본 연구는 민족지의 영화 음악적 관점을 출발하여 티베트 영화 발전 과정에서 티베트 음악과 티베트 풍모를 전형적으로 구현한 두 영화인 <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서>를 중심으로 민족지의 관점에서 티베트족 영화 음악, 영화와 민족 음악의 시청각 표현에 대한 심도 있는 분석과 연구를 진행하였다. 제1장에서는 연구의 목적과 필요성이며 영화 <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서> 중심으로 한 이유에 대하여 제시하였고, 관련 선행연구를 바탕으로 연구의 범위와 방법을 정하였다. 제2장에서는 영화와 영화 음악의 시청각 관계를 제시하였다. 영화는 여러 학과의 내용을 포괄하는 종합 예술 형식으로, 제3장에서 영화의 색채, 빛, 구도, ...
본 연구는 민족지의 영화 음악적 관점을 출발하여 티베트 영화 발전 과정에서 티베트 음악과 티베트 풍모를 전형적으로 구현한 두 영화인 <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서>를 중심으로 민족지의 관점에서 티베트족 영화 음악, 영화와 민족 음악의 시청각 표현에 대한 심도 있는 분석과 연구를 진행하였다. 제1장에서는 연구의 목적과 필요성이며 영화 <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서> 중심으로 한 이유에 대하여 제시하였고, 관련 선행연구를 바탕으로 연구의 범위와 방법을 정하였다. 제2장에서는 영화와 영화 음악의 시청각 관계를 제시하였다. 영화는 여러 학과의 내용을 포괄하는 종합 예술 형식으로, 제3장에서 영화의 색채, 빛, 구도, 쇼트 등의 핵심 개념을 통하여 영화의 표현 기법에 대하여 연구를 진행하였다. 영화 음악의 정의, 장르, 특징을 통하여 영화와 영화 음악의 맞추는 방식에 대하여 분석하였다. 제3장에서는 민족지의 범주에서 영화 음악의 내용을 논술하였다. 중국 민족음악의 개념, 티베트 민족음악의 장르와 특징, 티베트 영화에서 민족음악의 구체적인 활용 등 세 가지 측면에서 연구를 진행하였다. 제4장은 제2장과 제3장의 내용을 바탕으로 티베트 영화 <레드 리버 밸리> 에 대한 민족지적 범주의 시청각 언어 분석을 하였다. 1996년 중국 영화시장에서 민족지를 나타낸 영화는 상대적으로 적었지만 1997년 영화시장이 활기를 띠기 시작하였고 펑샤오닝 감독의 <레드 리버 밸리>는 티베트족의 풍모가 짙은 화면으로 독창적이었다. 제4장에서는 빛, 구도, 쇼트 등의 측면에서 <레 드 리버 밸리>의 티베트족의 풍모를 분석하고, 영화 속 오리지널 티베트족 음악 22곡을 결합하여, 티베트족의 음률과 티베트 풍정가 가득한 이 영화를 중심으로 영화만의 민족지적 매력을 지닌 시청각 스타일을 분석하였다. 제5장은 제2장과 제3장을 근거하여 티베트 영화 <쿤덴을 찾아서>의 민족지 범주의 시청각 언어를 분석하였다. 티베트 영화의 발전은 10여 년에 걸쳐 이루어졌으며 시청각 언어 표현에도 큰 발전이 있었다. 먼저 영화 속 티베트족 풍모를 담아낸 영상을 분석하였고, 영상 표현에서 티베트족 전통 음악은 영화를 끝까지 관통하였며, <쿤덴을 찾아서>은 주로 티베트족 전통극의 가락을 중심으로 하여 이 전통극의 특징을 제시하였다. 마지막으로 <쿤덴을 찾아서> 의 민족지적 의미에서 티베트족 영화 시청각 스타일을 도출하였다. 제6장 민족음악과 영화 사이의 윈윈(win-win) 관계, 민족지 스타일의 특징 이 영화의 세계화 전파에 대한 작용, 민족음악을 통하여 티베트 영화가 중국에서의 전파 깊이와 폭을 어떻게 높일 것인가, 이 세 가지 측면에서 깊이 분석하여 티베트 영화의 미래 발전과 건의를 도출하였다. 정리하면, 본 연구는 주로 민족지 범주의 티베트 영화 음악, 영화와 영화 음악 간의 시청각 관계, 민족 범주 내 티베트 영화와 영화 음악의 시청각 표현 등 세 가지 측면을 다루었다. <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서> 두 티베트족 영화를 중심으로 이 세 가지 측면에 대하여 구체적인 분석을 전개하여 티베트족 문화의 중국, 한국, 나아가 세계 영화학계의 효과적인 전파를 기대한다. 더 많은 대중이 민족적 특성이 짙은 영화와 영화 음악을 통하여 티베트를 이해하고 인식하도록 하여, 중국 영화 음악의 보고 설립 및 중국 다민족 문화 특색 영화 전파의 목표를 달성할 수 있도록 한다.
