최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국소음진동공학회논문집 = Transactions of the Korean society for noise and vibration engineering, v.17 no.8 = no.125, 2007년, pp.766 - 770
차희범 (르노삼성자동차 NVH팀) , 윤성호 (르노삼성자동차 NVH팀)
Fuel sloshing in a vehicle fuel tank generates a reluctant low frequency noise, called slosh noise. To reduce slosh noise, whilst many approaches have used the Computational Fluid Dynamics method to first identify fuel behavior in a fuel tank, this paper applies the Transfer Path Analysis method. It...
IU, H. S., Cleghorn, W. L. and Mills, J. K., 2004, 'Design and Analysis of Fuel Tank Baffles to Reduce the Noise Generated from Fuel Sloshing', SAE paper 2004-01-0403
Roh, W. J., Cho, S. H. and Jae, I. P., 2005, 'Simulation of Sloshing in Fuel Tanks and Parametric Study on Noise Reduction by Decreasing Impact Pressure', SAE paper 2005-01-1913
Kamiya, K., Yamaguchi, Y. and De Vries, E., 2002, 'Simulation Studies of Sloshing in a Fuel Tank', SAE paper 2002-01-0574
해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.