$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Speech Perception and Production of English Postvocalic Voicing by Korean and English Speakers 원문보기

음성과학 = Speech sciences, v.13 no.2, 2006년, pp.107 - 120  

Chang, Woo-Hyeok (Department of English, Dankook University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The main purpose of this study is to investigate whether Korean learners can use the vowel duration cue to distinguish voicing contrasts in word-final consonants in English. Given that the Korean group's performance on the auditory task was much better than their performance on the identification ta...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • In this paper, we have examined the acquisition of the English vowel duration cue by Korean speakers. Based on the results from the three different tasks, we conclude that Korean speakers store neither vowel length nor voicing in memorized representations and do not completely internalize the lengthening of the preceding vowel as a rule to differentiate the voicing contrasts of final consonants, even though they can detect the acoustic differences in vowel duration provided that they are tested in an appropriate task.
  • This paper will show that the Korean group's performance on an auditory task is much better than their performance on identification and production tasks. This could be accounted for by assuming that the AX discrimination task makes contact with a different layer of perception, In particular, we conclude that the AX discrimination task can be done at the auditory or phonetic level, where differences in vowel length are still encoded in the (universal) representation.

가설 설정

  • 1. Can L2 learners discriminate the final voicing contrast perceptually? That is, do learners perform like English native speakers in discriminating the final voicing contrast in an audthory task (AX discrimination test) and in an identification task?
  • 2. Do LI and L2 speakers show different levels of performance between the normal condition and the manipulated condition in which vowel length before voiced obstruents is shortened?
  • 3. Do L2 learners use the vowel length cue to distinguish the final voicing contrast in their own production?
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로