21세기를 맞이하여 전 세계적으로 스마트시티와 친환경 도시계획에 대한 국가적, 사회적 관심이 급증하고 있습니다. 이에 본 연구는 교통인프라 분야에서 친환경적이고 효율적인 독립형 마이크로그리드 기반의 가로등 시스템과 그 운영 방안을 제시한다. 본 연구에서 제안한 세 가지 친환경 가로등 시스템의 주요 특징은 다음과 같이 요약할 수 있다. 1) 독립형 마이크로그리드 운영모드-1은 고정형 ESS를 주 에너지원으로 운영하며 안정적인 전력공급을 위해 가로등의 운영시간 및 운영상태, 보조에너지원 선정, 전력출력량 등을 EMS를 통해 제어 관리한다. 2) 독립형 마이크로그리드 운전 모드-2에서는 대형 ESS나 가로등 ESS를 주 에너지원으로 사용할 수 있으며, 보조 에너지원으로도 사용할 수 있다. 특히 가로등 시스템의 주 에너지원으로 대형 ESS를 사용하는 경우 주변 건물의 전력 사용으로 인해 배전이나 전력계통이 파손된 경우 가로등 ESS를 사용할 수 있다. 3) 독립형 마이크로그리드 운영모드-3은 다수의 친환경 가로등을 연결해 전력계통을 구성한다. 동작모드-1, 2에 비해 주변 건물이 거의 없는 사각지대에 설치 및 운영이 가능한 완전독립형 친환경 가로등 시스템이다. 또한 본 연구에서는 기존에 제안한 친환경 가로등 시스템과 기존의 일반 가로등 시스템의 특성을 전원, 시스템 관리, 시스템 안전성, 유지보수, 설치 비용 측면에서 비교하였다. 본 연구에서 제안하는 마이크로그리드 기반 가로등 시스템 운영 방안은 기존 스마트 가로등 지원은 물론 가로등의 위치와 위치에 따라 유연하게 적용할 수 있는 솔루션을 제공하는 등 스마트시티의 핵심 ...
21세기를 맞이하여 전 세계적으로 스마트시티와 친환경 도시계획에 대한 국가적, 사회적 관심이 급증하고 있습니다. 이에 본 연구는 교통인프라 분야에서 친환경적이고 효율적인 독립형 마이크로그리드 기반의 가로등 시스템과 그 운영 방안을 제시한다. 본 연구에서 제안한 세 가지 친환경 가로등 시스템의 주요 특징은 다음과 같이 요약할 수 있다. 1) 독립형 마이크로그리드 운영모드-1은 고정형 ESS를 주 에너지원으로 운영하며 안정적인 전력공급을 위해 가로등의 운영시간 및 운영상태, 보조에너지원 선정, 전력출력량 등을 EMS를 통해 제어 관리한다. 2) 독립형 마이크로그리드 운전 모드-2에서는 대형 ESS나 가로등 ESS를 주 에너지원으로 사용할 수 있으며, 보조 에너지원으로도 사용할 수 있다. 특히 가로등 시스템의 주 에너지원으로 대형 ESS를 사용하는 경우 주변 건물의 전력 사용으로 인해 배전이나 전력계통이 파손된 경우 가로등 ESS를 사용할 수 있다. 3) 독립형 마이크로그리드 운영모드-3은 다수의 친환경 가로등을 연결해 전력계통을 구성한다. 동작모드-1, 2에 비해 주변 건물이 거의 없는 사각지대에 설치 및 운영이 가능한 완전독립형 친환경 가로등 시스템이다. 또한 본 연구에서는 기존에 제안한 친환경 가로등 시스템과 기존의 일반 가로등 시스템의 특성을 전원, 시스템 관리, 시스템 안전성, 유지보수, 설치 비용 측면에서 비교하였다. 본 연구에서 제안하는 마이크로그리드 기반 가로등 시스템 운영 방안은 기존 스마트 가로등 지원은 물론 가로등의 위치와 위치에 따라 유연하게 적용할 수 있는 솔루션을 제공하는 등 스마트시티의 핵심 인프라 기술로 활용될 수 있다.
