은 결론으로서, <견환전>과 <여의전> 속 청나라 복식 요소와 분장의 응용이 갖는 중요성에 대해 분석한다. <견환전>과 <여의전>에 등장하는 복식과 분장은 당시 복식 디자인과 분장 등에 대한 재해석으로 볼 수 있다. 그리고 전통적 복식과 인물 이미지의 특징 등 틀에서 크게 벗어나지 않는 혁신과 재해석이 이루어져야 사극 속 전통 복식과 분장에 현대적 디자인 요소를 담아낼 수 있다. 본 연구는 <견환전>과 <여의전>의 복식 디자인과 제작으로 비롯된 사상적 가치에 중점을 두고 있으며, 이는 향후 제작될 드라마의 복식에 대한 문화적 가치를 제시하였다. 따라서, 드라마 속에서 나타난 청나라 복식과 분장은 반드시 본래의 청나라 복식 형태에 현대의 심미적 정취와 인물 형성의 수요에 따른 디자인 요소를 가미해야 한다. 이를 통해 역사를 계승하면서도 드라마 속 인물 이미지 및 TV 시장의 수요를 충족할 수 있다. 또한, 중국 전통 복식 문화에 대한 수준 높은 드라마 속 복식 제작의 영향을 객관적으로 고찰할 수 있다.
복식은 신체의 보온이라는 실용적인 기능과 함께 정치, 경제, 문화, 관습, 미학적 가치관 등 다양한 의미를 갖고 있다. 또한 인류의 물질 및 정신적 생활의 종합적인 특징을 드러내기도 한다. 복식은 가시적인 외형적인 사물로서, 일정한 형식과 뚜렷한 시대적 특징을 보인다. 아울러, 외형적 특징을 통해 입는 인물의 관념을 전달하거나 언어와는 또 다른 의미를 던지기도 한다. 제도와 오랜 시간에 걸쳐 형성된 관념 등을 통해 이루어진 무언의 교류는 메시지와 의미, 정보를 전달하기도 한다. 이에 본 연구는 청나라 시기 복식의 형태적 특징을 고증하고 정리하고자 한다. 이와 동시에, 중국 청나라 시기를 배경으로 하는 두 드라마 <견환전>, <여의전>의 복식 스타일, 색상 등에 대한 청나라 시기 복식의 형태적 특징과 영향을 다각도로 재현하고자 한다. 중국 복식 제도의 형성 및 발전에 따라 복잡 다변한 형태와 신분·계급별 차이에 따른 제약 등 많은 과정을 거치며, 청나라 복식의 형태는 복잡하게 나타난다. 따라서, 본 논문은 전장 제도(典章制度: 한 나라의 제도와 문물, 장전, 전문), 형태의 지속 및 계승이 비교적 잘 보전 되어있는 황실 복식을 주요 연구 대상으로 삼았다. 본 연구는 드라마 <견환전>, <여의전>의 복식 비교를 중심으로, 구체적으로는 청나라 복식과 드라마에서 나타나는 복식의 비교, 드라마와 현실의 복식 비교를 통한 구체적 특징 정리 등을 진행한다. 본 연구는 역사적 자료를 바탕으로 중국 청나라 복식 문화와 인물 이미지를 살펴보고 복식의 표면적 특징으로 대표되는 심층적 및 시대적 의미를 탐구한다. 중국 청나라 복식 문화와 인물 형성의 독특함을 이해하기 위해, 본 연구는 청나라 시기를 배경으로 하는 사극 드라마 <견환전>과 <여의전> 속 인물 이미지 및 복식을 주요 연구 대상으로 삼았다. 아울러, <견환전>과 <여의전> 드라마 속 복식의 스타일, 색상, 인물 분장을 통해 청나라 복식과 인물 형성이 드라마 속 인물 이미지에 미친 영향을 분석한다. 그리고 연구 과정에서 드러난 예술적인 가공이라는 장점과 과도한 상업화라는 단점에 대한 견해를 제시한다. 본 연구는 총 7장으로 구성되어 있다. 제1장에서는 본 논문의 개요. 