최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국생활과학회지 = Korean journal of human ecology, v.18 no.3, 2009년, pp.597 - 607
이정희 (충주대학교 유아교육학과)
The purpose of this study was to investigate the perception of kindergarten teachers about which content should be included in early childhood mathematics education. Then the researcher looked into the findings according to the 2007(7th) national kindergarten curriculum. The results showed that kind...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
교육과학기술부(2008). 유치원 교육과정. 서울. 교육과학기술부
교육부(1994). 유치원 교육과정 해설. 서울. 교육부.
교육부(1998). 유치원 교육과정 해설. 서울. 교육부.
권영례, 이영자, 이정욱(1998). 3, 4, 5세 유아를 위한 수학교육과정 모델 개발의 준거. 창지사.
이기숙(1992). 유아교육과정. 개정판. 교문사.
이영자, 이기숙, 이정욱(1999). 유아 교수 학습방법. 창지사.
이정희(2003). NCTM의 수학교육 내용기준에 따른 우리나라 유아수학교육 내용의 분석. 건국대학교 대학원 박사학위 청구논문.
이정욱(1998). 유아교사교육과 개념도의 활용. 교육연구, 6, 155-173.
이지현(1999). 유아 수교육 내용 및 방법에 관한 문화심리학적 고찰. 유아교육연구, 19(1), 111-131.
이지현(2003). 유아수학교육에 대한 유아교사의 신념, 유아교육연구, 23(4), 207-226.
최영란(1983). 유치원 수학교육 프로그램의 현황과 분석, 이화여자대학교 대학원 석사학위논문.
홍혜경(1992). 유치원 수학교육과정의 분석과 개선방향 모색. 유아교육연구, 12, 5-30.
홍혜경(1994). 유아수학교육과정에 관한 비교적 고찰. 유아교육연구, 14(1), 221-238.
홍혜경(2004). 유아수학능력의 발달과 교육. 양서원
Askew, M., Brown, M., Rhodes, V., Wiliam, D. and Johnson. (1997). Effective teachers of numeracy: report of a study carried out for the teacher training agency. London: King's College, University of London.
Baroody, A. J.(1993). Fostering the mathematical learning of young children, In B. Spodek(ed.), Handbook of research an the education of young children(pp. 151-175). New York: Macmillan.
Cazden, C. B. 91971). Language programs for young children: Notes from England and Wales. In Language Learning in Early Childhood Education, (Ed.). C. S. Lavatelli, Urbana IL: ERIC Clearinghouse for Early Childhood Education.
Clements, D, H.(1983). Training effects on the development and generalization of piagetian logical operations and knowledge of number. Journal of Educational Psychology, 76(5), 766-776.
De Vries, R, & Kohlberg, L.(1987). Constructivist early education: overview and comparison with other programs. Washington, DC: NAEYC.
Erickson, H. L. (1998). Concept-based curriculum and instruction: overview and comparison with other programs. Washington, DC: NAEYC
Gelman, R, & Gallistel, C. P.(1978). The child's understanding of number. Cambridge, MA: Harvard University.
Lee, J.(1995). Korean kindergarten teachers' conceptual understanding of mathematics instructional content. Unpublished Doctoral dissertation. University of Wisconsin-madison.
NAEYC & NCTM(2002). Position Statement. Early childhood mathematics: promoting good beginnings. Washington, DC: NAEYC.
NCTM(2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM.
Novak, J. D.(1981). The use of concept mapping and Gowin's "v" mapping instructional strategies in junior high school science. Ithaca, NY: Cornell University.(ERIC Document Reproduction Service No. ED 200-437).
Smith, S.(1997). Early childhood mathematics. MA: Allyn & Bacon.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.