경제, 정치 등 요인의 영향으로 홍콩 영화는 서서히 쇠락의 길로 접어들었다. 따라서 본 연구는 홍콩 영화가 자신을 살리기 위해 대륙 영화와 융합 현황 및 미래 발전 방향에 대해 논의하였다.
먼저 두 지역 협력 과정에서 나타난 홍콩 영화와 대륙 영화의 융합 현상과 발전 현황을 분석한다. 첫째, '신작가 영화'와 중국 대륙의 전통적 주류 가치관에 입각한 '新主流 영화' 두 가지 매우 전형적인 신작 영화 형태에 대해 분석한다. 다음으로 홍콩 영화와 대륙 영화가 융합되는 과정에서 언어 표현 방식의 변화를 분석하였는데 주로 합작 영...
경제, 정치 등 요인의 영향으로 홍콩 영화는 서서히 쇠락의 길로 접어들었다. 따라서 본 연구는 홍콩 영화가 자신을 살리기 위해 대륙 영화와 융합 현황 및 미래 발전 방향에 대해 논의하였다.
먼저 두 지역 협력 과정에서 나타난 홍콩 영화와 대륙 영화의 융합 현상과 발전 현황을 분석한다. 첫째, '신작가 영화'와 중국 대륙의 전통적 주류 가치관에 입각한 '新主流 영화' 두 가지 매우 전형적인 신작 영화 형태에 대해 분석한다. 다음으로 홍콩 영화와 대륙 영화가 융합되는 과정에서 언어 표현 방식의 변화를 분석하였는데 주로 합작 영화의 대사와 서술방식의 전환, 언어 자세의 변화, 그리고 합작 영화에 미치는 영향이라는 측면에서 두 지역의 문화 교합의 의미를 해설해 볼 것이다. 셋째, 홍콩 영화와 대륙의 합작 영화 제작 과정에서의 문화적 정체성 변화를 분석하고자 한다. 영화 속에 주인공 이미지 변화는 '집'과 '국가'의 정체성에 대한 인식과 민족의식 각성의 두 가지 측면을 분석해 볼 것이다.
그 다음으로 홍콩 영화와 대륙 영화의 융합 추세에 따른 합작 영화 제작 모델이 중국 영화 제작 전반에 시사하는 바를 분석 제시할 것이다. 합작 영화 그리고 기존의 대륙 영화와 홍콩 영화의 차이와 장단점을 비교하고, 합작 영화가 현재의 슬럼프를 돌파하기 위해 해야 할 노력과 합작 영화의 미래 발전 방향을 제시할 것이다.
마지막으로 홍콩 영화와 대륙 영화가 융합된 새로운 중국 영화의 현황과 미래에 대한 전략 분석을 통해 최종적으로 연구결과를 요약하고, 향후 시사점과 연구의 방향 등을 언급할 것이다.
본 연구는 홍콩과 대륙의 합작 영화가 형성된 원인과 기존의 문제점 그리고 발전전략을 제시했는데, 중국 영화산업의 발전과 확장에 참고가 되기를 기대해 본다.
경제, 정치 등 요인의 영향으로 홍콩 영화는 서서히 쇠락의 길로 접어들었다. 따라서 본 연구는 홍콩 영화가 자신을 살리기 위해 대륙 영화와 융합 현황 및 미래 발전 방향에 대해 논의하였다.
먼저 두 지역 협력 과정에서 나타난 홍콩 영화와 대륙 영화의 융합 현상과 발전 현황을 분석한다. 첫째, '신작가 영화'와 중국 대륙의 전통적 주류 가치관에 입각한 '新主流 영화' 두 가지 매우 전형적인 신작 영화 형태에 대해 분석한다. 다음으로 홍콩 영화와 대륙 영화가 융합되는 과정에서 언어 표현 방식의 변화를 분석하였는데 주로 합작 영화의 대사와 서술방식의 전환, 언어 자세의 변화, 그리고 합작 영화에 미치는 영향이라는 측면에서 두 지역의 문화 교합의 의미를 해설해 볼 것이다. 셋째, 홍콩 영화와 대륙의 합작 영화 제작 과정에서의 문화적 정체성 변화를 분석하고자 한다. 영화 속에 주인공 이미지 변화는 '집'과 '국가'의 정체성에 대한 인식과 민족의식 각성의 두 가지 측면을 분석해 볼 것이다.
