$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] 생산자의 직접경로인 전자상거래 도입이 전통적 독립중간상과 시장에 미치는 영향
The Impact of the Manufacturer's E-business through Direct Internet Channel on the Incumbent Independent Physical Store and the Market 원문보기

한국경영과학회지 = Journal of the Korean Operations Research and Management Science Society, v.34 no.3, 2009년, pp.165 - 177  

유원상 (한양대학교 경영대학)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to investigate the impact of the Internet channel introduction on the channel composed of a monopoly manufacturer and an independent physical retailer. This study also examines what would be the best strategy for the Independent physical retailer to respond to the new in...

Keyword

참고문헌 (22)

  1. 유원상, '도입주체에 따른 인터넷 경로의 도입효과', '마케팅과학연구', 제19권, 제1호(2009), pp.37-46 

  2. 유원상, '인터넷 경로와 전통적 경로 도입 효과의 차이에 관한 연구', '마케팅연구', 제22권, 제4호(2007), pp.1-15 

  3. Balasubramanian, S., 'Mail versus mall : a strategic analysis of competition between direct marketers and conventional retailers,' Marketing Science, Vol.17, No.3(1998), pp. 181-195 

  4. Becker-Olsen, Karen L., 'Point, Click and Shop : An Exploratory Investigation of Consumer Perceptions of Online Shopping,' AMA Summer Conference, 2000 

  5. Chiang, Wei-yu K, Dilip Chhajed, and James D. Hess, 'Direct Marketing, Indirect Profits: A Strategic Analysis of Dual-Channel Supply- Chain Design,' Management Science, Vol.49, No.1(2003), pp.1-20 

  6. Collett, Stacy, 'Channel conflicts push Levi to halt Web sales,' Computerworld, Vol.33, No.45(1999), p.8 

  7. Degeratu, Alexandru M., Arvind Rangaswamy, and Jianan Wu, 'Consumer choice behavior in online and traditional supermarkets : The effects of brand name, price, and other search attributes,' International Journal of Research in Marketing, Vol.17(2000), pp.55-78 

  8. Hoffman, Donna L. and Thomas P. Novak, 'Bridging the racial digital divide on Internet,' Science, Vol.280(1998), pp.390-391 

  9. Hoffman, Donna L. and Thomas P. Novak, 'The growing digital divide : implications for an open research agenda,' Brynjolfsson, E., B. Kahin ed., Understanding the Digital Economy, MlT Press, Cambridge, MA., 2000 

  10. Hoffman, D.L. and T.P. Novak, 'Bridging the radical digital divide on Internet,' Science, Vol.280(1998), pp.390-391 

  11. Hotelling, Harold, 'Stability in Competition,' Economic Journal, Vol.39(1929), pp.41-57 

  12. Kumar, Nanda and Ranran Ruan, 'On Manufacturer's Complementing the Traditional Retail Channel with a Direct Online Channel,' Quantitative Marketing and Economics, Vol.4, No.3(2006), pp.289-323 

  13. Lal, Rajiv and Sarvary, 'When and How Is the Internet Likely to Decrease Price Competition?,' Marketing Science, Vol.18, No.4(1999), pp.485-503 

  14. Li, Hairong, Cheng Kuo, and Martha G. Russell, 'The Impact of Perceived Channel Utilities, Shopping Orientations and Demographics on the Consumer's Online Buying Behavior,' Journal of Computer Mediated Communication, Vol.5, No.2(1999), pp.1-20 

  15. Liu, Yunchuan and John Zhang, 'The Benefits of Personalized Pricing in a Channel.' Marketing Science, Vol.25, No.1 (2000), pp.97-105 

  16. Pan, Xing, Venky Shankar, and Brian T. Ratchford, 'Price Competition Between Pure Play vs. Brick-and-Clicks e-Tailers : Analytical Model and Empirical Analysis,' Advances in Applied Microeconomics : Economics of the Internet and e-Commerce, Vol.11(2002), pp. 29-61 

  17. Porter Michael E., 'How competitive forces shape strategies,' Harvard Business Review, Vol.57, No.2(1979), pp.137-145 

  18. Ray, Gautam, Dazhong Wu, and Andrew Whinston, 'Implications of Reduced Search Cost and Free Riding in E-Commerce,' Marketing Science, Vol.23(2004), pp.255-262 

  19. Trivedi, Minakshi, 'Distribution channels : An extension of exclusive relationship,' Management Science, Vol.44, No.7(1998), pp.869-909 

  20. Yoo, Weon Sang and Eunkyu Lee, 'The impact of the Internet channel introduction: Analysis of alternative mixed channel structures,' Working paper, Hanyang University, 2007 

  21. Zettlemeyer, Florian, 'Expanding to the Internet: Pricing and Communications strategies When Firms Compete on Multiple Channels,' Journal of Marketing Research, Vol.37(2000), pp.292-308 

  22. 'Internet Users Weigh in Worldwide,' Direct Marketing, 2002. 

저자의 다른 논문 :

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로