청나라 복식의 배경, 연구 방향의 가치와 의의에 대해 살펴본다. 청나라 복식 문화는 단순히 세계 의복 역사의 중요한 한 부분일 뿐만 아니라, 현대 의복 디자인과 발전에 있어 가치 있는 디자인 이념을 지니고 있다. 제2장에서는 본 논문의 주요 연구 대상 <견환전>과 <여의전>의 배경, 줄거리, 인물 성격 및 특징을 연구한다. <견환전>에서는 옹정제, 황후, 화비, 견환, 심미장 등 인물을 중심으로, <여의전>은 건륭제, 황후, 고귀비, 여의, 해란 등 인물을 중심으로 탐색한다. 제3장에서는 <견환전>과 <여의전>을 통해 역사적 자료와 드라마 속 복식의 전체적인 비교 및 분석을 진행한다. 역사적 자료를 통한 고증으로 청나라 복식을 그대로 재현해냈다고 하더라도 오늘날 시청자의 미학적 수요를 충족하기 위해서는 현대의 디자인 이념을 융합하여 복식의 일부를 수정할 필요가 있다. 제4장에서는 <견환전>과 <여의전>의 극중 인물 복식 색상 디자인과 역사적 자료 속 복식과의 비교·분석을 진행한다. 이를 통해 복식의 색상에 따른 인물 심리 및 변화, 인물 지위의 변화 등을 중점적으로 연구한다. 제5장에서는 <견환전>과 <여의전>의 극중 인물 복식 색상 디자인과 역사적 자료 속 복식과의 비교·분석를 진행한다. 이를 통해 극중 복식의 예술적 표현을 전달하고 인물 이미지에 대해 액세서리가 가지는 효과를 연구한다. 제6장에서는 청나라 복식의 가치에 대해 분석을 진행한다. 오늘날 복식에서 찾아볼 수 있는 청나라 복식의 디자인 요소, 현대 의상 디자인에 대한 청나라 복식 문화의 영향 및 역사적 요소, 현대 디자인 이념과의 결합 등에 대해 분석한다. 제7장은 결론으로서, <견환전>과 <여의전> 속 청나라 복식 요소와 분장의 응용이 갖는 중요성에 대해 분석한다. <견환전>과 <여의전>에 등장하는 복식과 분장은 당시 복식 디자인과 분장 등에 대한 재해석으로 볼 수 있다. 그리고 전통적 복식과 인물 이미지의 특징 등 틀에서 크게 벗어나지 않는 혁신과 재해석이 이루어져야 사극 속 전통 복식과 분장에 현대적 디자인 요소를 담아낼 수 있다. 본 연구는 <견환전>과 <여의전>의 복식 디자인과 제작으로 비롯된 사상적 가치에 중점을 두고 있으며, 이는 향후 제작될 드라마의 복식에 대한 문화적 가치를 제시하였다. 따라서, 드라마 속에서 나타난 청나라 복식과 분장은 반드시 본래의 청나라 복식 형태에 현대의 심미적 정취와 인물 형성의 수요에 따른 디자인 요소를 가미해야 한다. 이를 통해 역사를 계승하면서도 드라마 속 인물 이미지 및 TV 시장의 수요를 충족할 수 있다. 또한, 중국 전통 복식 문화에 대한 수준 높은 드라마 속 복식 제작의 영향을 객관적으로 고찰할 수 있다.
Clothing not only has the practical function of keeping warm, but also carries many meanings in politics, economy, culture, aesthetics and customs. Clothing plays a role in disseminating information through silent communication through systems and conventional ideas. This study combs and researches ...
