패키지 감성디자인 요인이 브랜드 이미지와 브랜드 충성도에 미치는 영향 연구 : 중국의 화장품을 중심으로 Research on the Influence of Perceptual Design Factors of Packaging on Brand Image and Brand Loyalty : Focusing on Chinese cosmetics원문보기
소비자의 감성적 수요를 충족하는 디자인 전략으로 기업의 브랜드 이미지를 향상시켜 긍정적인 브랜드 태도를 확립할 필요가 있다. 소비자가 패키지를 통해 전달받은 상품정보와 가치, 품질 등은 화장품에 대한 구매 욕구 정도와 구매행위 발생에 중요한 역할을 한다고 볼 수 있다. 이에 본 연구는 중국의 화장품 브랜드를 대상으로 향후 중국 화장품 브랜드의 디자인 마케팅 전략 개선을 위해 중국 화장품 브랜드의 ...
소비자의 감성적 수요를 충족하는 디자인 전략으로 기업의 브랜드 이미지를 향상시켜 긍정적인 브랜드 태도를 확립할 필요가 있다. 소비자가 패키지를 통해 전달받은 상품정보와 가치, 품질 등은 화장품에 대한 구매 욕구 정도와 구매행위 발생에 중요한 역할을 한다고 볼 수 있다. 이에 본 연구는 중국의 화장품 브랜드를 대상으로 향후 중국 화장품 브랜드의 디자인 마케팅 전략 개선을 위해 중국 화장품 브랜드의 패키지 디자인의 감성 디자인과 브랜드 이미지, 브랜드 충성도 등에 대해 알아보았다. 화장품 패키지의 감성 디자인과 브랜드에 대한 이론적 연구를 토대로 중국 화장품 브랜드와 국내외 화장품 주요 브랜드 패키지의 사례분석을 실시하고, 객관적인 연구검증을 위해 연구 가설을 설정하여 설문조사 분석으로 다음과 같이 결과를 도출하였다. 첫째, 중국 및 국내외 화장품 패키지 디자인의 감성 디자인 현황분석에서 나타난 중국 화장품 패키지디자인의 감성디자인은 대부분 자연과 중국 한의학 본초 디자인 모티브로 디자인되었으며 중저가 제품이 주류를 이루고 있다. 이에 비해 국내외 화장품 패키지디자인의 감성디자인은 각 브랜드의 개성 및 브랜드 스타일을 강화하기 위한 브랜드의 역사문화를 바탕으로 고급스럽고 심미적인 디자인 모티브로 제작되었으며, 디자인적 가치가 잘 반영된 기호성이나 심미성이 높았다. 각 브랜드의 차별화된 이미지를 잘 표현하고 있는 상품으로 중, 고가 제품이 주류를 이루고 있다. 둘째, 중국 화장품 패키지 디자인과 감성 디자인에 대한 설문조사 분석 결과에서 디자인 요소와 속성이 전반적으로 보통 이상이었으나 화장품 브랜드별 요소와 속성 차이는 크지 않는 것으로 나타났다. 또한 중국 화장품 패키지 감성디자인의 분석 결과로 즈란탕 브랜드의 패키지 요인 평가가 전반적으로 가장 높았다. 색상 활용과 브랜드 로고, 용기 및 지기구조 등의 조형성으로 브랜드 개성을 전달함으로써 브랜드에 대해 적극적인 경험을 강화하고 브랜드와 소비자의 정서적 결합을 활성화시킬 수 있다. 따라서 브랜드 경쟁력을 높이기 위해서는 차별적이고 전략적인 패키지 디자인이 적극 반영되어야 한다. 셋째, 화장품 패키지의 감성디자인은 브랜드 이미지에 유의한 영향을 미치며, 감성디자인을 통해 브랜드 이미지가 높아지는 것을 알 수 있었다. 