본 연구는 민족지의 영화 음악적 관점을 출발하여 티베트 영화 발전 과정에서 티베트 음악과 티베트 풍모를 전형적으로 구현한 두 영화인 <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서>를 중심으로 민족지의 관점에서 티베트족 영화 음악, 영화와 민족 음악의 시청각 표현에 대한 심도 있는 분석과 연구를 진행하였다. 제1장에서는 연구의 목적과 필요성이며 영화 <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서> 중심으로 한 이유에 대하여 제시하였고, 관련 선행연구를 바탕으로 연구의 범위와 방법을 정하였다. 제2장에서는 영화와 영화 음악의 시청각 관계를 제시하였다. 영화는 여러 학과의 내용을 포괄하는 종합 예술 형식으로, 제3장에서 영화의 색채, 빛, 구도, 쇼트 등의 핵심 개념을 통하여 영화의 표현 기법에 대하여 연구를 진행하였다. 영화 음악의 정의, 장르, 특징을 통하여 영화와 영화 음악의 맞추는 방식에 대하여 분석하였다. 제3장에서는 민족지의 범주에서 영화 음악의 내용을 논술하였다. 중국 민족음악의 개념, 티베트 민족음악의 장르와 특징, 티베트 영화에서 민족음악의 구체적인 활용 등 세 가지 측면에서 연구를 진행하였다. 제4장은 제2장과 제3장의 내용을 바탕으로 티베트 영화 <레드 리버 밸리> 에 대한 민족지적 범주의 시청각 언어 분석을 하였다. 1996년 중국 영화시장에서 민족지를 나타낸 영화는 상대적으로 적었지만 1997년 영화시장이 활기를 띠기 시작하였고 펑샤오닝 감독의 <레드 리버 밸리>는 티베트족의 풍모가 짙은 화면으로 독창적이었다. 제4장에서는 빛, 구도, 쇼트 등의 측면에서 <레 드 리버 밸리>의 티베트족의 풍모를 분석하고, 영화 속 오리지널 티베트족 음악 22곡을 결합하여, 티베트족의 음률과 티베트 풍정가 가득한 이 영화를 중심으로 영화만의 민족지적 매력을 지닌 시청각 스타일을 분석하였다. 제5장은 제2장과 제3장을 근거하여 티베트 영화 <쿤덴을 찾아서>의 민족지 범주의 시청각 언어를 분석하였다. 티베트 영화의 발전은 10여 년에 걸쳐 이루어졌으며 시청각 언어 표현에도 큰 발전이 있었다. 먼저 영화 속 티베트족 풍모를 담아낸 영상을 분석하였고, 영상 표현에서 티베트족 전통 음악은 영화를 끝까지 관통하였며, <쿤덴을 찾아서>은 주로 티베트족 전통극의 가락을 중심으로 하여 이 전통극의 특징을 제시하였다. 마지막으로 <쿤덴을 찾아서> 의 민족지적 의미에서 티베트족 영화 시청각 스타일을 도출하였다. 제6장 민족음악과 영화 사이의 윈윈(win-win) 관계, 민족지 스타일의 특징 이 영화의 세계화 전파에 대한 작용, 민족음악을 통하여 티베트 영화가 중국에서의 전파 깊이와 폭을 어떻게 높일 것인가, 이 세 가지 측면에서 깊이 분석하여 티베트 영화의 미래 발전과 건의를 도출하였다. 정리하면, 본 연구는 주로 민족지 범주의 티베트 영화 음악, 영화와 영화 음악 간의 시청각 관계, 민족 범주 내 티베트 영화와 영화 음악의 시청각 표현 등 세 가지 측면을 다루었다. <레드 리버 밸리>와 <쿤덴을 찾아서> 두 티베트족 영화를 중심으로 이 세 가지 측면에 대하여 구체적인 분석을 전개하여 티베트족 문화의 중국, 한국, 나아가 세계 영화학계의 효과적인 전파를 기대한다. 더 많은 대중이 민족적 특성이 짙은 영화와 영화 음악을 통하여 티베트를 이해하고 인식하도록 하여, 중국 영화 음악의 보고 설립 및 중국 다민족 문화 특색 영화 전파의 목표를 달성할 수 있도록 한다.
Film is an important medium and means of expressing and disseminating national art and culture. All ethnic groups are part of the content of cultural self-confidence and self-awareness, and are also part of the plural unity structure of China's multi-ethnic groups. Starting from the perspective of f...
Film is an important medium and means of expressing and disseminating national art and culture. All ethnic groups are part of the content of cultural self-confidence and self-awareness, and are also part of the plural unity structure of China's multi-ethnic groups. Starting from the perspective of film music in ethnology, this study examines and , two films that typically embody Tibetan music and Tibetan features in the development of Tibetan films. From the perspective of ethnology, in-depth analysis and research were conducted on Tibetan film music and audiovisual expressions of film and ethnic music. Chapter 1 presented the purpose and necessity of the study and the reasons for focusing on the movies and ,and the scope of the study based on related previous research and decided on a method. Chapter 2 presented the audiovisual relationship between movies and movie music. Film is a comprehensive art form that encompasses the contents of several