21세기를 맞이하여 전 세계적으로 스마트시티와 친환경 도시계획에 대한 국가적, 사회적 관심이 급증하고 있습니다. 이에 본 연구는 교통인프라 분야에서 친환경적이고 효율적인 독립형 마이크로그리드 기반의 가로등 시스템과 그 운영 방안을 제시한다. 본 연구에서 제안한 세 가지 친환경 가로등 시스템의 주요 특징은 다음과 같이 요약할 수 있다. 1) 독립형 마이크로그리드 운영모드-1은 고정형 ESS를 주 에너지원으로 운영하며 안정적인 전력공급을 위해 가로등의 운영시간 및 운영상태, 보조에너지원 선정, 전력출력량 등을 EMS를 통해 제어 관리한다. 2) 독립형 마이크로그리드 운전 모드-2에서는 대형 ESS나 가로등 ESS를 주 에너지원으로 사용할 수 있으며, 보조 에너지원으로도 사용할 수 있다. 특히 가로등 시스템의 주 에너지원으로 대형 ESS를 사용하는 경우 주변 건물의 전력 사용으로 인해 배전이나 전력계통이 파손된 경우 가로등 ESS를 사용할 수 있다. 3) 독립형 마이크로그리드 운영모드-3은 다수의 친환경 가로등을 연결해 전력계통을 구성한다. 동작모드-1, 2에 비해 주변 건물이 거의 없는 사각지대에 설치 및 운영이 가능한 완전독립형 친환경 가로등 시스템이다. 또한 본 연구에서는 기존에 제안한 친환경 가로등 시스템과 기존의 일반 가로등 시스템의 특성을 전원, 시스템 관리, 시스템 안전성, 유지보수, 설치 비용 측면에서 비교하였다. 본 연구에서 제안하는 마이크로그리드 기반 가로등 시스템 운영 방안은 기존 스마트 가로등 지원은 물론 가로등의 위치와 위치에 따라 유연하게 적용할 수 있는 솔루션을 제공하는 등 스마트시티의 핵심 인프라 기술로 활용될 수 있다.
In the 21st century, national and social interest in smart cities and eco-friendly urban planning is rapidly increasing around the world. Accordingly, this study presents an independent microgrid-based streetlight system and its operation plan that is eco-friendly and efficient for the transportatio...
In the 21st century, national and social interest in smart cities and eco-friendly urban planning is rapidly increasing around the world. Accordingly, this study presents an independent microgrid-based streetlight system and its operation plan that is eco-friendly and efficient for the transportation infrastructure sector. Main characteristics of the three proposed eco-friendly streetlight systems in this study can be summarized as follows. 1) The standalone microgrid operation mode-1 operates a fixed ESS as the main energy source, and the operation time and operation status of streetlights, the selection of auxiliary energy sources, and the amount of power output for stable power supply are controlled and managed through EMS. 2) In standalone microgrid operation mode-2, large ESS or streetlight ESS can be used as the main energy source, and can also be used as an auxiliary energy source. In particular, when a large ESS is used as the main energy source for a streetlight system, streetlight ESS can be used if the power distribution or power system is damaged due to the use of power in surrounding buildings. 3) The standalone microgrid operation mode-3 connects a number of eco-friendly streetlights to form a power system. Compared to operation mode-1 and 2, it is a completely independent eco-friendly streetlight system that can be installed and operated in blind spots with few surrounding buildings. In addition, this study compares the characteristics of the previously proposed eco-friendly streetlight system and the existing general streetlight system in terms of power, system management, system safety, maintenance, and installation cost. The microgrid-based streetlight system operation plan proposed in this study can be used as a core infrastructure technology of smart cities, such as providing solutions that can be flexibly applied depending on the location and location of streetlights as well as support for existing smart streetlights.
In the 21st century, national and social interest in smart cities and eco-friendly urban planning is rapidly increasing around the world. Accordingly, this study presents an independent microgrid-based streetlight system and its operation plan that is eco-friendly and efficient for the transportation infrastructure sector. Main characteristics of the three proposed eco-friendly streetlight systems in this study can be summarized as follows. 1) The standalone microgrid operation mode-1 operates a fixed ESS as the main energy source, and the operation time and operation status of streetlights, the selection of auxiliary energy sources, and the amount of power output for stable power supply are controlled and managed through EMS. 2) In standalone microgrid operation mode-2, large ESS or streetlight ESS can be used as the main energy source, and can also be used as an auxiliary energy source. In particular, when a large ESS is used as the main energy source for a streetlight system, streetlight ESS can be used if the power distribution or power system is damaged due to the use of power in surrounding buildings. 3) The standalone microgrid operation mode-3 connects a number of eco-friendly streetlights to form a power system. Compared to operation mode-1 and 2, it is a completely independent eco-friendly streetlight system that can be installed and operated in blind spots with few surrounding buildings. In addition, this study compares the characteristics of the previously proposed eco-friendly streetlight system and the existing general streetlight system in terms of power, system management, system safety, maintenance, and installation cost. The microgrid-based streetlight system operation plan proposed in this study can be used as a core infrastructure technology of smart cities, such as providing solutions that can be flexibly applied depending on the location and location of streetlights as well as support for existing smart streetlights.
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