최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Information Systems Review, v.8 no.2, 2006년, pp.155 - 172
차태훈 (한국외국어대학교 경영학부) , 이경아
The importance and meaning of smell/taste information on online shopping are studied. The first hypothesis deals with this issue directly. We measure the perceived quality and purchase intention at the context of online shopping with/without smell and taste information. As expected, subjects show hi...
박철, '기업과 소비자간(B-to-C) 전자상거래에서 소비자 신뢰형성 요인에 관한 질적 연구', 소비자학연구, 제13권, 제2호, 2002, pp. 207-233
윤성준, '웹쇼핑몰 사이트 신뢰도의 결정요인과 구매의향에 미치는 영향에 관한 시뮬레이션 접근방법', 경영학연구, 제29권, 제3호, 2000, pp. 353-376
이철선, 방석범, '쇼핑가치가 온라인 구매의도에 미치는 영향: 매개변수로서의 제품속성 중요도', 마케팅연구, 제19권, 제2호, 2004, pp. 41-69
최지호, 한상만, 이영승, '인터넷 쇼핑몰 방문 행동과 구매행동간의 관계에서 제품 유형의 조절효과', 마케팅연구, 제19권, 제2호, 2004, pp. 3-22
Andrisani, D., A. V. Gaal, D. Gillette, and S. Steward, 'Making the Most of Interactivity Online', Technical Communication, Vol.43, No.3, 2001, pp. 309-323
Bakos, Y. J., 'Reducing Buyer Search Cost: Implications for Electronic Marketplaces', Management Science, Vol.43, No.12, 1997, pp. 1676-1692
Benbasat, I. and A. S. Dexter, 'An Investing of the Effectiveness of Color and Graphical Information Presentation under varying time constraints', MIS quarterly, Vol.10, No.1, 1986, pp. 397-420
Bruner, G. C., 'Standardization and Justification: Do Add Scales Measure Up?', Journal of Current Issues and Research in Advertising, Vol.20, No.1, 1998, pp. 1-18
Burke, R. R., 'Do You See What I See? The Future of Virtual Shopping', Journal of the Academy of Marketing Science, Vol.25, No.4, 1997, pp. 352-360
Cheskin Research, 'e-Commerce Trust Study', Cheskin and studio, A Joint Research Project, Archetype/Sapient(January) 1999
Doney, P. M. and J. P. Cannon, 'An Examination of the Nature of Trust in Buyer-Seller Relationships', Journal of Marketing, Vol.61, April 1997, pp. 35-51
Fishbein, M. and I. Ajzen, Understanding Attitudes and Predicting Socail Behavior, Englewood Cliff, NJ: Prentice-Hall, 1980
Gambetta, D., 'Can We Trust?' Diego Gambetta eds., Trust: Making and Breaking Cooperative Relations, 213-237, Cambrrige, MA: Basic Blackwell, 1980
Hirshman, E. C. and M. B. Holbrook, 'Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions', Journal of Marketing, Vol.46, Summer 1982, pp. 92-101
Hoffman, D. L., T. P. Novak, and M. Peralta, 'Building Consumer Trust Online', Communication of the ACM, Vol.42, April 1999, pp. 80-85
Hoque, A. Y. and G. L. Lohse, 'An Information Search Cost Perspective for Designing Interfaces for Electronic Commerce', Journal of Marketing Research, Vol.36, August 1999, pp. 387-394
Hornik, J., 'Tactile Stimulation and Consumer Response', Journal of Consumer Research, Vol.19, December 1992, pp. 449-458
Klatzky, R. L. and S. J. Lederman, 'The Intelligent Hand', in The Psychology of Learning and Motivation, Gordon H. Bower, ed. San Diego, CA: Academic press, 1987, pp. 121-151
Klatzky, R. L., S. J. Lederman, and D. E. Matula, 'Haptic Exploration in the Presence of Vision', Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol.19, August 1993, pp. 726-743
Kotler, P. and G. Armstrong, Principles of Marketing, 7th ed., Prentice-Hall, 1996
Lewis J. D. and A. Weigert, 'Trust as a Social Reality', Social Forces, Vol.63, No.4, 1985, pp. 967-985
Lohse, G. L. and P. Spiller, 'Electronic Shopping', Communication of the ACM, Vol.41, July, 1998, pp. 81-88
Morgan, R. M. and S. D. Hunt, 'The Commitment -Trust Theory of Relationship Marketing', Journal of Marketing, Vol.58, July 1994, pp. 20-38
Peck, J. and T. L. Childers, 'To Have and To Hold: The Influence of Haptic Information on Product Judgments', Journal of Marketing, Vol. 67, April 2003, pp. 35-48
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.