감각적 감성 요인에서 기능적 이미지 요소는 상징적 및 경험적 이미지보다 더욱 큰 영향을 받는 것으로 나타났는데 이를 통해 브랜드 이미지의 기능적 이미지가 패키지에 대한 감각적 감성에 영향을 받는다는 것을 알 수 있었다. 따라서 감성 디자인은 화장품 브랜드 이미지에도 큰 영향을 미치는 것으로 나타났다. 넷째, 화장품 패키지의 감성디자인 요인은 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미쳐 감성디자인을 통해 브랜드 충성도가 높아지는 것을 알 수 있었다. 감각적 감성 요인에서 브랜드 충성도의 행위 요소가 가장 높고 브랜드 충성도의 태도 요소가 다음으로 높았는데, 이를 통해 브랜드 충성도의 행위가 패키지에 대한 감각적 감성에 영향을 받는다는 것을 알 수 있었다. 따라서 패키지의 감성디자인은 소비자들에게 긍정적인 행위를 갖게 하는데, 향후 중국 화장품 브랜드의 나아가야 할 방향임을 말해주고 있다. 다섯째, 브랜드 이미지는 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미치므로 브랜드 이미지를 통해 브랜드 충성도가 높아지는 것을 알 수 있었다. 브랜드 이미지는 브랜드 충성도와 강한 상관관계가 있었다. 즉 브랜드 이미지의 상징적 이미지는 브랜드 충성도를 잘 반영하는 태도 요소이고, 경험적 이미지는 브랜드 충성도를 잘 반영하는 행위 요소이다. 따라서 화장품 브랜드의 패키지를 통해 좋은 이미지와 개인 스타일을 반영할 수 있어 소비자들의 욕구를 충족시키는 것이 가장 중요하다. 여섯째, 중국 화장품 브랜드 이미지 향상을 위해 패키지의 감성디자인의 개선이 필요하며, 특히 제품 패키지의 형태, 컬러, 소재 등의 개선이 필요하다. 패키지의 감성디자인은 화장품 브랜드마다 요인별 차이가 크며, 특히 조형적 감성은 상대적으로 미흡한 디자인으로 분석되어, 소비자는 갈망하는 브랜드 비전을 만들기 위해서는 디자인 개선이 필요하다. 감성디자인의 감각적 감성 측면에서 중국의 화장품 패키지 디자인은 제품의 미적 감각과 뛰어난 성능을 구현하고 소비자들의 욕구를 불러일으켜야 한다. 기능적 감성 측면에서는 소비자들이 어떤 제품을 살 때 실용적 가치가 아니라 최상의 느낌을 추구한다. 제품의 고급감은 반드시 외관부터 품질까지 모두 구현되어야 하며, 디자인 모티브는 브랜드 개성을 살려는데 가장 중요한 역할을 한다. 심리적 감성 측면에서 브랜드 인지도가 높은 것은 브랜드와 소비자가 돈독한 관계를 맺어 브랜드가 소비자에게 가치를 창출하고 더 많은 이익을 가져다주기 때문이다. 조형적 감성 측면에서 로고는 브랜드를 인식해 브랜드 연상을 창조할 수 있다. 결국, 패키지의 감성디자인은 브랜드 이미지와 브랜드 충성도에 영향을 미치는 중요한 매개체로 브랜드 이미지를 높이는 매우 중요한 감성적 디자인 전략이라 할 수 있다. 따라서 중국 화장품 브랜드의 감성마케팅을 위해서는 현재의 패키지의 감성디자인을 점검하고 개선을 통하여 소비자에게 일괄된 메시지를 전달한다. 브랜드를 더 잘 느끼도록 유도하기 위해서는 적절한 감정 연결과 더 흥미로운 디자인이 필요하다. 브랜드 이미지를 높이고 브랜드 충성도를 갖게 하여 차별화된 기업과 제품의 경쟁력을 강화시켜야 한다. 끝으로 본 연구가 향후 중국 화장품 브랜드 디자인 마케팅 전략을 위한 학제적 기초연구가 되길 바란다.
