최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, v.32 no.9, 2008년, pp.1376 - 1386
The purposes of this study were to explore the techniques of neutralization on unethical customer return behaviors, examine the differences in the neutralizations by customer characteristics, and examine the relationships of neutralizations with customer ethics, anomie, and impulsive behaviors. A to...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김정훈. (2004). 소비자 특성에 따른 소비자 비윤리행동. 한국생활과학회지, 13(3), 417?423
김효정. (2006). 소비자의 비윤리상거래 행동과 관련 변인 분석에 대한 연구. 한국생활과학회지, 15(6), 1015?1023
제미경, 서정희, 김영옥. (2004). 대학생의 소비자 비윤리지각과 행동 및 관련 변수. 한국생활과학회지, 13(6), 891?901
툭하면 반품.환불요구..기업 악성클레임 골머리. (2007, 3. 4). 한국경제신문. 자료검색일 2007, 12. 20, 자료출처 http://www.hankyung.com
홈쇼핑 불량반품족 좀 말려줘. (2005, 11. 18). 세계일보. 자료검색일 2007, 12. 20, 자료출처 http://www.segye.com
8년 입은 양복도 환불가능? 목소리 크면 장땡이죠! 불량고객에 백화점 울상. (2007, 5. 10). 쿠키뉴스. 자료검색일 2007, 12. 20, 자료출처 http://www.kukinews.com
Brinkman, J. (2004). Looking at consumer behavior in a moral perspective. Journal of Business Ethics, 51(2), 129?141
Caruana, A., Ramaseshan, B., & Ewing, M. T. (2001). Anomia and deviant behavior in marketing: Some preliminary evidence. Journal of Managerial Psychology, 16(5), 322?338
Chatzidakis, A., Hibbert, S., & Smith, A. (2006). Ethically concerned, yet unethically behaved: Towards an updated understanding of consumer's (un)ethical decision making. Advances in Consumer Research, 33, 693?698
Goolsby, J. R. & Hunt, S. (1992). Cognitive moral development and marketing. Journal of Marketing, 56(Jan), 55?68
Grove, S. J., Vitell, S. J., & Strutton, D. (1989). Non-normative consumer behavior and the techniques of neutralization. In T. Childers & R. P. Bagozzi (Eds.), Marketing theory and practice (pp. 131-135). Chicago: American Marketing Association
King, T. & Dennis, C. (2003). Interviews of deshopping behavior: An analysis of theory of planned behavior. International Journal of Retail and Distribution Management, 31(3), 153?163
McGregor, S. L. T. (2008). Conceptualizing immoral and unethical consumption using neutralization theory. Family and Consumer Sciences Research Journal, 36(3), 261?276
Muncy, J. A. & Vitell, S. J. (1992). Consumer ethics: An investigation of ethical beliefs of the final consumer. Journal of Business Research, 24(4), 297?311
Piron, F. & Young, M. (2001). Retail borrowing: Definition and retailing implications. Journal of Retailing and Consumer Services, 8(3), 121?125
Rosenbaum, M. S. & Kuntze, R. (2003). The relationship between anomie and unethical retail disposition. Psychology and Marketing, 20(12), 1067?1093
Rosenbaum, M. S. & Kuntze, R. (2005). Looking good at the retailer's expense: Investigating unethical retail disposition behavior among compulsive buyers. Journal of Retailing and Consumer Services, 12(3), 217?225
Speights, D. & Hilinski, M. (2005). Return fraud and abuse: How to protect profits. Retailing Issues Newsletter, 17(1), 1?6
Strutton, D., Vitell, S. J., & Pelton, L. E. (1994). How consumers may justify inappropriate behavior in market settings: An application on the techniques of neutralization. Journal of Business Research, 30(3), 253?260
Weun, S., Jones, M. A., & Beatty, S. E. (1997). A parsimonious scale to measure impulse buying tendency. AMA Educators' Proceedings, 306?307
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.