$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

양호일지 분석에 의한 초등학생 건강문제 규명

Diagnosis of Health Problems in School-aged Children Through the Analysis of Daily Health Records

Abstract

In order to analyze the health problems of school-aged children. daily health records from a convenient sample of two primary schools were analyzed. Diseases were classified into 21 categories according to the KCD (Korea Standard Classification of Diseases). The mean number of visits to health care rooms during school per student was 1.98 during 212 school days from Mar. 2000 to Feb. in 2001 and the mean number of daily visits was 11.66. Male students and 3rd graders visited health care rooms more frequently than female students and other graders. The total spell base incidence rate was 1976.8 per 1.000 students in a year: the incidence rate from injuries was 960.0: 542.4 were for digestive diseases: and 415.2. for respiratory diseases, 97% of all diseases were injuries, digestive diseases and respiratory diseases. The most frequent diseases for male students resulted from trauma, and those for female students. from digestive and respiratory symptoms. The services that nursing teachers implemented were wound treatment (48.8%), medication (44.6%), and so on. Therefore, the findings of this research can serve as the basis for developing school health service program and health education program.

저자의 다른 논문

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일