주제어 : 패키지 디자인, 감성디자인, 브랜드 이미지, 브랜드 충성도
소비자의 감성적 수요를 충족하는 디자인 전략으로 기업의 브랜드 이미지를 향상시켜 긍정적인 브랜드 태도를 확립할 필요가 있다. 소비자가 패키지를 통해 전달받은 상품정보와 가치, 품질 등은 화장품에 대한 구매 욕구 정도와 구매행위 발생에 중요한 역할을 한다고 볼 수 있다. 이에 본 연구는 중국의 화장품 브랜드를 대상으로 향후 중국 화장품 브랜드의 디자인 마케팅 전략 개선을 위해 중국 화장품 브랜드의 패키지 디자인의 감성 디자인과 브랜드 이미지, 브랜드 충성도 등에 대해 알아보았다. 화장품 패키지의 감성 디자인과 브랜드에 대한 이론적 연구를 토대로 중국 화장품 브랜드와 국내외 화장품 주요 브랜드 패키지의 사례분석을 실시하고, 객관적인 연구검증을 위해 연구 가설을 설정하여 설문조사 분석으로 다음과 같이 결과를 도출하였다. 첫째, 중국 및 국내외 화장품 패키지 디자인의 감성 디자인 현황분석에서 나타난 중국 화장품 패키지디자인의 감성디자인은 대부분 자연과 중국 한의학 본초 디자인 모티브로 디자인되었으며 중저가 제품이 주류를 이루고 있다. 이에 비해 국내외 화장품 패키지디자인의 감성디자인은 각 브랜드의 개성 및 브랜드 스타일을 강화하기 위한 브랜드의 역사문화를 바탕으로 고급스럽고 심미적인 디자인 모티브로 제작되었으며, 디자인적 가치가 잘 반영된 기호성이나 심미성이 높았다. 각 브랜드의 차별화된 이미지를 잘 표현하고 있는 상품으로 중, 고가 제품이 주류를 이루고 있다. 둘째, 중국 화장품 패키지 디자인과 감성 디자인에 대한 설문조사 분석 결과에서 디자인 요소와 속성이 전반적으로 보통 이상이었으나 화장품 브랜드별 요소와 속성 차이는 크지 않는 것으로 나타났다. 또한 중국 화장품 패키지 감성디자인의 분석 결과로 즈란탕 브랜드의 패키지 요인 평가가 전반적으로 가장 높았다. 색상 활용과 브랜드 로고, 용기 및 지기구조 등의 조형성으로 브랜드 개성을 전달함으로써 브랜드에 대해 적극적인 경험을 강화하고 브랜드와 소비자의 정서적 결합을 활성화시킬 수 있다. 따라서 브랜드 경쟁력을 높이기 위해서는 차별적이고 전략적인 패키지 디자인이 적극 반영되어야 한다. 셋째, 화장품 패키지의 감성디자인은 브랜드 이미지에 유의한 영향을 미치며, 감성디자인을 통해 브랜드 이미지가 높아지는 것을 알 수 있었다. 감각적 감성 요인에서 기능적 이미지 요소는 상징적 및 경험적 이미지보다 더욱 큰 영향을 받는 것으로 나타났는데 이를 통해 브랜드 이미지의 기능적 이미지가 패키지에 대한 감각적 감성에 영향을 받는다는 것을 알 수 있었다. 따라서 감성 디자인은 화장품 브랜드 이미지에도 큰 영향을 미치는 것으로 나타났다. 넷째, 화장품 패키지의 감성디자인 요인은 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미쳐 감성디자인을 통해 브랜드 충성도가 높아지는 것을 알 수 있었다. 감각적 감성 요인에서 브랜드 충성도의 행위 요소가 가장 높고 브랜드 충성도의 태도 요소가 다음으로 높았는데, 이를 통해 브랜드 충성도의 행위가 패키지에 대한 감각적 감성에 영향을 받는다는 것을 알 수 있었다. 따라서 패키지의 감성디자인은 소비자들에게 긍정적인 행위를 갖게 하는데, 향후 중국 화장품 브랜드의 나아가야 할 방향임을 말해주고 있다. 다섯째, 브랜드 이미지는 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미치므로 브랜드 이미지를 통해 브랜드 충성도가 높아지는 것을 알 수 있었다. 브랜드 이미지는 브랜드 충성도와 강한 상관관계가 있었다. 즉 브랜드 이미지의 상징적 이미지는 브랜드 충성도를 잘 반영하는 태도 요소이고, 경험적 이미지는 브랜드 충성도를 잘 반영하는 행위 요소이다. 따라서 화장품 브랜드의 패키지를 통해 좋은 이미지와 개인 스타일을 반영할 수 있어 소비자들의 욕구를 충족시키는 것이 가장 중요하다. 여섯째, 중국 화장품 브랜드 이미지 향상을 위해 패키지의 감성디자인의 개선이 필요하며, 특히 제품 패키지의 형태, 컬러, 소재 등의 개선이 필요하다. 패키지의 감성디자인은 화장품 브랜드마다 요인별 차이가 크며, 특히 조형적 감성은 상대적으로 미흡한 디자인으로 분석되어, 소비자는 갈망하는 브랜드 비전을 만들기 위해서는 디자인 개선이 필요하다. 감성디자인의 감각적 감성 측면에서 중국의 화장품 패키지 디자인은 제품의 미적 감각과 뛰어난 성능을 구현하고 소비자들의 욕구를 불러일으켜야 한다. 기능적 감성 측면에서는 소비자들이 어떤 제품을 살 때 실용적 가치가 아니라 최상의 느낌을 추구한다. 제품의 고급감은 반드시 외관부터 품질까지 모두 구현되어야 하며, 디자인 모티브는 브랜드 개성을 살려는데 가장 중요한 역할을 한다. 심리적 감성 측면에서 브랜드 인지도가 높은 것은 브랜드와 소비자가 돈독한 관계를 맺어 브랜드가 소비자에게 가치를 창출하고 더 많은 이익을 가져다주기 때문이다. 조형적 감성 측면에서 로고는 브랜드를 인식해 브랜드 연상을 창조할 수 있다. 결국, 패키지의 감성디자인은 브랜드 이미지와 브랜드 충성도에 영향을 미치는 중요한 매개체로 브랜드 이미지를 높이는 매우 중요한 감성적 디자인 전략이라 할 수 있다. 따라서 중국 화장품 브랜드의 감성마케팅을 위해서는 현재의 패키지의 감성디자인을 점검하고 개선을 통하여 소비자에게 일괄된 메시지를 전달한다. 브랜드를 더 잘 느끼도록 유도하기 위해서는 적절한 감정 연결과 더 흥미로운 디자인이 필요하다. 브랜드 이미지를 높이고 브랜드 충성도를 갖게 하여 차별화된 기업과 제품의 경쟁력을 강화시켜야 한다. 끝으로 본 연구가 향후 중국 화장품 브랜드 디자인 마케팅 전략을 위한 학제적 기초연구가 되길 바란다.
It is necessary to improve the company's brand image and establish a positive brand attitude through design strategies that meet consumers' perceptual needs. The information and value of goods and quality received by consumers through packaging play an important role in the degree of desire to purch...
It is necessary to improve the company's brand image and establish a positive brand attitude through design strategies that meet consumers' perceptual needs. The information and value of goods and quality received by consumers through packaging play an important role in the degree of desire to purchase cosmetics and the occurrence of purchase behavior. In this regard, this study was conducted to understand the perceptual design of packaging design and brand image and brand loyalty of Chinese cosmetic brands in order to improve the design marketing strategy of Chinese cosmetic brands in the future. Based on theoretical research on the perceptual design and branding of cosmetic packaging, we analyzed examples of Chinese cosmetic brands and packaging of major domestic and international cosmetic brands to set research hypotheses for objective research verification, and obtained the following results through questionnaire analysis. Firstly, we analyzed the current situation of sensual design of cosmetic packaging design in China and at home and abroad and came up with the following results. Most of the emotional designs of Chinese cosmetic packaging design are designed with the theme of nature and Chinese Korean