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중대형 수소-천연가스 기관의 수소혼합율 변화에 대한 연소 및 배기특성
An Investigation of Combustion and EmissionCharacteristics in Heavy-Duty Hydrogen-CNG Engine 원문보기

한국수소 및 신에너지학회 논문집 = Transactions of the Korean Hydrogen and New Energy Society, v.14 no.3, 2003년, pp.276 - 282  

임희수 (성균관대학교 대학원) ,  김윤영 (성균관대학교 대학원) ,  이종태 (성균관대학교 기계공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

A hydrogen enriched CNG engine can be stably operated at ultra lean condition and reduce emission extremely. It also has advantage to increase gradually the use of hydrogen for the coming hydrogen-energy age. In this studies, the combustion and emission characteristics of heavy-duty hydrogen-CNG eng...

주제어

참고문헌 (10)

  1. Shoichi Furuhama, 'Trend of Social Requirement and Technological Development of Hydrogen-Fueled Automobiies'. JSME Review, vol.13, No.1, 1991, pp.4-13 

  2. Joseph G. Finegold et. al, 'The UCLA Performance', SAE730507, pp. 1626-1637 

  3. Ennio P. Silva, Waldyr L. R. Gallo, Jaime Szajner Edurado G. Armaral. Carlos R. Bezerra, 'State of the An in the Use of Hidrogen as a Automotive Fuel'. SAE 931706 

  4. J. Futon, F. Lynch, R. Marinara, B. Wilson. 'Hydrogen for Reducing Emissions from Altemative Fuel Vehicles', SAE 931813 

  5. Per Tunestal, Magnus Christensen, Patrik Einewall, Tobias Andersson, Bengt Johansson, Owe Jonsson : 'Hydrogen Addition For Improved Lean Bum Capability of Slow and Fast Buming Natural Gas Combustion Chambers', SAE 2002-01-2686 

  6. 김윤영, 강정호, 이종태, '고출력 저배기CNG기관의 개발을 위한 실린더내 직접분사방식의 검토', 한국자동차공학회, 추계학술대회 논문집, 2001. 11, pp. 196-202 

  7. 이종태, '수소기관의 개발현황 및 특성'. 한국자동차 공학회지 Vol.18, No.2, 1996, pp. 29-52 

  8. 이창욱, 백성호, 이종태, '수소기관의 역화방지에 관한 기초연구', 한국에너지기술연구소, 제11회 에너지절약워크샵, 1996. 11, pp. 217-230 

  9. 최한규, 김윤영. 이중태, '고효율 고성능의 이중분사식 수소기관 개발에 관한 연구(흡기관 분사영역 확장을 위한 역차 억제의 검토)', 한국수소 및 신에너지학회, 춘계학술대회초록집, 1999.5, pp. 107-116 

  10. 이종태, '직접분사식 천연가스기관의 개발을 위한 수소기관 개발기술의 접목', 한국가스학회, 가스산업과 기술, 2000. 5, pp.32-46 

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