disciplines, and in Chapter 3, research was conducted on the expression techniques of film through key concepts such as color, light, composition, and shot. The method of matching movies and movie music was analyzed through the definition, genre, and characteristics of movie music. In Chapter 3, the content of film music was discussed in the category of ethnology. Research was conducted from three aspects: the concept of Chinese ethnic music, the genre and characteristics of Tibetan ethnic music, and the specific use of ethnic music in Tibetan films. Chapter 4 analyzed the audio-visual language of the Tibetan film based on ethnological categories based on the contents of Chapters 2 and 3. In 1996, there were relatively few films featuring ethnic studies in the Chinese film market, but in 1997, the film market began to pick up steam, and director Feng Xiaoning's (Red River Valley) was original with a strong Tibetan flavor. Chapter 4 analyzes the Tibetan atmosphere in in terms of light, composition, and shots, and combines 22 original Tibetan songs in the film to explore Tibetan music and Tibetan mood. Focusing on this ethnic film full of , the audio-visual style with its own ethnological charm was analyzed. Chapter 5, based on Chapters 2 and 3, analyzed the audio-visual language of the ethnological category of the Tibetan film . The development of Tibetan film has taken place over the past 10 years, and there has been great progress in audiovisual language expression. First, we analyzed the video that captures the Tibetan atmosphere in the film, and in the video expression, Tibetan traditional music penetrates the film until the end, and mainly focuses on the melodies of the Tibetan traditional play. The characteristics of are presented. Lastly, the Tibetan film audio-visual style was derived from the ethnological meaning of . Chapter 6: The win-win relationship between ethnic music and film, the effect of the characteristics of ethnographic style on the global spread of film, and how to increase the depth and breadth of Tibetan film's spread in China through ethnic music. Through in-depth analysis from three aspects, future development and suggestions for Tibetan films were derived. In summary, this study mainly dealt with three aspects: Tibetan film music in the ethnological category, the audiovisual relationship between films and film music, and the audiovisual representation of Tibetan film and film music in the ethnic category. By conducting a detailed analysis of these three aspects, focusing on two Tibetan films, and , we will develop a detailed analysis of Tibetan culture in China, Korea, and even in the global film academy. We look forward to effective dissemination. Let the wider public understand and recognize Tibet through films and film scores with strong ethnic characteristics, thereby achieving the goal of establishing a treasure trove of Chinese ethnic film music and disseminating films with Chinese multi-ethnic cultural characteristics.