medical herbal design, and are mainly for low-cost products. Due to the lack of emotional value and imagination of the packaging, it does not respond to the subconscious of consumers. In contrast, the perceptual design of domestic and foreign cosmetic packaging design is based on the personality and brand style of each brand, and is produced with the theme of advanced and beautiful design, and is designed or artistically produced with a high degree of hobbyism and aesthetics, which well expresses the differentiated image of each brand of goods, with medium and high priced products as the mainstream. Second, for an objective study, the results of the questionnaire survey on Chinese cosmetic packaging design and perceptual design are as follows. The design elements and attributes of Chinese cosmetic packaging are generally higher than ordinary, but the differences in elements and attributes between cosmetic brands are not significant. Therefore, in order to improve brand competitiveness, differentiated and subversive packaging designs should be actively reflected. In addition, according to the results of the analysis of the perceptual design of cosmetics packaging in China, the perceptual design elements of Zhilantang packaging were rated the highest overall. Therefore, we create multiple messages based on the unique brand personality to move consumers at multiple visual experience touchpoints of packaging design. The use of color and logo upgrades and unique shapes conveyed the brand personality, reinforced the positive experience of the brand, and activated the emotional bond between the brand and the consumer. Thirdly, the perceptual design of cosmetic packaging has a significant impact on the brand image, which can be seen to be improving through perceptual design. The results of the analysis of perceptual factors show that functional image elements are more influenced than symbolic and empirical images, so it is clear that the functional image of the brand image has an impact on the perception of the packaging. For consumers, the design and quality of the clothing is very important. Through these, consumers can feel the pleasure brought by the brand or product, so sensual design has a great impact on brand image and a great impact on cosmetic brands. Fourth, the perceptual design factors of cosmetic packaging have a significant impact on brand loyalty, which is increasing as seen through perceptual design. The results of analyzing the perceptual factors show that the behavioral factors of brand loyalty are the highest, followed by the attitudinal factors of brand loyalty, and through these factors it can be seen that the behavioral aspects of brand loyalty can have an impact on the perceptual aspects of packaging.This means that the perceptiveness that consumers feel through their sensory organs close to their first sensation does not mean that they will take the attitude of buying or other actions. Therefore, it is important to synthesize all of this, so that the perceptual design of packaging allows consumers to act positively, especially to improve the quality of the product, so that consumers have high perceived quality, to improve brand satisfaction, and to improve trust is the way forward for Chinese cosmetic brands in the future. Fifth, brand image has a significant impact on brand loyalty, which can be seen to increase through brand image. The results of analyzing the functional image elements show that the highest behavior of brand loyalty, although it has an impact on the behavior of brand loyalty, has the greatest impact on the attitude. The results of analyzing symbolic image elements show that the highest behavior of brand loyalty, although it has an impact on the behavior of brand loyalty, has less impact on attitudes. In addition, the results of the analysis of the empirical image elements show that brand loyalty has the highest behavioral, although it has the greatest influence on the behavioral aspects of brand loyalty, but the greatest influence on attitudes. According to such an analysis, it is clear that brand image is strongly associated with brand loyalty. That is, the symbolic image of brand image is a good reflection of the attitudinal element of brand loyalty and the experiential image is a good reflection of the