최근 차세대 교통수단으로써 PAV, UAM 개념이 각광받고 있다. 특히 추진 시스템을 틸트(Tilt)하여 동일한 추진시스템으로 수직 이착륙 및 순항 비행을 동시에 수행할 수 있는 틸트형 항공기 개념은 활주로 공간을 확보하기 어려운 도심 환경에 적용하기에 적절하다. 이러한 도심 운용 기체 개념 설계 과정의 일환으로 탠덤 틸트-프롭형 2인승 급 PAV의 축소기체를 개발하였다. 설계 과정은 ‘요구도 분석’-‘기본설계’-‘형상설계’-‘성능해석 및 시험평가’의 단계로 이루어졌으며, 관련 항공기 기종에 적용되는 인증 요구도를 고려한 설계 요구도를 기반으로 기체 개념과 지오메트리 등의 특성에 대한 분석 및 평가를 진행하였다. 최종적으로 개발 및 제작 된 틸트 프롭형 2인승 PAV 1/6 축소 모델 ‘KUAR-01’은 ...
최근 차세대 교통수단으로써 PAV, UAM 개념이 각광받고 있다. 특히 추진 시스템을 틸트(Tilt)하여 동일한 추진시스템으로 수직 이착륙 및 순항 비행을 동시에 수행할 수 있는 틸트형 항공기 개념은 활주로 공간을 확보하기 어려운 도심 환경에 적용하기에 적절하다. 이러한 도심 운용 기체 개념 설계 과정의 일환으로 탠덤 틸트-프롭형 2인승 급 PAV의 축소기체를 개발하였다. 설계 과정은 ‘요구도 분석’-‘기본설계’-‘형상설계’-‘성능해석 및 시험평가’의 단계로 이루어졌으며, 관련 항공기 기종에 적용되는 인증 요구도를 고려한 설계 요구도를 기반으로 기체 개념과 지오메트리 등의 특성에 대한 분석 및 평가를 진행하였다. 최종적으로 개발 및 제작 된 틸트 프롭형 2인승 PAV 1/6 축소 모델 ‘KUAR-01’은 천이 비행을 포함한 전체 비행 시험 미션을 수행하는데 성공하였으며, 최종 성능 및 요구도 만족도를 기반으로 이후 2인승 실기체 제작에 대비한 기체 설계 보완점을 제시하였다.
최근 차세대 교통수단으로써 PAV, UAM 개념이 각광받고 있다. 특히 추진 시스템을 틸트(Tilt)하여 동일한 추진시스템으로 수직 이착륙 및 순항 비행을 동시에 수행할 수 있는 틸트형 항공기 개념은 활주로 공간을 확보하기 어려운 도심 환경에 적용하기에 적절하다. 이러한 도심 운용 기체 개념 설계 과정의 일환으로 탠덤 틸트-프롭형 2인승 급 PAV의 축소기체를 개발하였다. 설계 과정은 ‘요구도 분석’-‘기본설계’-‘형상설계’-‘성능해석 및 시험평가’의 단계로 이루어졌으며, 관련 항공기 기종에 적용되는 인증 요구도를 고려한 설계 요구도를 기반으로 기체 개념과 지오메트리 등의 특성에 대한 분석 및 평가를 진행하였다. 최종적으로 개발 및 제작 된 틸트 프롭형 2인승 PAV 1/6 축소 모델 ‘KUAR-01’은 천이 비행을 포함한 전체 비행 시험 미션을 수행하는데 성공하였으며, 최종 성능 및 요구도 만족도를 기반으로 이후 2인승 실기체 제작에 대비한 기체 설계 보완점을 제시하였다.
Recently, the concepts of PAV and UAM have been in the spotlight as the next generation of transportation. In particular, the concept of a tilt-type aircraft that can tilt the propulsion system to simultaneously perform vertical take-off and landing and cruise flights with the same propulsion system...
Recently, the concepts of PAV and UAM have been in the spotlight as the next generation of transportation. In particular, the concept of a tilt-type aircraft that can tilt the propulsion system to simultaneously perform vertical take-off and landing and cruise flights with the same propulsion system is appropriate for urban environments where it is difficult to secure runway space. As part of urban aircraft concept design process, a tandem tilt-prop type two-seater PAV was developed. The design process consisted of 'requirement analysis,' 'basic design,' 'configuration design,' and 'performance analysis and test evaluation,' and analyzed and evaluated characteristics of aircraft concepts and geometry based on design requirements in consideration of certification requirements applied to related aircraft. The finally developed tilt-prop type two-seater PAV 1/6 scaled model "KUAR-01" succeeded in carrying out the entire flight test mission, including transition flight, and presented complementary aircraft design points for the production of a two-seater full-size aircraft.
Recently, the concepts of PAV and UAM have been in the spotlight as the next generation of transportation. In particular, the concept of a tilt-type aircraft that can tilt the propulsion system to simultaneously perform vertical take-off and landing and cruise flights with the same propulsion system is appropriate for urban environments where it is difficult to secure runway space. As part of urban aircraft concept design process, a tandem tilt-prop type two-seater PAV was developed. The design process consisted of 'requirement analysis,' 'basic design,' 'configuration design,' and 'performance analysis and test evaluation,' and analyzed and evaluated characteristics of aircraft concepts and geometry based on design requirements in consideration of certification requirements applied to related aircraft. The finally developed tilt-prop type two-seater PAV 1/6 scaled model "KUAR-01" succeeded in carrying out the entire flight test mission, including transition flight, and presented complementary aircraft design points for the production of a two-seater full-size aircraft.
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