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자연재생방식 DPF시스템 부착 경유승용차량의 PM재생 특성 연구
A Study on PM Regeneration Characteristics of Diesel Passenger Vehicle with Passive Regeneration DPF System 원문보기

大韓機械學會論文集. Transactions of the Korean Society of Mechanical Engineers. B. B, v.31 no.2 = no.257, 2007년, pp.188 - 194  

이진욱 (한국기계연구원 친환경엔진연구센터) ,  조규백 (한국기계연구원 무.저공해자동차사업단) ,  김홍석 (한국기계연구원 무.저공해자동차사업단) ,  정용일 (한국기계연구원 무.저공해자동차사업단)

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New diesel engines equipped with common-rail injection systems and advanced engine management control allow drastic decreases in the production of particulate matters and nitrogen oxides with a significant advantage in terms of the fuel consumption and $CO_2$ emissions. Nevertheless, the ...

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문제 정의

  • 2000년도에 상용화된 경유 승용자동차용 자연 재생방식 DPF시스템에 대한 PM재생 특성을 해석하고자, 이 DPF시스템이 부착된 경유 승용차를 대상으로 해서 약 1년 동안 80, 000km를 주행하면서 차량의 배기성능과 자연재생방식 DPF 시스템의 내구성능을 연구한 결과, 다음과 같은 결론을 얻을 수 있었다.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (8)

  1. Sluder, C. S. and Brian, H. W., 2000, 'Catalyzed Diesel Particulate Filter Performance in a Light-Duty Vehicle,' SAE Paper, 2000-01-2848 

  2. Jeong, Y., 2001, 'The Trend of Exhaust Emission Standard and Diesel Particulate Filter Trap Technology for Diesel Powered Vehicles,' Busan Engine International Symposium 

  3. Hawker, P., Myers, N., Huthwohl, G., VogelT., Bates, B., Magnusson, L. and Bronneberg, P., 1997, 'Experience with a New Particulate Trap Technology in Europe,' SAE Paper, 970182 

  4. Hawker, P., Myers, N., Henn, J., Koch, W., Luders, H., Luers, B. and Stommel, P., 1998, 'Effect of a Continuously Regenerating Diesel Particulate Filter on Non-Regulated Emissions and Particulate Size Distribution,' SAE Paper, 980189 

  5. Vincent, M. W. et al., 1999, 'Improved Diesel Particulate Filter Regeneration Performance Using Fuel Soluble Additives,' SAE Paper, 1999-01-3562 

  6. Vincent, M. W. and Richards, P. J., 2000, 'The Long Distance Road Trial of a Combined Diesel Particulate Filter and Fuel Additive,' SAE Paper, 2000-01-2849 

  7. David, L. H., 2000, 'Diesel Particulate Filter Regeneration: Thermal Management Through Filter Design,' SAE Paper, 2000-01-2847 

  8. Eom, M. D., Yoo, J. H. and Lim, C. S., 1999, 'The Evaluation of Diesel Emission Reduction Characteristics by DOC in Light-duty Vehicle,' KSAE No. 99370249, Vol. 7, No. 8, pp. 34-42 

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