behavioral element of brand loyalty. Therefore, the packaging of cosmetic brands can reflect a good image and personal style, so it is most important to meet the needs of consumers. Sixth, in order to improve the image of Chinese cosmetic brands, there is a need to improve the perceptual design of packaging, especially the shape, color and material of product packaging. According to the analysis, the perceptual design of packaging varies greatly depending on the cosmetic brand for different reasons, especially the relatively inadequate design of shape perception, which needs to be improved in order to create the brand blueprint that consumers desire. From the perceptual aspect of sensual design, Chinese cosmetic packaging design should reflect the aesthetic sense of the product and its superior performance to evoke the needs of consumers. Through quality, consumers will make associations related to the product attributes, and once the associations related to the product are in their mind, they are difficult to eliminate and therefore decide to buy. From the sensual aspect of the functionality of sensual design, consumers are not looking for practical value when buying a certain product, but the best feeling of all mankind. The high-class feeling of the product must be reflected from the appearance to the quality. The high-class feeling of the product is obvious and can bring glory to the consumers. The design theme plays an important role in reflecting the personality of the brand. In addition to aesthetics, the package must have emotional value and imagination, and be responsive in the subconscious of consumers. From the psychological aspect of perceptual design, brand recognition is high because the brand and consumers have established a strong relationship, and the brand creates value for consumers and brings more benefits. Through the visual impact of the message, it leads consumers' attention to the product and leads them to buy the product. Through design, we create the desire to create, portray the feelings, taste the psychological value of fashion and use value. Therefore, the design should create the difference with similar products, unique and distinctive personality value, which is the emotional bond between the brand and consumers. From the perceptual aspect of stylistic design, a logo can identify a brand and create brand associations; a logo is both the embodiment of beauty and the best artistic expression. The logo should be easy to recognize, but the logo cannot be accurately described in words. The product should pursue innovative, high-level communication in form and material, one of which is the appeal of emotion. Let consumers experience the emotion of happiness when they own the product. Packaging needs a unique personality, a special atmosphere, and a sense of sophistication. Ultimately, perceptual design of packaging is an important medium that influences brand image and brand loyalty, and can be a very important perceptual design strategy to improve brand image. Therefore, for the purpose of emotional marketing of Chinese cosmetic brands, it is important to examine the current emotional design of packaging and communicate a unified message to consumers through improvements. In order to lead people to feel better about the brand, appropriate emotional connections and more interesting designs are needed. It is necessary to improve brand image, increase brand loyalty, and strengthen the competitiveness of differentiated companies and products. Finally, it is hoped that this study will become a fundamental academic study of brand image and design marketing strategies for cosmetics in China in the future.