Film is an important medium and means of expressing and disseminating national art and culture. All ethnic groups are part of the content of cultural self-confidence and self-awareness, and are also part of the plural unity structure of China's multi-ethnic groups. Starting from the perspective of film music in ethnology, this study examines and , two films that typically embody Tibetan music and Tibetan features in the development of Tibetan films. From the perspective of ethnology, in-depth analysis and research were conducted on Tibetan film music and audiovisual expressions of film and ethnic music. Chapter 1 presented the purpose and necessity of the study and the reasons for focusing on the movies and ,and the scope of the study based on related previous research and decided on a method. Chapter 2 presented the audiovisual relationship between movies and movie music. Film is a comprehensive art form that encompasses the contents of several disciplines, and in Chapter 3, research was conducted on the expression techniques of film through key concepts such as color, light, composition, and shot. The method of matching movies and movie music was analyzed through the definition, genre, and characteristics of movie music. In Chapter 3, the content of film music was discussed in the category of ethnology. Research was conducted from three aspects: the concept of Chinese ethnic music, the genre and characteristics of Tibetan ethnic music, and the specific use of ethnic music in Tibetan films. Chapter 4 analyzed the audio-visual language of the Tibetan film based on ethnological categories based on the contents of Chapters 2 and 3. In 1996, there were relatively few films featuring ethnic studies in the Chinese film market, but in 1997, the film market began to pick up steam, and director Feng Xiaoning's (Red River Valley) was original with a strong Tibetan flavor. Chapter 4 analyzes the Tibetan atmosphere in in terms of light, composition, and shots, and combines 22 original Tibetan songs in the film to explore Tibetan music and Tibetan mood. Focusing on this ethnic film full of , the audio-visual style with its own ethnological charm was analyzed. Chapter 5, based on Chapters 2 and 3, analyzed the audio-visual language of the ethnological category of the Tibetan film . The development of Tibetan film has taken place over the past 10 years, and there has been great progress in audiovisual language expression. First, we analyzed the video that captures the Tibetan atmosphere in the film, and in the video expression, Tibetan traditional music penetrates the film until the end, and mainly focuses on the melodies of the Tibetan traditional play. The characteristics of are presented. Lastly, the Tibetan film audio-visual style was derived from the ethnological meaning of . Chapter 6: The win-win relationship between ethnic music and film, the effect of the characteristics of ethnographic style on the global spread of film, and how to increase the depth and breadth of Tibetan film's spread in China through ethnic music. Through in-depth analysis from three aspects, future development and suggestions for Tibetan films were derived. In summary, this study mainly dealt with three aspects: Tibetan film music in the ethnological category, the audiovisual relationship between films and film music, and the audiovisual representation of Tibetan film and film music in the ethnic category. By conducting a detailed analysis of these three aspects, focusing on two Tibetan films, and , we will develop a detailed analysis of Tibetan culture in China, Korea, and even in the global film academy. We look forward to effective dissemination. Let the wider public understand and recognize Tibet through films and film scores with strong ethnic characteristics, thereby achieving the goal of establishing a treasure trove of Chinese ethnic film music and disseminating films with Chinese multi-ethnic cultural characteristics.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.