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LPG엔진에서 수소첨가가 배기 성능과 열효율에 미치는 영향 [II]
Effects of Hydrogen-enriched LPG Fuelled Engine on Exhaust Emission and Thermal Efficiency [II] 원문보기

한국수소 및 신에너지학회 논문집 = Transactions of the Korean Hydrogen and New Energy Society, v.13 no.4, 2002년, pp.297 - 303  

권태윤 (계명대학교 대학원) ,  김진호 (계명대학교 대학원) ,  최경호 (계명대학교 자동차공학과) ,  정연종 (대구미래대학 자동차과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of study is obtaining low-emission and high-efficiency in LPi engine with hydrogen enrichment. The test engine was named variable compression ratio single cylinder engine (VACRE). The fuel supply system provides LPG/hydrogen mixtures based on same heating value. A varied sensors such as ...

주제어

참고문헌 (17)

  1. 김봉석, 권철홍 :"메탄-수소-공기 예혼합기의 연소특성(I)", SAE 953743, 1995, pp.129-139 

  2. 김봉석, 이영재 : "메탄-수소-공기 예혼합기의 연소특성(II)", SAE 96370060, 1996, pp.156-167 

  3. R. Sierens : "Variable Composition Hydrogen/Natural Gas Mixtures For Increased Engine Efficiency and Decreased Emissions", Sungkyunkwan univ. Seminar, 2000 

  4. Alexandra Cattelan, Jim Wallace : " Exhaust Emission and Energy Consumption Effects from Hydrogen Supplementation of Natural Gas", SAE 952497, 1995, PP. 155-165 

  5. 이종태, 이성열, 이재천, 김용환 : "수소엔 진개발에 관한 기초연구", 한국자동차공학 회 춘계학술대회 강연초록집, 1988, PP. 59-63 

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  12. 이성열 : "내연기관", 보성각, 1997, PP. 154 

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  16. 김봉석, 권철홍 : "메탄-수소-공기 예혼합 기의 연소특성(I)", SAE 953743, 1995, pp. 129-139 

  17. 김봉석, 이영재 : "메탄-수소-공기 예혼합 기의 연소특성(II)", SAE 96370060, 1996, pp. 156-167 

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