It is necessary to improve the company's brand image and establish a positive brand attitude through design strategies that meet consumers' perceptual needs. The information and value of goods and quality received by consumers through packaging play an important role in the degree of desire to purchase cosmetics and the occurrence of purchase behavior. In this regard, this study was conducted to understand the perceptual design of packaging design and brand image and brand loyalty of Chinese cosmetic brands in order to improve the design marketing strategy of Chinese cosmetic brands in the future. Based on theoretical research on the perceptual design and branding of cosmetic packaging, we analyzed examples of Chinese cosmetic brands and packaging of major domestic and international cosmetic brands to set research hypotheses for objective research verification, and obtained the following results through questionnaire analysis. Firstly, we analyzed the current situation of sensual design of cosmetic packaging design in China and at home and abroad and came up with the following results. Most of the emotional designs of Chinese cosmetic packaging design are designed with the theme of nature and Chinese Korean medical herbal design, and are mainly for low-cost products. Due to the lack of emotional value and imagination of the packaging, it does not respond to the subconscious of consumers. In contrast, the perceptual design of domestic and foreign cosmetic packaging design is based on the personality and brand style of each brand, and is produced with the theme of advanced and beautiful design, and is designed or artistically produced with a high degree of hobbyism and aesthetics, which well expresses the differentiated image of each brand of goods, with medium and high priced products as the mainstream. Second, for an objective study, the results of the questionnaire survey on Chinese cosmetic packaging design and perceptual design are as follows. The design elements and attributes of Chinese cosmetic packaging are generally higher than ordinary, but the differences in elements and attributes between cosmetic brands are not significant. Therefore, in order to improve brand competitiveness, differentiated and subversive packaging designs should be actively reflected. In addition, according to the results of the analysis of the perceptual design of cosmetics packaging in China, the perceptual design elements of Zhilantang packaging were rated the highest overall. Therefore, we create multiple messages based on the unique brand personality to move consumers at multiple visual experience touchpoints of packaging design. The use of color and logo upgrades and unique shapes conveyed the brand personality, reinforced the positive experience of the brand, and activated the emotional bond between the brand and the consumer. Thirdly, the perceptual design of cosmetic packaging has a significant impact on the brand image, which can be seen to be improving through perceptual design. The results of the analysis of perceptual factors show that functional image elements are more influenced than symbolic and empirical images, so it is clear that the functional image of the brand image has an impact on the perception of the packaging. For consumers, the design and quality of the clothing is very important. Through these, consumers can feel the pleasure brought by the brand or product, so sensual design has a great impact on brand image and a great impact on cosmetic brands. Fourth, the perceptual design factors of cosmetic packaging have a significant impact on brand loyalty, which is increasing as seen through perceptual design. The results of analyzing the perceptual factors show that the behavioral factors of brand loyalty are the highest, followed by the attitudinal factors of brand loyalty, and through these factors it can be seen that the behavioral aspects of brand loyalty can have an impact on the perceptual aspects of packaging.This means that the perceptiveness that consumers feel through their sensory organs close to their first sensation does not mean that they will take the attitude of buying or other actions. Therefore, it is important to synthesize all of this, so that the perceptual design of packaging allows consumers to act positively, especially to improve the quality of the product, so that consumers have high perceived quality, to improve brand satisfaction, and to improve trust is the way forward for Chinese cosmetic brands in the future. Fifth, brand image has a significant impact on brand loyalty, which can be seen to increase through brand image. The results of analyzing the functional image elements show that the highest behavior of brand loyalty, although it has an impact on the behavior of brand loyalty, has the greatest impact on the attitude. The results of analyzing symbolic image elements show that the highest behavior of brand loyalty, although it has an impact