산업적으로도 유리섬유를 기반으로 하는 FRP는 작업자가 유리가루 및 수지, 경화제 등의 화학약품에 노출이 되고 작업환경이 열악하여 청년기술자들이 기피하는 산업이 되고 있다. 알루미늄 합금제의 경우도 아르곤 가스로 인한 산업재해의 가능성이 높은 작업환경을 가지고 있다. HDPE의 경우 현재까지 인체에 미치는 영향은 없는 것으로 보고되고 있으며, 작업환경도 FRP나 알루미늄 합금제 선박건조보다 양호할 것으로 예상되어진다. 최근 대두되고 있는 환경 문제는 해양에서도 중요한 이슈이다. 전기나 수소를 이용한 추진장치 연구가 활발하게 진행되고 있고, 부표 및 양식장의 스티로폼과 같은 분해가 쉬운 플라스틱의 대체 재료에 대한 연구도 진행 중이다. 하지만, 재활용이 불가능한 FRP를 대체하기 위한 선질 개발은 2000년 초반 알루미늄 합금제에서 정체되어 있다. 국내 어선의 등록 척수는 6만척을 상회하고 있으며, 10년을 사용한다고 ...
산업적으로도 유리섬유를 기반으로 하는 FRP는 작업자가 유리가루 및 수지, 경화제 등의 화학약품에 노출이 되고 작업환경이 열악하여 청년기술자들이 기피하는 산업이 되고 있다. 알루미늄 합금제의 경우도 아르곤 가스로 인한 산업재해의 가능성이 높은 작업환경을 가지고 있다. HDPE의 경우 현재까지 인체에 미치는 영향은 없는 것으로 보고되고 있으며, 작업환경도 FRP나 알루미늄 합금제 선박건조보다 양호할 것으로 예상되어진다. 최근 대두되고 있는 환경 문제는 해양에서도 중요한 이슈이다. 전기나 수소를 이용한 추진장치 연구가 활발하게 진행되고 있고, 부표 및 양식장의 스티로폼과 같은 분해가 쉬운 플라스틱의 대체 재료에 대한 연구도 진행 중이다. 하지만, 재활용이 불가능한 FRP를 대체하기 위한 선질 개발은 2000년 초반 알루미늄 합금제에서 정체되어 있다. 국내 어선의 등록 척수는 6만척을 상회하고 있으며, 10년을 사용한다고 해도 매년 6천척의 신규 어선이 건조되고 있기 때문에 재활용이 가능하고 안전한 선질 개발과 연구가 시급하다고 사료된다.
산업적으로도 유리섬유를 기반으로 하는 FRP는 작업자가 유리가루 및 수지, 경화제 등의 화학약품에 노출이 되고 작업환경이 열악하여 청년기술자들이 기피하는 산업이 되고 있다. 알루미늄 합금제의 경우도 아르곤 가스로 인한 산업재해의 가능성이 높은 작업환경을 가지고 있다. HDPE의 경우 현재까지 인체에 미치는 영향은 없는 것으로 보고되고 있으며, 작업환경도 FRP나 알루미늄 합금제 선박건조보다 양호할 것으로 예상되어진다. 최근 대두되고 있는 환경 문제는 해양에서도 중요한 이슈이다. 전기나 수소를 이용한 추진장치 연구가 활발하게 진행되고 있고, 부표 및 양식장의 스티로폼과 같은 분해가 쉬운 플라스틱의 대체 재료에 대한 연구도 진행 중이다. 하지만, 재활용이 불가능한 FRP를 대체하기 위한 선질 개발은 2000년 초반 알루미늄 합금제에서 정체되어 있다. 국내 어선의 등록 척수는 6만척을 상회하고 있으며, 10년을 사용한다고 해도 매년 6천척의 신규 어선이 건조되고 있기 때문에 재활용이 가능하고 안전한 선질 개발과 연구가 시급하다고 사료된다.
Industrially FRP, which is based on glass fiber, has become an industry that young engineers avoid because workers are exposed to chemicals such as glass powder, resins and hardeners, and the working environment is poor. Aluminum alloys also have a working environment with a high possibility of indu...
Industrially FRP, which is based on glass fiber, has become an industry that young engineers avoid because workers are exposed to chemicals such as glass powder, resins and hardeners, and the working environment is poor. Aluminum alloys also have a working environment with a high possibility of industrial accidents caused by argon gas. In the case of HDPE, it is reported that there is no effect on the human body so far and the working environment is expected to be better than that of FRP or aluminum alloy shipbuilding. Environmental issues that have recently emerged are an important issue in the ocean as well. Research on propulsion devices using electricity or hydrogen is being actively conducted, and studies on alternative materials for easily decomposed plastics such as buoys and Styrofoam in aquaculture are also underway. However development of good quality to replace FRP, which cannot be recycled was stagnant in aluminum alloys in the early 2000s. The number of domestic fishing vessels registered is more than 60,000, and even after 10 years of use, 6,000 new fishing vessels are being built every year, so it is considered urgent to develop and research safe ship quality.
Industrially FRP, which is based on glass fiber, has become an industry that young engineers avoid because workers are exposed to chemicals such as glass powder, resins and hardeners, and the working environment is poor. Aluminum alloys also have a working environment with a high possibility of industrial accidents caused by argon gas. In the case of HDPE, it is reported that there is no effect on the human body so far and the working environment is expected to be better than that of FRP or aluminum alloy shipbuilding. Environmental issues that have recently emerged are an important issue in the ocean as well. Research on propulsion devices using electricity or hydrogen is being actively conducted, and studies on alternative materials for easily decomposed plastics such as buoys and Styrofoam in aquaculture are also underway. However development of good quality to replace FRP, which cannot be recycled was stagnant in aluminum alloys in the early 2000s. The number of domestic fishing vessels registered is more than 60,000, and even after 10 years of use, 6,000 new fishing vessels are being built every year, so it is considered urgent to develop and research safe ship quality.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.