이 보고서는 필자의 작품에 대한 의도, 작품의 구상, 제작 과정을 기술했다. 또한 애니메이션의 시점 샷 활용을 체계적으로 분석하여 1인칭 시점 샷의 기술적 수단, 예술적 기능과 특수성, 영화적 리듬에 대한 역할을 요약했다. 먼저 대본 기획, 주인공의 위기 장면 기획, 레이아웃 제작에 대해 설명했다. 다음으로 이론적인 연구를 통해 1인칭 시점에서의 샷 분석을 정리할 땐 전후의 세 장면의 교환에 주의해야 한다. 캐릭터를 3인칭 시점으로 보여주는 장면→ 캐릭터가 보거나 상상하는 장면을 1인칭 시점으로 보여주는 장면→ 캐릭터의 반응을 3인칭 시점으로 보여주는 장면이다. 그리고 '온워드' 중 위기 상황에서의 1인칭 시점 샷의 활용을 분석하여 위기 상황에서 1인칭 시점 샷과 3인칭 시점 샷을 여러 차례 반복적으로 사용해야 한다는 점을 부각시켜 긴장감을 고조시키고, 관객의 피로감을 줄여주며 대입감을 높인다. 마지막으로 ‘딥(...
이 보고서는 필자의 작품에 대한 의도, 작품의 구상, 제작 과정을 기술했다. 또한 애니메이션의 시점 샷 활용을 체계적으로 분석하여 1인칭 시점 샷의 기술적 수단, 예술적 기능과 특수성, 영화적 리듬에 대한 역할을 요약했다. 먼저 대본 기획, 주인공의 위기 장면 기획, 레이아웃 제작에 대해 설명했다. 다음으로 이론적인 연구를 통해 1인칭 시점에서의 샷 분석을 정리할 땐 전후의 세 장면의 교환에 주의해야 한다. 캐릭터를 3인칭 시점으로 보여주는 장면→ 캐릭터가 보거나 상상하는 장면을 1인칭 시점으로 보여주는 장면→ 캐릭터의 반응을 3인칭 시점으로 보여주는 장면이다. 그리고 '온워드' 중 위기 상황에서의 1인칭 시점 샷의 활용을 분석하여 위기 상황에서 1인칭 시점 샷과 3인칭 시점 샷을 여러 차례 반복적으로 사용해야 한다는 점을 부각시켜 긴장감을 고조시키고, 관객의 피로감을 줄여주며 대입감을 높인다. 마지막으로 ‘딥(deep)’에서는 한 컷만 따로 떼어내지 않고 3개의 장면을 결합해 분석하는 혁신적인 실험을 했다. 구체적인 창작의 문제점, 위기 상황에서 줄거리를 표현하는 긴장감, 캐릭터의 심리활동은 1인칭 시점 샷을 활용해 해결한다. 1인칭 시점 샷의 애니메이션 제작, 카메라 설정, 후반 특수효과와 중간 매체의 활용에 관해 분석한다.
이 보고서는 필자의 작품에 대한 의도, 작품의 구상, 제작 과정을 기술했다. 또한 애니메이션의 시점 샷 활용을 체계적으로 분석하여 1인칭 시점 샷의 기술적 수단, 예술적 기능과 특수성, 영화적 리듬에 대한 역할을 요약했다. 먼저 대본 기획, 주인공의 위기 장면 기획, 레이아웃 제작에 대해 설명했다. 다음으로 이론적인 연구를 통해 1인칭 시점에서의 샷 분석을 정리할 땐 전후의 세 장면의 교환에 주의해야 한다. 캐릭터를 3인칭 시점으로 보여주는 장면→ 캐릭터가 보거나 상상하는 장면을 1인칭 시점으로 보여주는 장면→ 캐릭터의 반응을 3인칭 시점으로 보여주는 장면이다. 그리고 '온워드' 중 위기 상황에서의 1인칭 시점 샷의 활용을 분석하여 위기 상황에서 1인칭 시점 샷과 3인칭 시점 샷을 여러 차례 반복적으로 사용해야 한다는 점을 부각시켜 긴장감을 고조시키고, 관객의 피로감을 줄여주며 대입감을 높인다. 마지막으로 ‘딥(deep)’에서는 한 컷만 따로 떼어내지 않고 3개의 장면을 결합해 분석하는 혁신적인 실험을 했다. 구체적인 창작의 문제점, 위기 상황에서 줄거리를 표현하는 긴장감, 캐릭터의 심리활동은 1인칭 시점 샷을 활용해 해결한다. 1인칭 시점 샷의 애니메이션 제작, 카메라 설정, 후반 특수효과와 중간 매체의 활용에 관해 분석한다.
This production report describes the author's intention to produce the work, the conception and production process of the work. And systematically analyze the use point of view lens in animation, and summarize the technical means, artistic function and particularity of subjective point of view lens,...
This production report describes the author's intention to produce the work, the conception and production process of the work. And systematically analyze the use point of view lens in animation, and summarize the technical means, artistic function and particularity of subjective point of view lens, and its effect on the rhythm of the film. First, the script planning, the planning of the protagonist's crisis scene and the layout production are explained. Secondly, through theoretical research, it is concluded that a subjective point of view lens analysis should pay attention to the switching of three lenses before and after. Use the third-person perspective lens to explain the character's lens → use the point of view lens to explain the picture that the character sees or imagine → use the third-person perspective lens to explain the reaction of the character. Then, by analyzing the point of view lens in crisis situations in "Onward,2020", it is concluded that subjective and objective lenses should be repeatedly used in crisis situations to render tension, reduce audience fatigue and enhance the sense of substitution. Finally, in the comprehensive analysis experiment in "deep", the three front and rear shots were combined and analyzed innovatively, instead of analyzing one shot separately. Use the subjective point of view lens to solve specific problems in creation: the tension of the plot and the psychological activities of the characters in the crisis situation. Analyze the animation production, camera settings, post special effects and the use of intermediate media in the subjective point of view lens.
This production report describes the author's intention to produce the work, the conception and production process of the work. And systematically analyze the use point of view lens in animation, and summarize the technical means, artistic function and particularity of subjective point of view lens, and its effect on the rhythm of the film. First, the script planning, the planning of the protagonist's crisis scene and the layout production are explained. Secondly, through theoretical research, it is concluded that a subjective point of view lens analysis should pay attention to the switching of three lenses before and after. Use the third-person perspective lens to explain the character's lens → use the point of view lens to explain the picture that the character sees or imagine → use the third-person perspective lens to explain the reaction of the character. Then, by analyzing the point of view lens in crisis situations in "Onward,2020", it is concluded that subjective and objective lenses should be repeatedly used in crisis situations to render tension, reduce audience fatigue and enhance the sense of substitution. Finally, in the comprehensive analysis experiment in "deep", the three front and rear shots were combined and analyzed innovatively, instead of analyzing one shot separately. Use the subjective point of view lens to solve specific problems in creation: the tension of the plot and the psychological activities of the characters in the crisis situation. Analyze the animation production, camera settings, post special effects and the use of intermediate media in the subjective point of view lens.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.