그 다음으로 홍콩 영화와 대륙 영화의 융합 추세에 따른 합작 영화 제작 모델이 중국 영화 제작 전반에 시사하는 바를 분석 제시할 것이다. 합작 영화 그리고 기존의 대륙 영화와 홍콩 영화의 차이와 장단점을 비교하고, 합작 영화가 현재의 슬럼프를 돌파하기 위해 해야 할 노력과 합작 영화의 미래 발전 방향을 제시할 것이다.
마지막으로 홍콩 영화와 대륙 영화가 융합된 새로운 중국 영화의 현황과 미래에 대한 전략 분석을 통해 최종적으로 연구결과를 요약하고, 향후 시사점과 연구의 방향 등을 언급할 것이다.
본 연구는 홍콩과 대륙의 합작 영화가 형성된 원인과 기존의 문제점 그리고 발전전략을 제시했는데, 중국 영화산업의 발전과 확장에 참고가 되기를 기대해 본다.
Affected by economic, political and other factors, Hong Kong films are gradually declining. Therefore, this study explores the current situation and future development direction of Hong Kong cinema's integration with mainland cinema in order to save itself.
Firstly, analyze the integration pheno...
Affected by economic, political and other factors, Hong Kong films are gradually declining. Therefore, this study explores the current situation and future development direction of Hong Kong cinema's integration with mainland cinema in order to save itself.
Firstly, analyze the integration phenomenon and development status of Hong Kong and mainland films that have emerged in the process of cooperation between the two regions. First, it analyzes two very typical new film forms: "new writer film" and "new mainstream film" based on the traditional mainstream values in Chinese Mainland. Next, we analyzed the changes in language expression during the integration of Hong Kong films and mainland Chinese films, mainly from the perspective of the transformation of cooperative film lines and narrative methods, changes in language posture, and the impact on cooperative films to interpret the significance of cultural integration between the two regions. Third, analyze the changes of cultural identity in the process of Hong Kong film and mainland cooperation film production. The changes in the protagonist's image in the movie will be analyzed from two aspects: the understanding of the sense of identity with "home" and "country", and the awakening of national consciousness.
Secondly, the analysis proposes the inspiration of the collaborative film production model under the trend of integrating Hong Kong films with mainland films for the entire Chinese film production. We will compare the differences and advantages and disadvantages between cooperative films and existing mainland and Hong Kong films, and propose the efforts that cooperative films should make to break through the current low point and the future development direction of cooperative films.
Finally, by analyzing the current situation and future strategies of the integration of Hong Kong film and mainland Chinese film in the New China film industry, the research results are summarized, and future insights and research directions are proposed.
This study proposes the reasons, existing problems, and development strategies for the formation of cooperative films between Hong Kong and mainland China, hoping to provide reference for the development and expansion of China's film industry.
Affected by economic, political and other factors, Hong Kong films are gradually declining. Therefore, this study explores the current situation and future development direction of Hong Kong cinema's integration with mainland cinema in order to save itself.
Firstly, analyze the integration phenomenon and development status of Hong Kong and mainland films that have emerged in the process of cooperation between the two regions. First, it analyzes two very typical new film forms: "new writer film" and "new mainstream film" based on the traditional mainstream values in Chinese Mainland. Next, we analyzed the changes in language expression during the integration of Hong Kong films and mainland Chinese films, mainly from the perspective of the transformation of cooperative film lines and narrative methods, changes in language posture, and the impact on cooperative films to interpret the significance of cultural integration between the two regions. Third, analyze the changes of cultural identity in the process of Hong Kong film and mainland cooperation film production. The changes in the protagonist's image in the movie will be analyzed from two aspects: the understanding of the sense of identity with "home" and "country", and the awakening of national consciousness.
Secondly, the analysis proposes the inspiration of the collaborative film production model under the trend of integrating Hong Kong films with mainland films for the entire Chinese film production. We will compare the differences and advantages and disadvantages between cooperative films and existing mainland and Hong Kong films, and propose the efforts that cooperative films should make to break through the current low point and the future development direction of cooperative films.
Finally, by analyzing the current situation and future strategies of the integration of Hong Kong film and mainland Chinese film in the New China film industry, the research results are summarized, and future insights and research directions are proposed.
This study proposes the reasons, existing problems, and development strategies for the formation of cooperative films between Hong Kong and mainland China, hoping to provide reference for the development and expansion of China's film industry.
주제어
#신작가 영화 新主流 영화 합작 영화 문화적 정체성
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.