최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, v.30 no.6 = no.154, 2006년, pp.939 - 947
The purpose of this study was to identify the relationships between vanity and materialism and fashion orientation. This study identified underlying factors of vanity and then grouped respondents into clusters based on the low factors of vanity. This study also examined their materialism and fashion...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
아주 비싸거나, 아주 싼 것만 찾는다. (2005, 5. 30), 동아일보. 자료검색일 2005, 6.27, 자료출처 http://www.donga.com/
여대생 절반 미용성형. (2004, 4. 29) 동아일보. 자료검색일 2005, 8. 8, 자료출처 http://www.donga.com
프로슈머 혁명. (2005. 5, 30). 동아일보. 자료검샘일 2005, 6. 27, 자료출처 http://www.donga.com/
한국 여성 78% '내 외모에 불만'. (2004, 3. 7) 한국일보. 자료검색일 2005, 8.8, 자료출처 http://www.hankooki.com
Belk, R. E. (1985). Materialism: trait aspects of living in the material world. Journal of Consumer Research, 12(December), 265-280
Durvasula, S., Lysonski, S., & Vlatson, J. (2001). Does vanity describe other cultures? A cross-cultural examination of the vanity scale. Journal of Consumer Affairs, 35(1), 180-199
Gutman, J., & Mills, M. (1982). Fashion life style, self-concept, shopping orientation, ill Id store patronage: An integrative analysis. Journal of Retailing, 58(2), 64-86
Hirschman, E. (1990), Secular immortality and American idealogy of affluence. Journal of Consumer Research, 17(June), 31-42
Hwang, J., & Norton, M. (1994). Body cathexis, self esteem, and clothing of men and women aged 55 years and older. Proceedings of International Textile and Apparel Association, U.S., 98
Kahle, L. R, Beatty, S. E., & Homer, p,(1986). Alternative measurement approaches to consumer values. Journal of Consumer Research, 13(3), 41)5-409
Mitchell, A. (1983). The nine American lifestyles: who we are and where we're going, New York: Macmillan
Netemeyer, R. G, Burton, S., & Lichtenstein, D, R (1995). Trait aspects of vanity: Mea surement and relevance of consumer behavior. Journal of Consumer Research, 21 (March), 612-626
Richins, M. L., & Dawson, S. (1992). A consumer values orientation for materialism and its measurement: Scale development and validation. Journal of Consumer Research, 19(December), 303-316
Schor, J. B. (2004). Born to buy. New York: Scribner
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.