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항공사 e-비즈니스를 위한 컴퓨터 예약시스템과 수익경영 시스템의 역할과 연계방안:K항공사 사례를 중심으로
Study on the Integration of Revenue Management Systems and Computer Reservation Systems for Airline e-business : the case of K-Airline 원문보기

經營 科學 = Korean management science review, v.21 no.3, 2004년, pp.71 - 84  

이휘영 (대한항공 여객노선팀) ,  윤덕영 (제이슨 컨설팅) ,  윤문길 (한국항공대학교 경영학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

CRS, which was initially developed to support airline reservation is now the main part of e-business of airlines, and it decides the degree of prompt and accurate itinerary for travelers due to the remarkable difference in availability inquiry and seats reservation information according to CRS joini...

주제어

참고문헌 (22)

  1. 이휘영,'RMS 운영의 실효성 증대방안에 관한 연구', 항공진흥, 제31권, 제3호(2003),pp.73-100 

  2. 이휘영,'효율적 좌석관리를 위한 CRS 정보량의 역할 연구',항공진흥,제34권,제2호 (2004),pp.114-132 

  3. 윤덕영, 윤문길, '항공. 관광 e-비즈니스', 홍릉과학출판사, 2004 

  4. 윤문길,이휘영 '요금수준간 수요의 이동을 고려한 항공사 수익경영 모형','한국항공경 영한화지',제1권,제1호(2003), pp.27-38 

  5. 허희영, '항공경영학',명경사, 2002 

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  22. Weatherford, L and P.E. Pfeifer, 'The Economic Value of Using Advanced Booking of Orders,' Omega, Vol.22(1994), pp.105-111 

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