on the behavior of brand loyalty, has less impact on attitudes. In addition, the results of the analysis of the empirical image elements show that brand loyalty has the highest behavioral, although it has the greatest influence on the behavioral aspects of brand loyalty, but the greatest influence on attitudes. According to such an analysis, it is clear that brand image is strongly associated with brand loyalty. That is, the symbolic image of brand image is a good reflection of the attitudinal element of brand loyalty and the experiential image is a good reflection of the behavioral element of brand loyalty. Therefore, the packaging of cosmetic brands can reflect a good image and personal style, so it is most important to meet the needs of consumers. Sixth, in order to improve the image of Chinese cosmetic brands, there is a need to improve the perceptual design of packaging, especially the shape, color and material of product packaging. According to the analysis, the perceptual design of packaging varies greatly depending on the cosmetic brand for different reasons, especially the relatively inadequate design of shape perception, which needs to be improved in order to create the brand blueprint that consumers desire. From the perceptual aspect of sensual design, Chinese cosmetic packaging design should reflect the aesthetic sense of the product and its superior performance to evoke the needs of consumers. Through quality, consumers will make associations related to the product attributes, and once the associations related to the product are in their mind, they are difficult to eliminate and therefore decide to buy. From the sensual aspect of the functionality of sensual design, consumers are not looking for practical value when buying a certain product, but the best feeling of all mankind. The high-class feeling of the product must be reflected from the appearance to the quality. The high-class feeling of the product is obvious and can bring glory to the consumers. The design theme plays an important role in reflecting the personality of the brand. In addition to aesthetics, the package must have emotional value and imagination, and be responsive in the subconscious of consumers. From the psychological aspect of perceptual design, brand recognition is high because the brand and consumers have established a strong relationship, and the brand creates value for consumers and brings more benefits. Through the visual impact of the message, it leads consumers' attention to the product and leads them to buy the product. Through design, we create the desire to create, portray the feelings, taste the psychological value of fashion and use value. Therefore, the design should create the difference with similar products, unique and distinctive personality value, which is the emotional bond between the brand and consumers. From the perceptual aspect of stylistic design, a logo can identify a brand and create brand associations; a logo is both the embodiment of beauty and the best artistic expression. The logo should be easy to recognize, but the logo cannot be accurately described in words. The product should pursue innovative, high-level communication in form and material, one of which is the appeal of emotion. Let consumers experience the emotion of happiness when they own the product. Packaging needs a unique personality, a special atmosphere, and a sense of sophistication. Ultimately, perceptual design of packaging is an important medium that influences brand image and brand loyalty, and can be a very important perceptual design strategy to improve brand image. Therefore, for the purpose of emotional marketing of Chinese cosmetic brands, it is important to examine the current emotional design of packaging and communicate a unified message to consumers through improvements. In order to lead people to feel better about the brand, appropriate emotional connections and more interesting designs are needed. It is necessary to improve brand image, increase brand loyalty, and strengthen the competitiveness of differentiated companies and products. Finally, it is hoped that this study will become a fundamental academic study of brand image and design marketing strategies for cosmetics in China in the future.
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