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디젤자동차용 웜업 촉매 시스템의 정화 특성
Conversion Characteristics of Warm-up Catalytic Converter for the Diesel Vehicle 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.13 no.3, 2005년, pp.80 - 86  

최병철 (전남대학교 기계시스템공학부) ,  정우남 (전남대학교 기계시스템공학부) ,  윤영배 (전남대학교 대학원 기계공학과) ,  정명근 (오덱(주) 기술연구소)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this study, we investigated the characteristics of the conversion efficiency and the effect of ageing Diesel Oxidation Catalyst (DOC). The DOC was composed of Warm-up Catalytic Converter (WCC) and Underbody Catalytic Converter (UCC). As the result, the conversion efficiency of THC was 10$\~$...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서는 디젤자동차의 냉시동시 초기 HC, CO 저감을 위한 배기매니폴드형 촉매 WCC (Warm-up Catalytic Converter)와 하부촉매 UCC (Underbody Catalytic Converter)를 장착한 배기 후처리 시스템의 초기 및 열화 후 성능 평가를 연구목적으로 하고 있다.
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참고문헌 (13)

  1. B. C. Choi, 'The State of the Automotive Diesel Engine Technologies,' KSPSE Journal, Vol.6, No.1, pp.12-19, 2002 

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  5. J. H. Lee, Y. Goto and M. Odaka, 'Measurement of the Diesel Exhaust Particle Reduction Effect and Particle Size Distribution in a Transient Cycle Mode with an Installed Diesel Particulate Filter(DPF),' SAE 2002-01-1005, 2002 

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  12. T. Kanazawa and K. Sakurai, 'Development of the Automotive Exhaust Hydrocarbon Adsorbent,' SAE 2001-01-0660, 2001 

  13. Y. Banno, Y. Tanaka, T. Hihara and M. Nagata, 'Pre-Filter Diesel Oxidation Catalyst Development For DOC-CSF System,' SAE 2004-01-1430, 2004 

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