Clothing not only has the practical function of keeping warm, but also carries many meanings in politics, economy, culture, aesthetics and customs. Clothing plays a role in disseminating information through silent communication through systems and conventional ideas. This study combs and researches the characteristics of the clothing form of the Qing Dynasty, and restores their influence on the clothing style and color of the Qing Dynasty TV dramas Zhen Huan Zhuan and Ru yi Zhuan from multiple perspectives. Due to the complex form of clothing in the Qing Dynasty, the clothing system has experienced a long time from initial establishment to mature development, and the clothing form from chaos to hierarchy. Therefore, the main object of this paper is the Royal dress with strong inheritance of laws and regulations and dress form. Mainly through the comparative study of the costumes of the TV dramas “biography of Zhen Huan”and“biography of Ru Yi”, specifically, the costumes of the Qing Dynasty are compared with those of TV dramas, and the costumes of TV dramas are compared with those in reality to show their characteristics. Based on historical data, this study studies the clothing culture and character modeling of China's Qing Dynasty, and deeply excavates and displays the deep meaning and significance of the times represented by the surface characteristics of clothing. In order to facilitate the understanding of the uniqueness of China's Qing Dynasty clothing culture and character modeling, the author takes the character modeling and clothing display in the Qing Dynasty TV dramas biography of Zhen Huan and biography of Ru Yi as the starting point, and analyzes the influence of Qing Dynasty clothing and character modeling on the character modeling in TV dramas through the presentation of the style, color and character makeup of TV dramas, The advantages of artistic processing and the disadvantages of excessive pursuit of commercialization, and put forward the corresponding views. This study is divided into seven parts: 1. The first part, this chapter is an overview, which mainly expounds the background of clothing in the Qing Dynasty, the value and significance of the research direction. The clothing culture of the Qing Dynasty is not only an important part of the world clothing history, but also its design concept has acertain reference value for the design and development of modern clothing. 2. The second part in troduces the background, brief plot and character characteristics of the two TV dramas of Zhen Huan (2012) and Ru yi (2018). The characters mainly introduced and analyzed in the biography of Zhen Huan include Emperor Yongzheng, empress, imperial concubine Hua, Zhen Huan, Shen meizhuang, etc. the characters mainly introduced and analyzed in the biography of Ruyi include Emperor Qianlong, empress, imperial concubine Gao, Ruyi, Hailan, etc. 3. The third part makes a comprehensive comparative analysis of the historical data and the costumes in the TV dramas through the biography of Zhen Huan and the biography of Ru Yi. Finally, it comes to the conclusion that although the designer has restored some characteristics ofthecostumes of the Qing Dynasty in the historical data to agreat extent, in order to meet the aesthetic needs of the modern audience, he has also absorbed some modern design ideas, The clothing is designed and adjusted locally. 4. The fourth part makes a comprehensive cross comparison between the dress color design of the characters in the TV series biography of Zhen Huan and biography of Ru Yi and the historical data, and focuses on the important role of dress color in reflecting the psychological changes of the characters and the changes of the status of the characters in the drama. 5. The fifth part makes a comprehensive cross comparison between the character accessory modeling design and the historical data in the TV series biography of Zhen Huan and biography of Ruyi, and expounds the auxiliary role of accessory modeling in character modeling design while conveying the artistic expression of accessories in the play. 6. The sixth part expounds the value of clothing in the Qing Dynasty. This paper mainly analyzes the Qing Dynasty element design in modern clothing, the influence of Qing Dynasty clothing culture on modern fashion, and the combination concept of historical elements and modern modeling design. 7. The seventh part is the conclusion. This paper expounds the importance of dress elements and makeup application in the Qing Dynasty in the biography of Zhen Huan and the biography of Ruyi. The rationalization of design is also a further interpretation of ancient costume TV dramas. Only by Innovating without departing from the characteristics of traditional dress and character modeling, can we integrate modern design elements into more traditional dress and makeup in ancient costume TV dramas. This paper focuses on the valuable ideological enlightenment brought by the biography of Zhen Huan and the biography of Ru Yi to the costume design and production of TV dramas, and adds cultural gold to the costume creation of TV dramas in the future. Therefore, the presentation of Qing Dynasty costumes and makeup in TV drama sshould be based on the original Qing Dynasty costume modeling and designed in combination with modern aesthetic taste and the needs of characterization, so as to create a style that not only respects history, but also meets the needs of characterization in TV dramas and the market of TV industry. At the same time, it objectively examines the impact of high-quality TV drama costume modeling on Chinese traditional costume culture.
