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2단 튜브인발 공정시 인발변형률 배분모델 재발
Drawing Strain Distribution Model for the Two-Pass Drawing Process 원문보기

소성가공 = Transactions of materials processing : Journal of the Korean society for technology of plastics, v.13 no.8, 2004년, pp.671 - 677  

이동활 (부산대학교 정밀기계공학과) ,  정우창 (부산대학교 고장분석 및 신뢰성연구센터) ,  문영훈 (부산대학교 정밀기계공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

For the large reduction in tube cross section, the tube drawing process is usually performed by two successive passes, so called first drawing and second drawing. In multi-pass drawing process, the reduction balance is important to prevent drawing cracks. Therefore in this study, the model for unifo...

주제어

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문제 정의

  • 따라서 본 논문에서는 ERW 용접강관의 인발변형률 배분모델을 개발하고 이를 토대로 인발강관 균열예측지표를 제안하였다.
  • 높다. 따라서 본 연구에서는 1차 인발시와 2 차 인발시의 변형률을 균등하게 배분할 인발변형률 배분모델을 개발하고자 하였다.
  • 비를 조정할 수 있다. 일반적으로 1차 인발후 가공경화를 완화시키는 열처리를 거치게 되므로 본 연구에서는 1차 인발과 2차 인발시 인발 변형량을 동일하게 설정해주는(n=1) 배분모델을 개발하고자 한다.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (7)

  1. P. Karnezis and D.C.J. Farrugia, 1998 'Study of cold tube drawing by finite-element modeling', Journal of Material Processing Technology, 80-81, pp. 690-694 

  2. N. Alexandrova, 2001, 'Analytical treatment of tube drawing with a mandrel', Proceeding International Mechanical Engineering Part C, Journal of Mechanical Engineering Science, Vol. 215, pp. 581 -589 

  3. Chin-Tarn Kwan, 2002, 'A generalized velocity field for axisymmetric tube drawing through an arbitrarily curved die with an arbitrarily curved plug', Journal of Material Processing Technology, 122, pp.213-219 

  4. 허관도, 최영, 최일국, 2003, '상계요소법에 의한 판재 인발공정에 관한 연구', 한국소성가공학회지, 제 12권, 제 1호, pp. 11-17 

  5. J. Peter Blau, 2001, 'The significance and use of the friction coefficient', Tribology International, Vol. 34, pp. 585-591 

  6. I. F. Collins and B. K. Williams, 1985, 'Slipline fields for axisymmetric tube drawing', International Journal of Mechanical Sciences, Vol. 27, pp. 225 -233 

  7. G. Rai and S. K. Mukherjee, 1982, 'Cracking of weldments in pipe manufactured by ERW process: An analysis', Engineering Fracture Mechanics, Vol. 16, pp. 527-537 

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