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[국내논문] 국내 수입 패션 멀티샵의 마케팅 전략(I) -상품전략 / 가격전략을 중심으로-
A Study on the Marketing Strategy for Domestic Fashion Multi-shop Dealt with Imported Products Only (I) -Focusing on Product Strategy / Pricing Strategy- 원문보기

服飾 = Journal of the Korean Society of Costume, v.54 no.3, 2004년, pp.53 - 64  

김승은 (동덕여자대학교 패션전문대학원) ,  김선화 (국립순천대학교 의류학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The study was done to provide domestic fashion multi-shops with basic information about the product and price strategies through an investigation the marketing strategies for domestic multi-shop dealt with imported product only. Data were collected from Interview with a buyer or a staff of marketing...

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참고문헌 (15)

  1. 김나리 (2001) 퓨전시대의 멀티샵디자인특성에 관한 연구. 연세대학교 대학원 석사학위논문. pp. 8-35 

  2. 장석훈 (1998). 패션전문점에 있어서 파사드 및 실내공간 구성기법에 관한 연구. 홍익대학교 산업미술대학원 석사학위논문. pp. 12-42 

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  4. 강정선 (2000) 패션전문점 판매환경구성에 있어서 휴식 공간에 관한 연구. 중앙대학교 대학원 석사학위논문. pp. 15-28 

  5. Philip Kotler (1990) Marketing management(7th ed). Prentice-Jall International Inc.. p. 537 

  6. 김현진 (1995). 유통시장개방에 따른 패션전문점의 대응방안에 관한 연구 홍익대학교 산업미술대학원 석사학위논문. pp. 12-50 

  7. 안광호, 황선진, 정찬진 (1999) 패션마케팅. 수학사. pp. 478-484 

  8. 이혜나 (2003). Trendy Select Shop 다시 확산. Fashion Marketing. pp. 81-85 

  9. 설경미 (1999), 패션유통업체의 마케팅전략에 관한 연구. 건국대학교 석사학위논문. pp. 13-38 

  10. 한미경 (2001) 정보분석을 통한 진브랜드의 상품기획에 관한 연구. 경성대학교 대학원 석사학위논문. pp. 15-47 

  11. 안광호. 황선진, 정찬진 (1999). 패션마케팅. 수학사. p. 265 

  12. 안광호. 황선진. 정찬진 (1999). 패션마케팅. 수학사. p. 298 

  13. 이성근, 배수현 (1996). 새 유통관리론. 무역경영사. p. 195 

  14. 이호정 (2000) 의류상품학개론. 교학연구사. p. 68 

  15. 안광호. 황선진. 정찬진 (1999). 패션마케팅. 수학사. P. 296 

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