Clothing not only has the practical function of keeping warm, but also carries many meanings in politics, economy, culture, aesthetics and customs. Clothing plays a role in disseminating information through silent communication through systems and conventional ideas. This study combs and researches the characteristics of the clothing form of the Qing Dynasty, and restores their influence on the clothing style and color of the Qing Dynasty TV dramas Zhen Huan Zhuan and Ru yi Zhuan from multiple perspectives. Due to the complex form of clothing in the Qing Dynasty, the clothing system has experienced a long time from initial establishment to mature development, and the clothing form from chaos to hierarchy. Therefore, the main object of this paper is the Royal dress with strong inheritance of laws and regulations and dress form. Mainly through the comparative study of the costumes of the TV dramas “biography of Zhen Huan”and“biography of Ru Yi”, specifically, the costumes of the Qing Dynasty are compared with those of TV dramas, and the costumes of TV dramas are compared with those in reality to show their characteristics. Based on historical data, this study studies the clothing culture and character modeling of China's Qing Dynasty, and deeply excavates and displays the deep meaning and significance of the times represented by the surface characteristics of clothing. In order to facilitate the understanding of the uniqueness of China's Qing Dynasty clothing culture and character modeling, the author takes the character modeling and clothing display in the Qing Dynasty TV dramas biography of Zhen Huan and biography of Ru Yi as the starting point, and analyzes the influence of Qing Dynasty clothing and character modeling on the character modeling in TV dramas through the presentation of the style, color and character makeup of TV dramas, The advantages of artistic processing and the disadvantages of excessive pursuit of commercialization, and put forward the corresponding views. This study is divided into seven parts: 1. The first part, this chapter is an overview, which mainly expounds the background of clothing in the Qing Dynasty, the value and significance of the research direction. The clothing culture of the Qing Dynasty is not only an important part of the world clothing history, but also its design concept has acertain reference value for the design and development of modern clothing. 2. The second part in troduces the background, brief plot and character characteristics of the two TV dramas of Zhen Huan (2012) and Ru yi (2018). The characters mainly introduced and analyzed in the biography of Zhen Huan include Emperor Yongzheng, empress, imperial concubine Hua, Zhen Huan, Shen meizhuang, etc. the characters mainly introduced and analyzed in the biography of Ruyi include Emperor Qianlong, empress, imperial concubine Gao, Ruyi, Hailan, etc. 3. The third part makes a comprehensive comparative analysis of the historical data and the costumes in the TV dramas through the biography of Zhen Huan and the biography of Ru Yi. Finally, it comes to the conclusion that although the designer has restored some characteristics ofthecostumes of the Qing Dynasty in the historical data to agreat extent, in order to meet the aesthetic needs of the modern audience, he has also absorbed some modern design ideas, The clothing is designed and adjusted locally. 4. The fourth part makes a comprehensive cross comparison between the dress color design of the characters in the TV series biography of Zhen Huan and biography of Ru Yi and the historical data, and focuses on the important role of dress color in reflecting the psychological changes of the characters and the changes of the status of the characters in the drama. 5. The fifth part makes a comprehensive cross comparison between the character accessory modeling design and the historical data in the TV series biography of Zhen Huan and biography of Ruyi, and expounds the auxiliary role of accessory modeling in character modeling design while conveying the artistic expression of accessories in the play. 6. The sixth part expounds the value of clothing in the Qing Dynasty. This paper mainly analyzes the Qing Dynasty element design in modern clothing, the influence of Qing Dynasty clothing culture on modern fashion, and the combination concept of historical elements and modern modeling design. 7. The seventh part is the conclusion. This paper expounds the importance of dress elements and makeup application in the Qing Dynasty in the biography of Zhen Huan and the biography of Ruyi. The rationalization of design is also a further interpretation of ancient costume TV dramas. Only by Innovating without departing from the characteristics of traditional dress and character modeling, can we integrate modern design elements into more traditional dress and makeup in ancient costume TV dramas. This paper focuses on the valuable ideological enlightenment brought by the biography of Zhen Huan and the biography of Ru Yi to the costume design and production of TV dramas, and adds cultural gold to the costume creation of TV dramas in the future. Therefore, the presentation of Qing Dynasty costumes and makeup in TV drama sshould be based on the original Qing Dynasty costume modeling and designed in combination with modern aesthetic taste and the needs of characterization, so as to create a style that not only respects history, but also meets the needs of characterization in TV dramas and the market of TV industry. At the same time, it objectively examines the impact of high-quality TV drama costume modeling on Chinese traditional costume culture.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.