중국 지역스포츠축제 브랜드자산이 개최성과, 지역애착도 및 지역경쟁력에 미치는 영향 The effect of Chinese regional sports festival brand assets on hosting performance, regional attachment and regional competitiveness원문보기
본 연구의 목적은 중국지역 스포츠축제의 브랜드자산이 개최실적, 지역선호도 및 지역경쟁력에 미치는 영향을 검증하고 중국의 민족전통스포츠와 중국지역 스포츠축제의 발전에 기초자료를 제공하고자 한다본 연구는 중국 산서성 대학교 내 체육축제 참가자 및 각 지역사회 내 체육축제 동호인을 연구 대상으로 선정하였으며, 2020년 10월 8일부터 2020년 11월 12일까지 대학교 내 체육축제 참가자 및 각 지역사회 내 체육축제 동호인을 대상으로 설문 조사를 실시하였다중국 체육 축제 참가자 600명을 대상으로 편리를리 용하여 추상적인 법 자료 수집으로 587 유효 한 ...
본 연구의 목적은 중국지역 스포츠축제의 브랜드자산이 개최실적, 지역선호도 및 지역경쟁력에 미치는 영향을 검증하고 중국의 민족전통스포츠와 중국지역 스포츠축제의 발전에 기초자료를 제공하고자 한다본 연구는 중국 산서성 대학교 내 체육축제 참가자 및 각 지역사회 내 체육축제 동호인을 연구 대상으로 선정하였으며, 2020년 10월 8일부터 2020년 11월 12일까지 대학교 내 체육축제 참가자 및 각 지역사회 내 체육축제 동호인을 대상으로 설문 조사를 실시하였다중국 체육 축제 참가자 600명을 대상으로 편리를리 용하여 추상적인 법 자료 수집으로 587 유효 한 자료 분석 결과 본 연구에서 사용하는 분석에 사용 방법은 주파수 분석 탐지 요인 분석 신뢰도 상관관계 분석 및 다중 회귀 분석 등 우선 브랜드 자산 요소에서 브랜드 이미지 브랜드 가치브랜드 지명도 등을 개최에 대한 순서 성과 주요한 영향을 둘째, 브랜드 자산 요소에서 브랜드 인지도 브랜드 이미지 브랜드 가치 등의 순서로 지역에 대한 선호 도가 주로 영향을 셋째, 브랜드 자산 요소에서 브랜드 이미지 브랜드 가치 브랜드 인지 도가 품질 경쟁력 순서 등 지역에 주요한 영향을넷째, 개최성과 요소에서는 경제 성취사회문화 성취관광산업 성취정치 성취의 순으로 지역경쟁력에 주요한 영향을 미치고 있다.
본 연구의 목적은 중국지역 스포츠축제의 브랜드자산이 개최실적, 지역선호도 및 지역경쟁력에 미치는 영향을 검증하고 중국의 민족전통스포츠와 중국지역 스포츠축제의 발전에 기초자료를 제공하고자 한다본 연구는 중국 산서성 대학교 내 체육축제 참가자 및 각 지역사회 내 체육축제 동호인을 연구 대상으로 선정하였으며, 2020년 10월 8일부터 2020년 11월 12일까지 대학교 내 체육축제 참가자 및 각 지역사회 내 체육축제 동호인을 대상으로 설문 조사를 실시하였다중국 체육 축제 참가자 600명을 대상으로 편리를리 용하여 추상적인 법 자료 수집으로 587 유효 한 자료 분석 결과 본 연구에서 사용하는 분석에 사용 방법은 주파수 분석 탐지 요인 분석 신뢰도 상관관계 분석 및 다중 회귀 분석 등 우선 브랜드 자산 요소에서 브랜드 이미지 브랜드 가치브랜드 지명도 등을 개최에 대한 순서 성과 주요한 영향을 둘째, 브랜드 자산 요소에서 브랜드 인지도 브랜드 이미지 브랜드 가치 등의 순서로 지역에 대한 선호 도가 주로 영향을 셋째, 브랜드 자산 요소에서 브랜드 이미지 브랜드 가치 브랜드 인지 도가 품질 경쟁력 순서 등 지역에 주요한 영향을넷째, 개최성과 요소에서는 경제 성취사회문화 성취관광산업 성취정치 성취의 순으로 지역경쟁력에 주요한 영향을 미치고 있다.
The purpose of this study is to verify the influence of brand equity on performance, regional preference and regional competitiveness of China's regional sports events, and to provide basic information for the development of China's national traditional sports and China's regional sp...
The purpose of this study is to verify the influence of brand equity on performance, regional preference and regional competitiveness of China's regional sports events, and to provide basic information for the development of China's national traditional sports and China's regional sports eventsIn this study, participants of sports events in colleges and universities in Shanxi Province of China and fans of sports events in various communities were selected as the research objects. From October 8, 2020 to November 12, 2020, participants of sports events in colleges and fans of sports events in various communities were selected as the objects of questionnaire surveyIn 600 China sports pageant participants for object, convenient abstraction method is used to collect data, ended with 587 valid data is applied to the analysis of the results of this study is to use the analysis methods are: frequency detection factor analysis and reliability analysis correlation analysis and multiple regression analysis, etc First of all, the factors of brand equity, with brand value and brand image Brand awareness, such as the order for a major impact Second, the factors of brand equity, with brand value and brand awareness, brand image sequence, has main influence on the regional preference Third, in the factors of brand equity, brand value and brand awareness to brand image Brand quality such as the order has main influence on the regional competitiveness. Fourthly, in the order of economic achievements, social and cultural achievements, tourism industry achievements and political achievements, the main influence on regional competitiveness.
The purpose of this study is to verify the influence of brand equity on performance, regional preference and regional competitiveness of China's regional sports events, and to provide basic information for the development of China's national traditional sports and China's regional sports eventsIn this study, participants of sports events in colleges and universities in Shanxi Province of China and fans of sports events in various communities were selected as the research objects. From October 8, 2020 to November 12, 2020, participants of sports events in colleges and fans of sports events in various communities were selected as the objects of questionnaire surveyIn 600 China sports pageant participants for object, convenient abstraction method is used to collect data, ended with 587 valid data is applied to the analysis of the results of this study is to use the analysis methods are: frequency detection factor analysis and reliability analysis correlation analysis and multiple regression analysis, etc First of all, the factors of brand equity, with brand value and brand image Brand awareness, such as the order for a major impact Second, the factors of brand equity, with brand value and brand awareness, brand image sequence, has main influence on the regional preference Third, in the factors of brand equity, brand value and brand awareness to brand image Brand quality such as the order has main influence on the regional competitiveness. Fourthly, in the order of economic achievements, social and cultural achievements, tourism industry achievements and political achievements, the main influence on regional competitiveness.
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