최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기品質經營學會誌 = Journal of Korean society for quality management, v.32 no.2, 2004년, pp.59 - 76
It has been regarded as important in both academic and practical issues how to evaluate service quality. In addition international traveling will be growing due to increasing income and globalization. Thus, it is very important to measure the international airport's service quality properly. This st...
김성인(1994), '서비스산업에서의 품질관리', '대한산업공학회 발표논문집', pp.108-198
김희탁(1998), '서비스품질 측정에 관한 비평적 고찰', 26권, 4호, pp. 1-21
삼성경제연구소(2001), '인천공항 개항과 보완과제', 3. 29
이학식(1997), '지각된 서비스품질의 결정과정: 판단 이론적 시각,' '경영학 연구', 26권 제 1호, pp.139-153
장대성, 김영택, 전순란(2001), '공항이용객과 항공사종사자간 김포국제공항 서비스품질 평가와 만족에 관한 연구','대한경영학회지, 14권, 3호, pp. 277-295
장대성, 김영택, 전순란(2003), '인천국제공항의 서비스 품질 평가에 관한 연구', '경영학연구', 32권, 4호, pp. 983-999
Carman, James M.(1990), 'Consumer Perception of Service Quality: An Assessment of the SERVQUAL Dimensions', Journal of Retailing, Vol. 66(Spring), No. 1, pp. 33-55
Cronin, J. Joseph, Jr. and S. Taylor (1992), 'Measuring Service Quality: A Reexamination and Exention', Journal of Marketing, Vol. 58(July), pp.55-68
------------(1994), 'SRVPERF versus SERVQUAL: Reconciling Performance Based and Perception Minu sxpectations Measurement of Service Quality', Journal of Marketing,Vol.58(January), pp.125-131
Davis, Tim R. V. (1999), 'Different Service Firms, Different Core Competencies', Business Horizons, Sept.-Oct. 23-33
Gronroos, Christian(1984), 'A Service Quality Model and Its Marketing Implication', European Journal of Marketing, Vol. 18, No.4, pp. 36-44
Parasuraman, A, V. Zeithaml and L. L. Berry(1985), 'A Conceptual Model of Service Quality and Its Implication for Future Research', Journal of Marketing, Vol. 49(Fall), pp.41-50
Parasuraman, A., V. Zeithaml and L. L. Berry(1988a), 'Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality', Journal of Marketing, Vol.52(April), pp. 35-48
Parasuraman, A, V. Zeithaml and L. L. Berry(1988b), 'SERVQUAL: A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perception of Service Quality', Journal of Retailing, Vol. 64, No.1(spring), pp. 12-40
Teas (1993), 'Expectations, Performance of a Model of Perceived Quality,' Journal of Marketing, 57(October), 18- 34
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.